متن خبر

ارزش گذاری VerSe مادر دیلی هانت 42 درصد کاهش یافته و به 2.9 میلیارد دلار رسیده است: یادداشت سرمایه گذار

ارزش گذاری VerSe مادر دیلی هانت 42 درصد کاهش یافته و به 2.9 میلیارد دلار رسیده است: یادداشت سرمایه گذار

شناسهٔ خبر: 720635 -




بر اساس تخمین‌های سرمایه‌گذارش 360 One، استارت‌آپ فناوری و رسانه‌ای هندی VerSe، که مجموع‌کننده اخبار محبوب Dailyhunt را اداره می‌کند، حدود 42 درصد کمتر از آخرین ارزش‌گذاری خصوصی خود است.

بر اساس یک سند داخلی تحلیل شده توسط TechCrunch، مدیر دارایی و ثروت در به روز رسانی ژوئن به سرمایه گذاران خود فاش کرد که ارزش VerSe را 2.9 میلیارد دلار می کند.

استارت‌آپ مستقر در بنگلور - که شامل طرح بازنشستگی معلمان انتاریو، سرمایه‌گذاری CPP، گلدمن ساکس، گوگل، سوفینا و پیک XV از دیگر حامیانش است - در دور بودجه 805 میلیون دلاری که در آوریل 2022 اعلام کرد، حدود 5 میلیارد دلار ارزش داشت.

TechCrunch قبلا گزارش داده بود که در به روز رسانی، 360 One همچنین فاش کرد که ارزش NSE، بزرگترین صرافی هند را به 29.9 میلیارد دلار رسانده است.

360 One و VerSe از اظهار نظر خودداری کردند.

این تعدیل ارزش گذاری نزولی با یک روند جهانی در حال انجام مطابقت دارد: سرمایه گذاران در حال کاهش ارزش دارایی های استارتاپی خود هستند. به عنوان مثال، مدیر دارایی Fidelity ارزش سهام خود را در X، Gupshup و Discord کاهش داده است.

Fidelity روز جمعه فاش کرد که ارزش سهام خود را در X، که قبلا توییتر بود، تقریباً 27.94٪ از سرمایه اولیه خود می داند. این ارزیابی جدید، شرکت رسانه های اجتماعی تحت رهبری ایلان ماسک را که او به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، در پایان ژوئیه به 12.3 میلیارد دلار رساند. به طور مشابه، Fidelity تخمین می زند که استارت آپ SaaS Gupshup اکنون حدود 541 میلیون دلار ارزش دارد که از ارزش 1.4 میلیارد دلاری آن در سال 2021 کمتر است.

مطمئناً، VerSe در دو سال گذشته از زمان جمع‌آوری سرمایه با ارزش ۵ میلیارد دلار، وضعیت مالی خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است. این استارت‌آپ اخیراً شرکت بازاریابی دیجیتال Valueleaf را خریداری کرده است، اقدامی که به گفته او به آن کمک می‌کند تا ۱۰۰ میلیون دلار درآمد اضافی کسب کند.

به‌روزرسانی سرمایه‌گذار از 360 One همچنین دارایی‌های چندین استارت‌آپ دیگر را پوشش می‌دهد. این شرکت غول تحویل غذا Swiggy را 11.5 میلیارد دلار ارزیابی کرد که نسبت به آخرین دور سرمایه گذاری خصوصی خود در اوایل سال 2022 به 10.7 میلیارد دلار افزایش یافت. این گزارش یک ارزش گذاری 4 میلیارد دلاری را به Pine Labs، یک پلت فرم پرداخت تجاری اختصاص داد. TechCrunch پیش از این گزارش داده است که خرده فروش آنلاین گوشت و غذاهای دریایی Licious 900 میلیون دلار ارزش گذاری شده است، در حالی که ارزش شرکت edtech upGrad 1.9 میلیارد دلار به آن نسبت داده شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است