متن خبر

از Plaid تا Figma، در اینجا استارت‌آپ‌هایی آمده‌اند که احتمالاً – یا قطعاً – امسال IPO ندارند.

از Plaid تا Figma، در اینجا استارت‌آپ‌هایی آمده‌اند که احتمالاً – یا قطعاً – امسال IPO ندارند.

شناسهٔ خبر: 474240 -




رویای سرمایه گذاران سال گذشته در مورد خط لوله قوی IPO در سال 2024، با نزدیک شدن به نیمه راه سال، اگر به طور کامل ناپدید نشده است، محو شده است.

سال 2024 چهار IPO فناوری با پشتوانه ریسک پذیر، Reddit، Astera Labs، Ibotta و Rubrik را در ماه های مارس و آوریل ارائه کرد، که به نظر می رسد امسال می تواند شتابی را که سرمایه گذاران در سال 2023 به آن امیدوار بودند، تحریک کند. اما سرمایه گذاران ثانویه و وکلای IPO اخیراً به TechCrunch گفتند. با وجود این چهار موفقیت، شرایط کلان مانند انتخابات ریاست جمهوری آینده و افزایش نرخ بهره به این معنی است که بازار عرضه اولیه سهام تا سال 2025 به طور کامل باز نخواهد شد.

امسال هنوز در مسیر بهتر شدن نسبت به سال 2023 قرار دارد و احتمالاً در طول سال شاهد چند پرونده عمومی دیگر خواهیم بود.

در بیشتر موارد، رمزگشایی اینکه چه کسی امسال عمومی نمی شود، ممکن است آسان تر باشد تا اینکه چه کسی است. برخی از مدیران عامل استارت‌آپ‌های مرحله آخر مستقیماً اعلام کرده‌اند که در سال 2024 IPO نخواهند کرد، در حالی که سایر شرکت‌ها اقدامات مالی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد فهرست عمومی قریب‌الوقوع نیست. در اینجا برخی از شرکت های فناوری با پشتوانه سرمایه گذاری وجود دارد که انتظار نداریم امسال وارد بازار عمومی شوند.

زک پرت، مدیرعامل Plaid ، بيان کرد که فین‌تک B2B هیچ برنامه‌ای برای عرضه اولیه سهام در سال 2024 در رویداد Axios در ماه مارس ندارد. این همان چیزی است که مری آن آزودو خود TechCrunch اکتبر گذشته پس از استخدام یک مدیر مالی جدید توسط شرکت گزارش داد. Plaid در سال 2021 به ارزش 13.4 میلیارد دلار رسید که آخرین ارزیابی آن است.

در حالی که طراحی یونیکورن Figma مستقیماً نگفته است که امسال IPO نخواهد کرد، اقداماتش در این جهت است. در ماه مه، این شرکت یک پیشنهاد مناقصه برگزار کرد تا به سرمایه گذاران و کارمندان موجود اجازه دهد در صورت تمایل، سهام فیگما را در بازار ثانویه بفروشند. این نوع رویداد نقدینگی معمولاً درست قبل از رویداد نقدینگی بزرگتر یک IPO رخ نمی دهد. ارزش پیشنهادی مناقصه 12.5 میلیارد دلار است که کمتر از 20 میلیارد دلاری است که Adobe مایل به پرداخت آن بود، اما همچنین بالاتر از آخرین ارزیابی دور اولیه دریافتی Figma، 10 میلیارد دلار است.

استرایپ همچنین در اوایل سال جاری یک پیشنهاد مناقصه برای کارمندان فعلی و سابق خود برگزار کرد. در فوریه، فین‌تک یونیکورن فروش ثانویه‌ای را اعلام کرد که ارزش شرکت را به ارزش 65 میلیارد دلار رساند. در حالی که این مقدار کمتر از ارزش 95 میلیارد دلاری است که شرکت در سال 2021 به دست آورد، این شرکت در حال ایجاد مجدد ارزش گذاری خود است. این نشانه این است که Stripe احتمالاً قبل از ورود به بازار عمومی به دنبال افزایش ارزش گذاری است.

پلتفرم ابری هوش مصنوعی Databricks نیز به احتمال زیاد برای سال 2024 عرضه نخواهد شد - شاید به ناامیدی سرمایه گذاران VC که سال گذشته آن را به عنوان اولین شرکتی که سهامی عام می شود پیش بینی کردند. این شرکت در پاییز گذشته 500 میلیون دلار سرمایه تازه در سری اول جمع آوری کرد که ارزش استارتاپ را 43 میلیارد دلار برآورد کرد. در حالی که شرکت‌ها معمولاً درست قبل از فهرست‌بندی عمومی سرمایه جمع‌آوری نمی‌کنند – این بخشی از فرآیند IPO است – سرمایه‌گذارانی که از این دور جمع‌آوری کردند سرمایه‌گذارانی متقاطع مانند T.Rowe Price بودند. آن دسته از سرمایه گذارانی نیستند که در صورت بهبود شرایط بازار، تمایل به اعتراض به عرضه اولیه سهام داشته باشند، در شرایط خوبی قرار دارند تا در صورت تمایل، یکی از اولین فهرست های سال 2025 باشند.

به احتمال زیاد Canva حداقل تا سال آینده عمومی نخواهد شد و استارتاپ طراحی ممکن است تا سال 2026 منتظر بماند. در ماه مارس که عرضه اولیه اولیه سهام در سال 2026 حداقل 12 ماه دیگر باقی خواهد ماند. با این حال، خوش شانس برای سرمایه گذاران آمریکایی، اوبرشت همچنین تأیید کرد که زمانی که استارت آپ به نظر عمومی برسد، این کار را در ایالات متحده انجام خواهد داد.

TechCrunch بازارهای راه اندازی و خروجی مرحله آخر را زیر نظر دارد و به به روز رسانی این مقاله ادامه خواهد داد. اگر نکته یا پیامی برای جلب توجه ما دارید، در اینجا با من تماس بگیرید: rebecca.szkutak@techcrunch.com.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است