متن خبر

اروپا هنوز در مورد ESG جدی است و Apiday به شرکت‌ها کمک می‌کند تا رعایت کنند

اروپا هنوز در مورد ESG جدی است و Apiday به شرکت‌ها کمک می‌کند تا رعایت کنند

شناسهٔ خبر: 615569 -




مقررات اروپا گزارش ESG را از حالت خوب به یک امر ضروری تبدیل می کند. این باعث ایجاد بادهای دنباله دار جدید برای استارتاپ هایی مانند Apiday مستقر در پاریس می شود، که پلتفرم آن صندوق های سهام خصوصی و شرکت های بلو چیپ را هدف قرار می دهد که نیاز به پیگیری و آزمایش شیوه های پایداری دارند.

شرکت های مدیریت دارایی، به ویژه شرکت های اروپایی، یک هدف کلیدی برای Apiday بوده اند. به دلیل مقررات افشای مالی پایدار (SFDR)، این فقط وجوه تاثیرگذار نیستند که معیارهای پایداری را زیر نظر دارند: همه انواع شرکت ها اکنون به گزارش ESG توجه دارند.

این یک محیط متفاوت از زمانی که Apiday در سال 2021 تأسیس شد، ایجاد می کند، اما همچنین محیطی را ایجاد می کند که در آن واکنش ESG ظاهر شده است. مدیرعامل آئودی، ادوارد آئودی، خود با انتقاد ایلان ماسک از رتبه‌بندی‌های ESG درگیر شد و موافق است که اینها محدودیت‌هایی دارند. اما تمرکز او با Apiday بر استفاده از ESG برای ایجاد ارزش است و نه صرفاً مطابقت.

این شرکت به تازگی 10 میلیون یورو در دور سرمایه گذاری سری A جمع آوری کرده است که به Apiday کمک می کند تا رشد خود را در فضایی تسریع کند که شامل رقبای دارای بودجه خوب مانند AlphaSense، Dataminr و Sesamm و همچنین Truvalue Labs متعلق به FactSet است.

مانند این بازیکنان، Apiday از هوش مصنوعی استفاده می کند تا در وقت مشتریان خود صرفه جویی کند. اما مانند مشاوران میراث، تخصص انسانی را نیز ارائه می دهد. ادوارد آئودی، مدیرعامل شرکت TechCrunch در مصاحبه‌ای به TechCrunch گفت: این ترکیب هر دو است که به آن نسبت به رقبای قدیمی و جدید برتری می‌دهد.

وجه تمایز دیگر طرح توسعه آن است. با مشتریانی در 23 کشور و 60 درصد فروش آن در خارج از فرانسه، قصد دارد در اروپا دوبرابر کند و دفاتر خود را در آلمان و بریتانیا باز کند، از آنجایی که قصد دارد پیشنهاد خود را به طور کلی بهبود بخشد، انتظار دارد تیمش از 40 به افزایش یابد. 70 کارمند در 12 ماه آینده

آئودی همچنین امیدوار است که آخرین دور مالی Apiday جایگاه این شرکت را در بین شرکت‌های مدیریت دارایی افزایش دهد.

اسکرین شات Apiday - داده های ESG
اعتبار تصویر: Apiday

آئودی قبل از تأسیس Apiday با سرمایه گذار سابق چارلز موری، شرکت سواری LeCab را تأسیس کرد و این سفر او را الهام بخش کرد تا به فضای ESG برود. آئودی بيان کرد که در مقایسه با رقبا، LeCab در برخی از جنبه‌های مرتبط با ESG عملکرد بهتری داشت، اما به دلیل عدم وجود معیارها در مورد این موضوعات، این به درستی در فروش آن در نظر گرفته نشد.

باز هم، روشی که سرمایه گذاران در حال حاضر با ESG درگیر می شوند، مانند آن زمان نیست. و در سمت شرکت، گزارش ESG در شرف تقویت دیگری از دستورالعمل گزارش پایداری شرکتی (CSRD) است. استانیسلاس لات، شریکی که این دور را در Daphni رهبری کرد، گفت: «اهمیت داده‌های ESG در چند سال آینده به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

نقشه های Apiday
اعتبار تصویر: Apiday

با این حال، داده ها تنها پایه هستند. مهمتر این است که چه کاری می توان با آن انجام داد. به عنوان مثال، Apiday به مشتریان خود با توسعه نقشه‌های راه کمک می‌کند که شامل حدود 350 اقدامی می‌شود که آنها می‌توانند برای بهبود شیوه‌های ESG خود پس از مطابقت با آنها انجام دهند. صندوق‌ها قبلاً به آن مرحله رسیده‌اند، اما Apiday انتظار دارد شرکت‌ها از آن پیروی کنند، و جالب است که ببینیم چقدر سریع این کار را انجام می‌دهند.

حامیان سری A آن عبارتند از AENU، Daphni، Galion.exe و SWEN Capital، و همچنین سرمایه گذاران موجود Speedinvest و Revent.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است