متن خبر

ارمنستان 10 وب سایت سازی با هوش مصنوعی را به وردپرس می آورد

ارمنستان 10 وب سایت سازی با هوش مصنوعی را به وردپرس می آورد

شناسهٔ خبر: 452869 -




هوش مصنوعی مولد در بهبود بهره وری در طیف وسیعی از زمینه ها، از جمله ساخت وب سایت، کار چشمگیری انجام داده است. هیچ کمبودی در ابزارهایی وجود ندارد که اکنون به افراد اجازه می‌دهند تا با توصیف آنچه می‌خواهند در اعلان‌ها، طرح‌های وب تولید کنند، از جمله Wix پخش‌کننده معتبر و استارت‌آپ‌های راه‌اندازی مانند Relume. 10web، یک شرکت مستقر در ارمنستان، در حال ورود به رقابت است و معتقد است که برتری دارد.

10web به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت وب سایت های ساخته شده با وردپرس را ایجاد کنند، سیستم مدیریت محتوای پرکاربردی که استفاده از آن برای مبتدیان بسیار سخت است، با استفاده از اعلان های متنی. بر خلاف Wix و Squarespace، وردپرس منبع باز است، به این معنی که بسیاری از ویژگی ها از جعبه بیرون نمی آیند و نیاز به مهارت های طراحی وب پیشرفته تری دارند. این سرویس با خدمات میزبانی نیز همراه نیست، پس کاربران باید وظایف بیشتری را مدیریت کنند.

طبق تخمین‌های w3techs، وردپرس هنوز حدود 40 درصد از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را به لطف گزینه‌های سفارشی‌سازی آن در اختیار دارد. Shopify در میان رونق تجارت الکترونیک مستقیم به مصرف کننده در جایگاه دوم قرار گرفت زیرا فروشندگان به دنبال ایجاد فروشگاه های آنلاین خود با کمک شرکت کانادایی به جای اتکا به آمازون هستند.

تیم مهندسی ایروان 10web برای اینکه وردپرس را بصری‌تر کند، مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند Llama 2، GPT-4 و Stable Diffusion را در پلتفرم سایت‌سازی خود ادغام کرده است. آرتو میناسیان، یکی از بنیانگذاران 10web، که کریسپ را نیز اداره می کند، گفت: چنین ابزاری به تلاش زیادی برای توسعه نیاز دارد زیرا از نظر معماری، ساختن یک پلتفرم برای وردپرس آسان نیست.

“شما باید یک زیرساخت میزبانی بسیار خوب داشته باشید. شما باید یک سرویس مدیریت شده برای پشتیبانی از امنیت وردپرس، پشتیبان گیری و آپ تایم داشته باشید. همه این چیزها بسیار بسیار سخت است زیرا هر یک از وب سایت ها اساساً یک نمونه هستند." در مقابل، اگر شما در حال ساختن بر روی یک راه‌حل منبع بسته هستید، مثلاً Wix یا Squarespace، فقط یک Backend می‌سازید، و سپس برای هر وب‌سایت، فقط چند صفحه ایجاد می‌کنید.»

میناسیان مطمئن است که تمرکز بر حل قابلیت استفاده وردپرس به دلیل حجم عظیم جامعه منبع باز آن: دو میلیون توسعه دهنده، در نهایت نتیجه خواهد داد. 10web که در سال 2017 تأسیس شد، در حال حاضر با جریان نقدی مثبت کار می کند. میناسیان بيان کرد : حدود 20000 کاربر آن به مشتریان پرداخت می کنند (برخی از مشتریان SMB ممکن است صدها وب سایت داشته باشند). در مجموع 1.5 میلیون سایت با 10web ایجاد شده است.

10web دو راه برای کسب درآمد دارد - دریافت هزینه برای هر وب سایت یا ترافیک. برنامه‌هایی برای اضافه کردن یک سیستم پرداخت دارد که به کاربران امکان می‌دهد از مشتریان خود شارژ کنند و 10web به عنوان کارمزد کمیسیون، هزینه را کاهش دهد.

میناسیان بيان کرد که این شرکت در حال حاضر 5 میلیون دلار درآمد مکرر سالانه ایجاد می کند و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده به 25 میلیون دلار در ARR برسد. بنیانگذار رشد شرکت را تا حدی به موقعیت مطلوب آن در ارمنستان نسبت داد. مانند دیگر اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی، ارمنستان از استعدادهای مهندسی بسیار مقرون به صرفه برخوردار است.

بنیانگذار پیشنهاد کرد: «ما استعدادهای هوش مصنوعی داریم که احتمالاً در ارمنستان چهار برابر ارزان‌تر از ایالات متحده است و در اینجا می‌توانیم به بهترین استعدادهای هوش مصنوعی دسترسی داشته باشیم. اما اگر شما یک وب ساز مستقر در کالیفرنیا هستید، باید با گوگل، آمازون و OpenAI رقابت کنید، پس به دست آوردن بهترین استعدادها آسان نیست.

مرکز نوپای فناوری ارمنستان در پایتخت آن، اولین تک شاخ این کشور، Picsart را ایجاد کرده است، که یک کتاب بازی برای استارتاپ های همکار ارائه می دهد. با توجه به اقتصاد نسبتاً کوچک ارمنستان، کارآفرینان آن از لحاظ تاریخی در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده اند، به ویژه ایالات متحده را هدف قرار داده اند. آنها مهندسان را در ارمنستان استخدام می کنند تا از استعدادهای فنی در داخل کشور بهره ببرند و در عین حال، مدیران بازاریابی و توسعه کسب و کار را در ایالات متحده استخدام کنند، استراتژی که 70-10web نیز به اشتراک گذاشته است. شخص کارکنان قوی و البته، داشتن ردپای در ایالات متحده می تواند برای جمع آوری کمک مالی مفید باشد.

موسس گفت: 99 درصد استارت آپ های ارمنستان بازار ایالات متحده را هدف قرار می دهند. "اگر می خواهید کمتر از 1 میلیون دلار جمع آوری کنید، می توانید از VC های ارمنستان جمع آوری کنید، اما اگر می خواهید چند میلیون برای seed یا ده ها میلیون دلار برای سری A جمع آوری کنید، باید به ایالات متحده بروید."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است