متن خبر

از دست دادن خودروی الکتریکی اپل می تواند سود رباتیک خانگی باشد

از دست دادن خودروی الکتریکی اپل می تواند سود رباتیک خانگی باشد

شناسهٔ خبر: 462016 -




برای هر داستان موفقیت فناوری ، پروژه‌های بی‌شماری وجود دارد که با سر به دیوار واقعیت می‌کوبند. جاه‌طلبی‌های اپل برای خودروهای الکتریکی یکی از جدیدترین – و صادقانه بگویم، بهترین – نمونه‌های شکست پروژه‌ای است که به‌نظر می‌رسد همه چیز برای آن پیش می‌آید.

هیئت منصفه هنوز در مورد سرنوشت نهایی Vision Pro هستند، اما حداقل، هدست واقعیت ترکیبی اپل نشان می دهد که این شرکت از ادامه تلاش در جایی که تقریباً بقیه شکست خورده اند هراسی ندارد. از آنجایی که Apple Car در نمای عقب است، طبق گزارش ها، این شرکت در حال کاوش در مسیر دشوار دیگری است: روبات های خانگی.

این دسته به دلایل متعددی هم منحصر به فرد است و هم به طور منحصر به فردی دشوار است. چیزی که آن را از سایر مقوله‌ها متمایز می‌کند این واقعیت است که دقیقاً یک داستان موفقیت وجود دارد: خلاء روبات. 22 سال از معرفی اولین Roomba می گذرد و در دو دهه گذشته، کل صنعت (از جمله خود iRobot) به دنبال این موفقیت بوده است.

ناتوانی iRobot در زدن طلا برای بار دوم به دلیل عدم تلاش نیست. تقریباً در ربع قرنی که رومبا را معرفی کرد، دستگاه‌های پاک‌کن، پاک‌کننده‌های استخر، ماشین‌های چمن‌زنی و حتی رومبا به‌طور خاص برای برداشتن پیچ‌ها و سایر ضایعات سخت‌افزاری از کف گاراژ به ما داده شده است. با این حال، علیرغم این تلاش‌ها، این شرکت زمانی که منابع خود را بر روی خلاء روبات خود متمرکز کرد، بهترین عملکرد را داشته است.

رومبا، در عمل بر روی کف چوبی

اعتبار تصویر: iRobot

جاروبرقی ربات به همان دلیلی موفق شد که هر رباتی تا به حال موفق شده است: این محصولی بود که برای انجام یک کار مورد تقاضا به طور مکرر و در حد توانش ساخته شد. تا به امروز، جاروبرقی ها میدان نبردی هستند که جنگ ربات های خانگی در آن انجام می شود. استارت‌آپ Matic با بودجه خوبی را انتخاب کنید. مهندسان سابق گوگل/نست که این شرکت را تأسیس کردند، معتقدند پیشرفت بعدی در خانه بر پایه جاروبرقی ربات ساخته خواهد شد. مورد آنها، تا حدی، این است که iRobot به طور موثری خود را با فاکتور شکلی شبیه جنک خود در گوشه ای نقاشی کرد.

آن Roombas های اولیه با در نظر گرفتن قابلیت های سنجش و نقشه برداری امروزی ساخته نشده بودند. ماتیک معتقد است که تنها با بلندتر کردن ربات، موقعیت برتر آن را به طرز چشمگیری بهبود می بخشید. این همچنین محرک جالب ترین نوآوری بود که در ربات خانگی Astro آمازون یافت شد: دوربین پریسکوپ.

اعتبار تصویر: آمازون

واقعیت این است که عملکرد ربات خانگی به شدت توسط فاکتور فرم مختل شده است. طراحی توپ هاکی که در جاروبرقی ربات رایج است برای چیزی فراتر از عملکرد اصلی که برای آن ساخته شده است ایده آل نیست. برای انجام موثر بیشتر انواع کارهایی که ممکن است افراد در یک ربات خانگی بخواهند، سخت افزار باید پیچیده تر شود. دستکاری های موبایل یک هدف متحرک عالی هستند. یعنی اگر یک دست یاری می خواهید، یک دست محل خوبی برای شروع است.

با این حال، مانند بسیاری چیزهای دیگر در این دنیا، دستکاری‌های موبایل به طرز فریبنده‌ای دشوار هستند. در واقع، رباتیک صنعتی هنوز آن را ترک نکرده است. بازوهای بزرگ و پیچ‌دار در تولید رایج هستند و روبات‌های متحرک خودکار چرخدار (AMR) مانند Locus و Kiva در انبارها رایج هستند، اما حد وسط بین این دو به طور محکم ایجاد نشده است. این بخش بزرگی از دلیل مهم باقی ماندن عنصر انسانی در آن جهان است. این مشکلی است که به زودی حل می‌شود، اما به نظر می‌رسد این مشکل با این ماشین‌های صنعتی گران‌تر قبل از اینکه به روبات‌های خانگی مقرون‌به‌صرفه‌تر راه پیدا کند، اتفاق می‌افتد (به طور معمول، شرکت‌ها معمولاً جیب‌های عمیق‌تری نسبت به مردم دارند).

این نیز بخش بزرگی از دلیلی است که بسیاری از عامل شکل انسان نما در محیط کار دفاع می کنند (بعداً انسان ها نوعی دستکاری موبایل را ارائه می دهند). اما این یک قطعه فکری طولانی مدت برای یک روز دیگر است.

مردی در حال تعامل با Hello Robotics

اعتبار تصویر: سلام رباتیک

دستکاری موبایل برای ربات های خانگی کاملاً دور از دسترس نیست. Hello Robot's Stretch احتمالاً متقاعد کننده ترین نمونه در حال حاضر است. این ربات به جای یک عامل شکل انسان نما، شبیه یک رومبا است که یک قطب در مرکز آن نصب شده است. این هم یک سیستم تصویربرداری و هم بازویی را در خود جای می‌دهد که برای بستن اجسام (ظروف، لباس‌های شسته‌شده) در ارتفاع‌های مختلف بالا و پایین حرکت می‌کند. البته، برخی از کارها با دو بازو آسان‌تر انجام می‌شوند - و ناگهان متوجه می‌شوید که چرا بسیاری از شرکت‌های رباتیک به طور موثر انسان‌نماهایی را با مهندسی عقب مانده ساخته‌اند.

در شکل فعلی، Stretch بسیار گران است و 24950 دلار است. این احتمالاً دلیل عمده ای است که شرکت آن را به عنوان یک پلتفرم توسعه می فروشد. جالب اینجاست که Matic ربات خود را نوعی پلتفرم توسعه می‌بیند – با استفاده از جاروبرقی به عنوان دروازه‌ای برای انجام کارهای اضافی خانه.

مشکل دیگر Stretch این است که از راه دور کار می کند. در بسیاری از سناریوها هیچ مشکلی با تلهوپ وجود ندارد، اما بعید به نظر می رسد که مردم به سراغ یک ربات خانگی بروند که توسط یک انسان در جایی دورتر کنترل می شود.

ناوبری یکی دیگر از موانع کلیدی خانه است. در مقایسه با انبارها و کارخانه ها، خانه ها محیط هایی نسبتاً بدون ساختار هستند. آنها از یکدیگر بسیار متفاوت هستند، نور در همه جا وجود دارد و انسان ها دائماً وسایل را جابجا می کنند و اشیا را روی زمین می اندازند.

وکیوم ماتیک

خلاء Matic از مجموعه‌ای از دوربین‌ها برای نقشه‌برداری از فضاها استفاده می‌کند - و درک می‌کند که در کجای آن‌ها قرار دارد. اعتبار تصویر: Matic

دنیای خودران در این جبهه با موانع خاص خود روبرو بوده است. اما تفاوت اصلی بین یک ربات مستقل در بزرگراه و یک ربات دیگر در خانه این است که بدترین کاری که ربات دوم احتمالاً انجام می دهد این است که چیزی را از قفسه بیاندازد. این بد است، اما به ندرت منجر به مرگ می شود. از سوی دیگر، با خودروهای خودران، هر تصادف نشان دهنده یک گام مهم به عقب برای صنعت است. این فناوری - شاید قابل درک باشد - از استانداردهای بالاتری نسبت به همتای انسانی خود برخوردار است.

در حالی که پذیرش فناوری‌های خودران به خوبی پشت سر منحنی است که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند، عمدتاً به دلایل ایمنی بالا، بسیاری از فناوری‌های توسعه‌یافته برای این دسته کمک کرده‌اند تا بی‌سروصدا انقلاب رباتیک خود را آغاز کنند، زیرا وسایل نقلیه خودران مزارع و پیاده‌روها را اشغال می‌کنند.

این احتمالاً بخش بزرگی از دلیلی است که ممکن است ربات‌های خانگی را «چیز بزرگ بعدی» ببیند (به نقل از بلومبرگ به نقل از منابع خود). اپل بدون شک حجم عظیمی از منابع را به فناوری های رانندگی اختصاص داده است. اگر بتوان آن ها را برای پروژه دیگری تغییر کاربری داد، شاید همه چیز بیهوده نباشد.

در حالی که گزارش‌ها اشاره می‌کنند که اپل به صفحه‌نمایش هوشمند روباتیک یا ربات موبایلی که گفته می‌شود در جایی در داخل کارخانه‌های این شرکت وجود دارد، متعهد نشده است، قبلا مدیران اپل هوم مت کاستلو و برایان لینچ را در بخش سخت‌افزاری قرار داده است. ، در حالی که گفته می شود جان جیاناندریا معاون یادگیری ماشین و استراتژی هوش مصنوعی در بخش هوش مصنوعی نقش دارد.

با توجه به نزدیکی به تلاش های خانگی خود، می توان تصور کرد که این شرکت بر روی نسخه خود از آمازون Astro کار می کند - اگرچه این پروژه در حال حاضر بیشتر به عنوان یک داستان هشدار دهنده وجود دارد. این پروژه به دلیل هزینه بالا و کمبود ویژگی های مفید برای توجیه آن با مشکل مواجه شده است. این سیستم همچنین به‌عنوان یک پورتال الکسای موبایل عمل می‌کرد و دستیارهای خانگی اخیراً تا حد زیادی از مد افتاده‌اند.

اپل در زمینه رباتیک تخصص دارد – اگرچه چیزی به آنچه آمازون در بخش صنعتی خود دارد نزدیک نیست. این شرکت در تولید بازوهای روباتی مانند دیزی که فلزات کلیدی آیفون های دور ریخته شده را نجات می دهد، مشارکت داشته است. این هنوز یک جهش بسیار بزرگ برای یک ربات خانگی است.

شاید این شرکت بتواند رویکردی شبیه به Vision Pro در این دسته داشته باشد که تمرکز زیادی بر مشارکت های توسعه دهندگان دارد. با این حال، انجام این کار به یک پلتفرم سخت افزاری بسیار همه کاره نیاز دارد، که تقریباً مطمئناً برای اکثر مصرف کنندگان هزینه بالایی خواهد داشت و قیمت 3500 دلاری ویژن پرو را شبیه سیب زمینی های کوچک می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است