متن خبر

ادونیا 2 میلیون یورو جذب می کند تا ریزجلبک ها را به جایگزین گوشت چرخ کرده با طعم کمتر تلخ تبدیل کند

ادونیا 2 میلیون یورو جذب می کند تا ریزجلبک ها را به جایگزین گوشت چرخ کرده با طعم کمتر تلخ تبدیل کند

شناسهٔ خبر: 466879 -




از آنجایی که جمعیت جهان همچنان در حال رشد است، نیاز به توانایی تغذیه همه چیزی است که تعدادی از نهادها روی آن کار می کنند. Edonia مستقر در پاریس، یکی از استارت آپ هایی است که روی ایجاد مواد پروتئینی با استفاده از ریزجلبک ها کار می کند.

Edonia به شرکت‌هایی مانند Bevel، AlgaeCore Technologies، Algenuity و NewFish می‌پیوندد که همگی در حال ورود به بازار جهانی جلبک‌های تجاری هستند که انتظار داریم که تا سال 2033 به ارزش 25.4 میلیارد دلار برسد.

مدیرعامل ادونیا، هوگو والنتین، به TechCrunch بيان کرد که اکنون با 2 میلیون یورو (2.1 میلیون دلار) مسلح شده است، این شرکت با تولید مواد گیاهی از زیست توده ریز جلبک تولید شده از اسپیرولینا یا کلرلا که والنتین ادعا می کند مغذی تر از گوشت است، پیش می رود.

ادونیا دومین شرکت والنتین است. او همچنین یکی از بنیانگذاران Ammi بود، شرکتی که روی مصرف اسپیرولینا نیز کار می کرد. قبل از آن او مدیر حسابداری شرکت مشاوره Uzik بود. او بيان کرد در حالی که در Ammi بود متقاعد شده بود که قارچ‌شناسی (مطالعه قارچ‌ها) نقش مهمی در انتقال پروتئین فعلی خواهد داشت.

ادونیا پروتئین را از طریق یک فرآیند تبدیل ریزجلبک منحصر به فرد به نام "ادونیزاسیون" می سازد. این زیست توده ریز جلبک ها را به یک ماده فوق العاده بافت دار با طعم، بو، بافت، کیفیت های تغذیه ای و محیطی متعدد تبدیل می کند.

والنتین گفت: "ما قصد داریم جنبه های ارگانولپتیک (ارگان های حسی) قارچ شناسی را حل کنیم. امروزه عمدتاً به عنوان پودر سبز رنگ با طعم تلخ شناخته می شود. هدف فناوری ها حل این مشکل است. »

ادونیزاسیون چگونه کار می کند

تکنیک ادونیزاسیون رنگ را از سبز به قهوه ای تیره تر تغییر می دهد. به گفته والنتین، این بافت را به "دانه های لطیف گوشت مانند" با مواد معطری شبیه به چیزی که سیگار کشیدن یا کباب کردن تولید می کند، تبدیل می کند.

ادونیا، ریزجلبک ها، جایگزین گوشت

محصول میکروجلبک ادونیا جایگزین گوشت چرخ کرده مانند کوفته می شود. (اعتبار تصویر: Lilie Bedos + Edonia)

Edo-1 اولین محصول این استارت آپ است که به گفته والنتین طعم و بافتی شبیه اومامی نسبت به پروتئین سویا به گوشت چرخ کرده نزدیک تر است. به گفته وی، پس ، این یک جایگزین گیاهی مناسب برای گوشت چرخ کرده است.

علاوه بر این، Edo-1 با حداقل پردازش 30٪ پروتئین، متشکل از اسیدهای آمینه ضروری، و حاوی مواد معدنی و ویتامین های دیگر است. درصد پروتئین کمی بالاتر از گوشت چرخ کرده گاو است که می تواند حدود 20 درصد باشد (درصد زیادی از گوشت گاو آب است).

در زمانی که 34 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای توسط مواد غذایی ما تولید می شود، والنتین همچنین می خواست نشان دهد که ریزجلبک ها می توانند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند. ادونیا با موسسه دانشگاهی AgroParisTech همکاری کرد تا یک ارزیابی چرخه زندگی ایجاد کند که نشان می‌دهد محصول ادونیا می‌تواند 40 برابر کمتر از معادل گوشت چرخ‌کرده خود، و سه برابر کمتر از معادل سویای بافت‌دار خود، دی اکسید کربن منتشر کند.

افزایش مقیاس

Edonia در حال حاضر قادر به تولید چند کیلوگرم Edo-1 است. هدف بعدی والنتین افزایش این فناوری است تا بتواند هزاران تن از محصول را به بازار عرضه کند. والنتین انتظار دارد تا حدود دو سال دیگر یک کارخانه تمام عیار داشته باشد.

این شرکت همچنین با تسترهای بتا سازنده مواد غذایی برای توسعه دستور العمل ها و محصولات غذایی با استفاده از مواد تشکیل دهنده Edonia همکاری می کند.

وی گفت: "ما قصد داریم تا پایان سال جاری با اثبات تجاری مفاهیم وارد بازار شویم."

Edonia مشمول مقررات رده "غذاهای جدید" نیست، پس برای رفتن به بازار نیازی به مجوز فرانسه یا اتحادیه اروپا ندارد. این به آن امکان می دهد تا تولید خود را با سرعت بیشتری تجاری سازی کند. والنتین بيان کرد که راه اندازی رسمی آن اروپایی خواهد بود و سپس هدف استارتاپ آن است که به سرعت به سایر قاره ها مانند آسیا و ایالات متحده از طریق مشارکت های استراتژیک گسترش یابد.

گرفتن Edo-1 در بشقاب

سرمایه گذاری 2 میلیون یورویی توسط شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر فرانسوی Asterion Ventures انجام شد که اخیراً در یک شرکت سبز دیگر Diamfab سرمایه گذاری کرده است. BPI نیز شرکت کرد. والنتین بيان کرد که این سرمایه شرکت را قادر می سازد تا یک کارخانه آزمایشی را تامین مالی کند و تحقیق و توسعه خود را گسترش دهد.

کیفیت محصول Edonia قبلاً توسط سرآشپز R&D فرانسوی Laurent Sicre آزمایش و تأیید شده است که تخصص ایجاد و توسعه آشپزی او توسط متخصصان و رستوران داران صنایع غذایی به رسمیت شناخته شده است.

والنتین گفت، علاوه بر جایگزین‌های گوشت، Edo-1 می‌تواند تغذیه سایر محصولات از جمله نان، کیک، خامه و میله‌های غلات را بدون آسیب رساندن به تجربه غذا خوردن، بهبود بخشد.

ادونیا اکنون در حال راه اندازی نمایشگر صنعتی خود است و والنتین انتظار دارد از تابستان امسال بتواند در مقیاس صنعتی اجرا کند. گام بعدی این است که قصد نامه های اضافی را برای تولیدکنندگان مواد غذایی تضمین کنید تا با محصولی حاوی Edo-1 به بازار بروند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است