متن خبر

از Viggle تا MidJourney، Discord یک پایه بعید برای رونق GenAI است

از Viggle تا MidJourney، Discord یک پایه بعید برای رونق GenAI است

شناسهٔ خبر: 476759 -




در این ویدئو، جمعیتی در یک جشنواره موسیقی تابستانی شلوغ غرش می کنند. هنگامی که یک بیت از بلندگوها شروع به پخش می کند، در نهایت اجرا کننده روی صحنه می رود: این جوکر است. جوکر با پوشیدن کت و شلوار قرمز، موهای سبز و رنگ صورت مشخص، مشت خود را با تلمبه در سراسر صحنه می رقصد و از باند فرود می پرد تا حتی بیشتر به دریای طرفداران خود نزدیک شود. هنگامی که زمان شروع رپ فرا می رسد، جوکر زانوهای خود را خم می کند و خود را از زمین به جلو می راند و قبل از انجام یک چرخش 360 بر روی یک پا، بالا و پایین می پرد. بدون زحمت به نظر می رسد، اما اگر مانور را انجام می دادید، روی صورت خود می افتادید. جوکر هرگز اینقدر باحال نبوده است.

سپس یک ویدیوی دیگر وجود دارد، که در آن جوئل امبید، ستاره NBA، از پشت صحنه بیرون می‌آید تا قبل از انجام همان حرکات رقص، به جمعیت سلام کند. سپس، لری دیوید، ستاره «شوق خود را محدود کنید». اما در هر یک از این صحنه‌ها، چیزی کمی دور است – چه جوکر، جوئل امبید یا لری دیوید، بدن مجری می‌لرزد، در حالی که حالات چهره‌شان هرگز تغییر نمی‌کند.

البته، همه اینها به لطف شرکتی به نام Viggle توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

ویدئوی اصلی، رپر Lil Yachty را نشان می‌دهد که در جشنواره Summer Smash در سال 2021 روی صحنه می‌رود – طبق عنوان یک ویدیوی یوتیوب با بیش از 6.5 میلیون بازدید، این ورودی «سخت‌ترین راه رفتن تا کنون» است. این در ماه آوریل به یک قالب پرطرفدار میم تبدیل شد، زیرا مردم افراد مشهور مورد علاقه خود - یا شرورهای مورد علاقه خود را مانند Sam Bankman-Fried - را در ویدیوی Lil Yachty وارد کردند که روی صحنه می رود.

ارائه متن به ویدیوی هوش مصنوعی به طرز وحشتناکی خوب می‌شود، اما نمی‌توانید «سام بانک‌من سرخ‌شده به‌عنوان قایق تفریحی در تابستان 2021» را تایپ کنید و انتظار داشته باشید که Sora دقیقاً منظور شما را بداند. Viggle متفاوت عمل می کند.

در سرور Viggle's Discord، کاربران ویدیویی از شخصی در حال انجام نوعی حرکت - اغلب رقص TikTok - و عکس یک شخص را آپلود می کنند. سپس، Viggle یک ویدیو از آن شخص ایجاد می کند که حرکات ویدیو را تکرار می کند. واضح است که این ویدیوها واقعی نیستند، اگرچه هنوز هم سرگرم کننده هستند. اما پس از انتشار میم Lil Yachty، Viggle داغ شد و هیاهو هنوز فروکش نکرده است.

هانگ چو، بنیانگذار Viggle، به TechCrunch گفت: «ما روی ساخت چیزی تمرکز می‌کنیم که مدل تولید ویدیوی قابل کنترل می‌نامیم. وقتی محتوا تولید می کنیم، قصد داریم دقیقاً نحوه حرکت شخصیت یا ظاهر صحنه را کنترل کنیم. اما ابزارهای فعلی فقط بر روی قسمت متن به ویدئو تمرکز می‌کنند، جایی که خود متن برای مشخص کردن تمام ظرافت‌های بصری کافی نیست.

به گفته چو، Viggle دو نوع کاربر اصلی دارد – در حالی که برخی افراد در حال ساخت مم هستند، برخی دیگر از محصول به عنوان ابزاری در فرآیند تولید برای طراحی بازی و VFX استفاده می کنند.

چو گفت: «برای مثال، تیمی از مهندسان انیمیشن می‌توانند طرح‌های مفهومی را انتخاب کنند و به سرعت آن‌ها را به دارایی‌های انیمیشنی خشن، اما سریع تبدیل کنند. "کل هدف این است که ببینیم آنها در طرح اولیه نقشه نهایی چگونه به نظر می رسند و چه احساسی دارند. این معمولاً چند روز یا حتی هفته‌ها طول می‌کشد تا آنها به صورت دستی راه‌اندازی شوند، اما با Viggle، اساساً می‌توان این کار را بلافاصله و خودکار انجام داد. این کار باعث صرفه جویی در انجام کارهای خسته کننده و تکراری مدلسازی می شود."

در ماه مارس، Viggle's Discord چند هزار عضو داشت. تا اواسط ماه مه، 1.8 میلیون عضو وجود داشت، و در ژوئن تنها چند روز دیگر، سرور Viggle به بیش از 3 میلیون عضو رسیده است. این باعث می‌شود که از مجموع سرورهای بازی‌هایی مانند Valorant و Genshin Impact بزرگتر باشد.

رشد Viggle هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد، به جز اینکه تقاضای زیاد برای تولید ویدئو زمان انتظار را برای کاربران بی حوصله کمی طولانی کرده است. اما از آنجایی که Viggle بسیار Discord محور است، تیم توسعه دهنده Discord مستقیماً با Viggle کار کرده است تا این استارتاپ دو ساله را در مسیر رشد سریع خود راهنمایی کند.

خوشبختانه برای Viggle، Discord قبلاً این مشکل را پشت سر گذاشته است. MidJourney که بر روی Discord نیز کار می کند، 20.3 میلیون عضو در سرور خود دارد که آن را به بزرگترین انجمن واحد در این پلتفرم تبدیل می کند. به طور کلی، Discord حدود 200 میلیون کاربر ماهانه دارد.

بن شانکن، معاون محصول دیسکورد، به TechCrunch گفت: «هیچکس برای آن نوع رشد آماده نیست، پس در آن مرحله ویروسی، ما شروع به کار با آنها می کنیم، زیرا آنها آماده نیستند. ما باید آماده باشیم، زیرا بخش بزرگی از پیام‌هایی که در حال حاضر ارسال می‌شوند، Viggle و MidJourney هستند و مصرف و استفاده زیاد در Discord در واقع هوش مصنوعی مولد است.

برای استارت‌آپ‌هایی مانند Viggle و MidJourney، ساخت برنامه‌های خود بر روی Discord به این معنی است که آنها مجبور نیستند یک پلتفرم کامل برای کاربران خود بسازند - در عوض، آنها بر روی پلتفرمی میزبانی می‌شوند که در حال حاضر مخاطبان فن‌آوری دارند، و همچنین ابزارهای تعدیل محتوا داخلی برای Viggle که فقط پانزده کارمند دارد، پشتیبانی Discord بسیار مهم است.

چو گفت: «ما می‌توانیم روی ساخت مدل به‌عنوان سرویس پشتیبان تمرکز کنیم، در حالی که Discord می‌تواند از زیرساخت‌های آن در قسمت جلویی استفاده کند، و اساساً می‌توانیم سریع‌تر تکرار کنیم.»

قبل از Viggle، چو محقق هوش مصنوعی در Autodesk، غول ابزارهای سه بعدی بود. او همچنین برای شرکت هایی مانند فیس بوک، انویدیا و گوگل تحقیقاتی انجام داد.

برای Discord، عمل به عنوان یک شرکت تصادفی SaaS برای استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی می‌تواند هزینه داشته باشد. از یک طرف، این برنامه ها مخاطبان جدیدی را به Discord می آورند و احتمالاً برای معیارهای کاربر مناسب هستند. اما میزبانی ویدیوی بسیار زیاد از نظر فناوری می‌تواند دشوار و پرهزینه باشد، به خصوص زمانی که سایر کاربران در سراسر این پلتفرم در حال پخش بازی‌های ویدیویی زنده، چت ویدیویی و تماس صوتی هستند. با این حال، بدون پلتفرمی مانند Discord، این استارت آپ ها ممکن است نتوانند با همان سرعت رشد کنند.

شانکن گفت: «مقیاس‌سازی برای هر نوع شرکتی آسان نیست، اما Discord برای آن نوع مقیاس ساخته شده است، و ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا این مقیاس را به خوبی جذب کنند».

در حالی که این شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل‌های محتوای خود Discord را بپذیرند و از برنامه‌های تعدیل محتوای آن استفاده کنند، اطمینان از اینکه 3 میلیون نفر رفتار می‌کنند همیشه یک چالش خواهد بود. حتی آن میم‌های Lil Yachty از نظر فنی قوانین Viggle را نقض می‌کنند، که کاربران را تشویق می‌کند از تولید تصاویر افراد واقعی - از جمله افراد مشهور - بدون رضایت آنها اجتناب کنند.

در حال حاضر، لطف Viggle می تواند این باشد که خروجی آن صد در صد واقعی نیست. این فناوری واقعاً چشمگیر است، اما ما بهتر می دانیم. آن انیمیشن ژانکی جوکر قطعا واقعی نیست، اما مطمئنا خنده دار است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است