ارزش گذاری Oyo در بودجه جدید بیش از 75 درصد سقوط می کند
ارزش Oyo که زمانی دومین استارتاپ با ارزش هند با 10 میلیارد دلار بود، در دور جدید تامین مالی به 2.4 میلیارد دلار کاهش یافت.
استارت آپی که مقر آن در گوروگرام قرار دارد در دور سرمایه گذاری سری G 173.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است. InCred Wealth، Patient Capital و J&A Partners در دور جدید سرمایه گذاری کردند.
TechCrunch در ماه مه گزارش داد که Oyo به دنبال افزایش سرمایه ای است که می تواند ارزش آن را به 3 میلیارد دلار یا کمتر کاهش دهد. سخنگوی شرکت در ماه می به TechCrunch گفت: "ما هر گونه شایعه از جمله ارزش گذاری در مقاله را تکذیب می کنیم." هیچ معامله مشخصی وجود ندارد، چه رسد به بحث ارزش گذاری در این مرحله.
کاهش در ارزش گذاری به سختی تعجب آور است. سافت بانک که بیش از 40 درصد از سهام Oyo را در اختیار دارد، ارزش گذاری استارت آپ هندی را در سال 2022 به 2.7 میلیارد دلار کاهش داد. اویو در آن زمان بيان کرد که "هیچ مبنای منطقی" برای کاهش ارزش گذاری آن وجود ندارد.
Oyo SoftBank، Airbnb، Peak XV Partners، Microsoft و Lightspeed Venture Partners را از جمله حامیان خود می داند.
بودجه جدید پس از آن است که Oyo پیش نویس دفترچه شاه ماهی قرمز خود را برای عرضه اولیه عمومی برای دومین بار در اوایل سال جاری پس گرفت. این استارت آپ هندی در ابتدا اسناد خود را برای عرضه عمومی در سال 2021 ثبت کرد و به دنبال جذب 1.2 میلیارد دلار با ارزش 12 میلیارد دلار در آن زمان بود.
بیشتر بخوانید
“استودیوی هوش مصنوعی” جدید متا به شما امکان می دهد کلون هوش مصنوعی خود را در اینستاگرام ایجاد کنید
تنظیم کننده بازار هند، SEBI، درخواست این استارت آپ برای IPO را تایید نکرده است.
ارسال نظر