متن خبر

ارتقاء نسل بعدی آمازون الکسا می تواند این دستیار را به یک ربات چت هوش مصنوعی مولد تبدیل کند

ارتقاء نسل بعدی آمازون الکسا می تواند این دستیار را به یک ربات چت هوش مصنوعی مولد تبدیل کند

شناسهٔ خبر: 473796 -




کنترل خانه هوشمند آمازون الکسا
(اعتبار تصویر: آمازون)

شایعاتی در اوایل سال جاری منتشر شد مبنی بر اینکه آمازون در حال کار بر روی بهبود الکسا با دادن آپشن های جدید هوش مصنوعی مولد به آن است. از آن زمان، ما چیز زیادی در مورد آن نشنیده بودیم تا اینکه اخیراً CNBC با افرادی که با توسعه پروژه آشنا هستند صحبت کرد . گزارش جدید بینشی را در مورد آنچه شرکت قصد دارد با الکسای ارتقا یافته انجام دهد، هزینه آن چقدر است و دلیل اینکه چرا آمازون این کار را انجام می دهد ارائه می دهد.

منابع CNBC بسیار دقیق بودند. آنها به طور دقیق اعلام نکردند که هوش مصنوعی چه توانایی هایی خواهد داشت، اما به اهداف غول فناوری اشاره کردند. آمازون از توسعه‌دهندگانش می‌خواهد تا چیزی را ایجاد کنند که «در میان رقابت‌های جدید هوش مصنوعی پایدار بماند»، با اشاره به افرادی مانند ChatGPT . مدیر عامل شرکت اندی جازی گزارش شده است که با الکسای امروزی "غرق" شده بود و او تنها کسی نیست که از دستیار می خواهد کارهای بیشتری انجام دهد. طبق گزارش ها، تیم توسعه دهنده به ظاهر نگران است که این مدل در حال حاضر فقط یک "ساعت زنگ دار گران قیمت" باشد.

برای تسهیل مسیر جدید، آمازون بخش های عمده ای از تجارت خود را در تیم الکسا سازماندهی مجدد کرد و تمرکز خود را به سمت دستیابی به هوش عمومی مصنوعی تغییر داد.

AGI مفهومی از داستان های علمی تخیلی است، اما این ایده است که یک مدل هوش مصنوعی ممکن است روزی با هوش یک انسان مطابقت داشته باشد یا از آن فراتر رود. علیرغم اهداف والای آمازون، به نظر می رسد آمازون با تلاش برای ایجاد ربات چت خود با قابلیت های مولد، کار کوچکی را آغاز کرده است.

منابع می‌گویند، «آمازون از مدل زبان بزرگ خود، Titan، در ارتقای الکسا استفاده می‌کند.» Titan فقط برای کسب‌وکارها به عنوان بخشی از Amazon Bedrock در دسترس است. می‌تواند متن، ایجاد تصاویر، خلاصه‌سازی اسناد و موارد دیگر را برای شرکت‌ها ایجاد کند. کاربران، مشابه سایر هوش مصنوعی ها، به دنبال این رشته فکری، الکسای جدید می تواند همان ویژگی ها را به کاربران عادی و غیرتجاری ارائه دهد.

هزینه های بالقوه

گزارش های قبلی حاکی از آن است که آمازون قصد دارد برای دسترسی به الکسای سوپرشارژ از مردم هزینه دریافت کند. با این حال، هزینه یا ساختار طرح ناشناخته بود. اکنون، ما می آموزیم که آمازون در حال برنامه ریزی برای راه اندازی ارتقاء الکسا به عنوان یک سرویس اشتراک کاملاً جدا از Prime است، به این معنی که طبق این گزارش جدید، مردم باید برای آزمایش هوش مصنوعی هزینه بیشتری بپردازند.

ظاهراً بحث هایی در مورد اینکه دقیقاً چقدر باید شارژ شود وجود داشته است. آمازون هنوز هزینه ماهانه را تعیین نکرده است. یکی از منابع به سی‌ان‌بی‌سی بيان کرد که «مقدار قیمت 20 دلاری در یک نقطه وجود داشت» در حالی که شخص دیگری پیشنهاد کرد هزینه‌ها را به «مقادیر دلاری تک رقمی» کاهش دهید. برای مثال، این برند برای کاهش رقبای خود، 20 دلار در ماه برای طرح پلاس دریافت می کند.

هیچ اطلاعاتی در مورد زمان راه اندازی یا حتی اعلام رسمی به روز رسانی الکسا وجود ندارد. اما اگر و زمانی که منتشر شود، ممکن است اولین ربات چت باشد که از طریق یک بلندگوی هوشمند آمازون مانند Echo Pop قابل دسترسی است.

ما با این شرکت تماس گرفتیم تا ببینیم آیا می‌خواهد در مورد گزارش CNBC بیانیه‌ای ارائه کند یا خیر. اگر پاسخی شنیدیم، این داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

تا آن زمان، جمع بندی TechRadar از بهترین بلندگوهای هوشمند برای سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است