متن خبر

اخبار بد مشتریان Getir – خدمات تحویل عملیات ایالات متحده، بریتانیا، اروپا را تعطیل می کند

اخبار بد مشتریان Getir – خدمات تحویل عملیات ایالات متحده، بریتانیا، اروپا را تعطیل می کند

شناسهٔ خبر: 468055 -




شخصی در حال تحویل بسته
(اعتبار تصویر: (stock.adobe.com © wutzkoh))

در یک چرخش شگفت‌انگیز، شرکت تحویل مواد غذایی ترکیه که به عنوان یک استارت‌آپ در سال 2015 تأسیس شد، از چندین بازار بزرگ از جمله ایالات متحده و بریتانیا خارج شد تا بر کشور خود تمرکز کند.

تصمیم برای توقف تجارت در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا، همانطور که توسط TechCrunch گزارش شده است، شوک آور است، زیرا این شرکت قبلاً نزدیک به 12 میلیارد دلار ارزش داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که تصمیم Getir برای عقب نشینی از بازارهای اصلی و تمرکز بر عملیات در داخل ترکیه، نتیجه یک تحویل سریع تجاری ضعیف است، به طوری که افراد کمتری برای تحویل فوری مواد غذایی هزینه می کنند.

گتیر به ترکیه عقب نشینی می کند

Getir با میلیاردها سرمایه و خریدهای استراتژیک، چندین سال را به طور تهاجمی در حال گسترش بود تا جایی که در بسیاری از بازارها به عنوان یک رهبر بازار شناخته می شد.

انتظار داریم که تعطیلی‌های گسترده بر روی 6000 شغل تأثیر بگذارد، اگرچه شرکت ادعا می‌کند که تنها 7 درصد از درآمد آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. گتیر در بیانیه‌ای گفت: «این تصمیم به گتر اجازه می‌دهد تا منابع مالی خود را بر ترکیه متمرکز کند».

از حدود 6000 شغل کاهش یافته، پیش بینی می شود حدود 1500 نفر در بریتانیا متمرکز شوند. سایر بازارهایی که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند احتمالاً عبارتند از آلمان، جایی که این شرکت گوریل را در سال 2022 خریداری کرد، و ایالات متحده، جایی که Getir FreshDirect را در اواخر سال 2023 خریداری کرد.

Getir اکنون قربانی همان عواملی است که کسب و کارش را در وهله اول به موفقیت سوق داد - مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای راحتی و ایمنی در طول همه گیری به خرید آنلاین روی آوردند، اما عادات خرید اکنون به هنجارهای قبل از همه گیری بازگشته است.

علیرغم شکست، Getir از تزریق نقدینگی جدید به بازار ترکیه با سرمایه گذاری Mubadala و G Squared - دو شرکتی که قبلاً از این شرکت حمایت کرده بودند، خبر داده است.

TechRadar Pro از Getir خواسته است که زمینه بیشتری را اضافه کند، اما این شرکت بلافاصله پاسخی نداد.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است