متن خبر

استارت‌آپ برچسب‌گذاری داده Scale AI با دو برابر شدن ارزش‌گذاری به 13.8 میلیارد دلار، 1 میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

استارت‌آپ برچسب‌گذاری داده Scale AI با دو برابر شدن ارزش‌گذاری به 13.8 میلیارد دلار، 1 میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

شناسهٔ خبر: 473380 -




Scale AI که خدمات برچسب‌گذاری داده‌ها را به شرکت‌هایی که می‌خواهند مدل‌های یادگیری ماشینی را آموزش دهند ارائه می‌کند، یک میلیارد دلار سری F را از تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکتی بزرگ از جمله آمازون و متا به دست آورده است.

جمع آوری کمک مالی ترکیبی از بودجه اولیه و ثانویه است و آخرین مورد از سرمایه گذاری های سرمایه گذاری بزرگ در هوش مصنوعی است. آمازون اخیراً یک سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری را در رقیب OpenAI Anthropic بسته است و شرکت‌هایی مانند Mistral AI و Perplexity نیز در حال افزایش دورهای میلیارد دلاری با ارزش‌گذاری‌های بالا هستند.

قبل از این دور، Scale AI در تاریخ هشت ساله خود حدود 600 میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود، از جمله یک سری E با دلار 325 میلیون دلاری در سال 2021 که ارزش آن را حدود 7 میلیارد دلار برآورد کرد - دو برابر ارزش سری D آن در سال 2020. سه سال بعد، و با وجود اینکه Scale AI در حال حاضر 13.8 میلیارد دلار ارزش دارد، زیرا سرمایه گذاران در تلاش هستند تا در هجوم طلای هوش مصنوعی پیشروی کنند.

سری F توسط Accel رهبری می شد که همچنین رهبری سری A این شرکت را بر عهده داشت و در دورهای سرمایه گذاری بعدی شرکت کرد.

به غیر از آمازون و متا، Scale AI مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران جدید را جذب کرده است: بازوهای سرمایه‌گذاری سیسکو، اینتل، AMD و ServiceNow، و همچنین DFJ Growth، WCM و سرمایه‌گذار Elad Gil در آن شرکت کردند. بسیاری از سرمایه گذاران موجود آن نیز بازگشتند: Nvidia، Coatue، Y Combinator (YC)، Index Ventures، Founders Fund، Tiger Global Management، Thrive Capital، Spark Capital، Greenoaks، Wellington Management، و مدیر عامل سابق GitHub، Nat Friedman.

بانکداری در مورد اهمیت روزافزون داده ها

داده ها رگ حیات هوش مصنوعی هستند، به همین دلیل است که شرکت های متخصص در مدیریت و پردازش داده ها در حال حاضر عملکرد خوبی دارند. هفته گذشته، وکا بيان کرد که 140 میلیون دلار با ارزش گذاری 1.6 میلیارد دلاری پس از پول جمع آوری کرده است تا به شرکت ها کمک کند تا خطوط لوله داده برای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی خود بسازند.

Scale AI که در سال 2016 تأسیس شد، یادگیری ماشینی را با نظارت «انسان در حلقه» برای مدیریت و حاشیه نویسی حجم زیادی از داده ها، که برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی در صنایعی مانند وسایل نقلیه خودمختار حیاتی است، به هم متصل می کند.

اما بیشتر داده‌ها بدون ساختار هستند و سیستم‌های هوش مصنوعی استفاده از چنین داده‌هایی را بدون استفاده از خفاش دشوار می‌دانند. نیاز به برچسب گذاری دارد، که یک تلاش منابع فشرده است، به خصوص با مجموعه داده های بزرگ. Scale AI داده هایی را به شرکت ها ارائه می دهد که به درستی حاشیه نویسی شده اند و برای مدل های آموزشی آماده شده اند. همچنین برای صنایع مختلف با نیازهای مختلف تخصص دارد - یک شرکت خودروهای خودران احتمالاً به داده های برچسب گذاری شده از دوربین ها و Lidar نیاز دارد، در حالی که موارد استفاده پردازش زبان طبیعی (NLP) به متن حاشیه نویسی نیاز دارد.

مشتریان این شرکت عبارتند از مایکروسافت، تویوتا، جنرال موتورز، متا، وزارت دفاع ایالات متحده و از اوت گذشته، OpenAI سازنده ChatGPT که از Scale AI استفاده می کند تا به شرکت ها اجازه دهد مدل های تولید متن GPT-3.5 خود را به خوبی تنظیم کنند.

Scale AI او میگوید که از پول نقد جدید برای کمک به تسریع «انبوهی از داده‌های مرزی که راه ما را به سمت هوش مصنوعی عمومی هموار می‌کند» استفاده خواهد کرد.

الکساندر وانگ، مدیرعامل و بنیانگذار Scale AI در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «فراوانی داده پیش‌فرض نیست، بلکه یک انتخاب است. این امر مستلزم گرد هم آوردن بهترین ذهن ها در زمینه مهندسی، عملیات و هوش مصنوعی است. چشم انداز ما یکی از وفور داده است، جایی که ما ابزار تولید را برای ادامه مقیاس بندی LLM های مرزی در مراتب بیشتر داریم. ما نباید برای رسیدن به GPT-10 محدود به داده باشیم."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است