متن خبر

اتحادیه اروپا رهنمودهای امنیتی انتخابات را برای غول های رسانه های اجتماعی و دیگران در محدوده DSA منتشر می کند

اتحادیه اروپا رهنمودهای امنیتی انتخابات را برای غول های رسانه های اجتماعی و دیگران در محدوده DSA منتشر می کند

شناسهٔ خبر: 460209 -




اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه پیش‌نویس دستورالعمل‌های امنیتی انتخابات را با هدف حدود دوجین پلتفرم (بزرگ‌تر) با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه منطقه‌ای منتشر کرد که تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) تنظیم شده‌اند و - در نتیجه - وظیفه قانونی برای کاهش خطرات سیستمی دارند. مانند دیپ فیک های سیاسی در حالی که از حقوق اساسی مانند آزادی بیان و حریم خصوصی محافظت می کند.

پلتفرم‌های In-scope شامل فیسبوک، جستجوی گوگل، اینستاگرام، لینکدین، تیک تاک، یوتیوب و ایکس می‌شوند.

کمیسیون انتخابات را به عنوان یکی از معدود حوزه های اولویت دار برای اجرای DSA در پلتفرم های به اصطلاح آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) و موتورهای جستجوی آنلاین بسیار بزرگ (VLOSEs) نام برده است. این زیرمجموعه از شرکت‌های تحت نظارت DSA ملزم به شناسایی و کاهش خطرات سیستمی مانند دستکاری اطلاعات با هدف قرار دادن فرآیندهای دموکراتیک در منطقه، علاوه بر پیروی از رژیم کامل حاکمیت آنلاین هستند.

بر اساس دستورالعمل امنیت انتخابات اتحادیه اروپا، این بلوک از غول های فناوری نظارت شده انتظار دارد که بازی خود را برای محافظت از آرای دموکراتیک و استقرار منابع تعدیل محتوا در چندین زبان رسمی رایج در سراسر بلوک گسترش دهند - تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان کافی برای پاسخگویی موثر به خطرات ناشی از آن وجود دارند. از جریان اطلاعات روی پلتفرم‌هایشان و اقدام بر اساس گزارش‌های حقیقت‌سنجی شخص ثالث - با خطر جریمه‌های بزرگ برای انداختن توپ.

این امر مستلزم آن است که پلتفرم‌ها یک اقدام متعادل کننده دقیق در مورد تعدیل محتوای سیاسی انجام دهند - عدم تأخیر در توانایی آنها برای تمایز بین، برای مثال، طنز سیاسی، که باید بصورت آنلاین به عنوان آزادی بیان محافظت شده باقی بماند، و اطلاعات نادرست سیاسی بدخواهانه، که سازندگان آن می‌توانند امیدوار باشند. برای تأثیرگذاری بر رای دهندگان و کج کردن انتخابات.

در مورد دوم، محتوا تحت طبقه‌بندی DSA خطر سیستمیک قرار می‌گیرد که انتظار داریم که پلتفرم‌ها به سرعت آن را شناسایی و کاهش دهند. استاندارد اتحادیه اروپا در اینجا مستلزم آن است که آنها اقدامات کاهشی «معقول، متناسب و مؤثر» را برای خطرات مربوط به فرآیندهای انتخاباتی و همچنین رعایت سایر مفاد مرتبط مقررات نظارتی و حاکمیتی محتوای گسترده اعمال کنند.

کمیسیون با سرعت روی دستورالعمل های انتخابات کار می کند و همین ماه گذشته رایزنی را در مورد نسخه پیش نویس آغاز کرده است. احساس فوریت در بروکسل ناشی از انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن است. مقامات گفته اند که ماه آینده آمادگی پلتفرم های تست استرس را انجام خواهند داد. پس اتحادیه اروپا به نظر نمی‌رسد که حتی با وجود قانون سختی که به این معنی است که غول‌های فناوری در صورتی که این بار انتظارات کمیسیون را برآورده نکنند، جریمه‌های بزرگی را در پیش خواهند داشت، به نظر نمی‌رسد.

کنترل های کاربر برای فیدهای الگوریتمی

نکته کلیدی در میان دستورالعمل‌های انتخاباتی اتحادیه اروپا با هدف شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی اصلی و دیگر پلت‌فرم‌های اصلی این است که آن‌ها باید به کاربران خود یک انتخاب معنی‌دار نسبت به سیستم‌های توصیه‌گر الگوریتمی و مبتنی بر هوش مصنوعی بدهند – تا بتوانند بر روی نوع محتوایی که می‌بینند کنترل داشته باشند. .

این راهنما اشاره می‌کند: «سیستم‌های توصیه‌گر می‌توانند نقش مهمی در شکل‌دهی چشم‌انداز اطلاعاتی و افکار عمومی ایفا کنند». «برای کاهش خطری که چنین سیستم‌هایی ممکن است در رابطه با فرآیندهای انتخاباتی ایجاد کنند، ارائه‌دهندگان [پلتفرم] باید این موارد را در نظر بگیرند: (i.) اطمینان حاصل شود که سیستم‌های توصیه‌کننده به‌گونه‌ای طراحی و تنظیم شده‌اند که به کاربران انتخاب‌ها و کنترل‌های معناداری بر روی فیدهایشان بدهد، با توجه به تنوع و تکثر رسانه‌ای.»

سیستم‌های توصیه‌کننده پلت‌فرم‌ها همچنین باید اقداماتی را برای کاهش رتبه‌بندی اطلاعات نادرست هدف‌گذاری شده در انتخابات، بر اساس آنچه که کاناپه‌های راهنمایی به عنوان «روش‌های شفاف و شفاف» معرفی می‌کنند، داشته باشند، مانند محتوای فریبنده که به‌عنوان نادرست تحلیل شده است. و/یا پست‌هایی که از حساب‌هایی که مکرراً برای انتشار اطلاعات نادرست یافت می‌شوند.

پلتفرم‌ها همچنین باید برای جلوگیری از خطر انتشار اطلاعات نادرست مبتنی بر هوش مصنوعی (معروف به دیپ‌فیک‌های سیاسی) از سیستم‌های توصیه‌کننده خود، اقدامات کاهشی را به کار گیرند. آنها همچنین باید به طور فعال موتورهای توصیه‌کننده خود را برای خطرات مربوط به فرآیندهای انتخاباتی ارزیابی کنند و به‌روزرسانی‌هایی را برای کاهش خطرات ارائه دهند. اتحادیه اروپا همچنین شفافیت در مورد طراحی و عملکرد فیدهای مبتنی بر هوش مصنوعی را توصیه می کند. و پلتفرم‌ها را ترغیب می‌کند تا در آزمایش‌های خصمانه، تیم قرمز و غیره شرکت کنند تا توانایی خود را در شناسایی و از بین بردن خطرات تقویت کنند.

به توصیه GenAI، اتحادیه اروپا همچنین خواستار واترمارک کردن رسانه های مصنوعی است - در حالی که محدودیت های امکان سنجی فنی را در اینجا ذکر می کند.

اقدامات کاهشی و بهترین شیوه‌های پیشنهادی برای پلت‌فرم‌های بزرگ‌تر در 25 صفحه پیش‌نویس دستورالعمل‌های منتشر شده امروز نیز این انتظار را نشان می‌دهد که پلتفرم‌ها منابع داخلی را برای تمرکز بر تهدیدات انتخاباتی خاص، مانند رویدادهای انتخاباتی آتی، و ایجاد فرآیندها، جمع‌آوری کنند. برای به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط و تجزیه و تحلیل ریسک.

منابع باید دارای تخصص محلی باشد

این راهنما بر نیاز به تجزیه و تحلیل در مورد «ریسک‌های خاص بافت محلی»، علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات خاص/ملی و منطقه‌ای کشورهای عضو برای تغذیه کار نهادهای مسئول طراحی و کالیبراسیون اقدامات کاهش خطر تأکید می‌کند. و برای «منابع مناسب تعدیل محتوا»، با ظرفیت زبانی محلی و دانش از زمینه‌ها و آپشن های ملی و/یا منطقه‌ای - در مورد تلاش‌های پلتفرم‌ها برای کاهش خطرات اطلاعات نادرست، نگرانی طولانی مدت اتحادیه اروپا وجود دارد.

توصیه دیگر این است که آنها فرآیندها و منابع داخلی را در مورد هر رویداد انتخاباتی با ایجاد "یک تیم داخلی اختصاصی و قابل شناسایی" قبل از دوره انتخاباتی - با منابع متناسب با خطرات شناسایی شده برای انتخابات مورد نظر، تقویت کنند.

دستورالعمل اتحادیه اروپا همچنین صراحتاً استخدام کارکنان با تخصص محلی، از جمله دانش زبان را توصیه می کند. در حالی که پلتفرم ها اغلب به دنبال استفاده مجدد از یک منبع متمرکز بوده اند - بدون اینکه همیشه به دنبال تخصص محلی اختصاصی باشند.

تیم باید تمام تخصص های مرتبط از جمله در زمینه هایی مانند تعدیل محتوا، تحلیل حقایق، اختلال در تهدید، تهدیدات ترکیبی، امنیت سایبری، اطلاعات نادرست و FIMI [دستکاری و مداخله اطلاعات خارجی]، حقوق اساسی و مشارکت عمومی را پوشش دهد و با کارشناسان خارجی مرتبط همکاری کند. اتحادیه اروپا همچنین می نویسد، به عنوان مثال با مراکز رصدخانه رسانه دیجیتال اروپایی (EDMO) و سازمان های مستقل تحلیل کننده واقعیت.

این راهنما به پلتفرم‌ها اجازه می‌دهد تا به طور بالقوه منابع را در مورد رویدادهای انتخاباتی خاص افزایش دهند و تیم‌ها را پس از پایان رأی‌گیری از بین ببرند.

اشاره می‌کند که دوره‌هایی که ممکن است اقدامات کاهش خطر اضافی مورد نیاز باشد، بسته به سطح خطرات و قوانین خاص کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد انتخابات (که می‌تواند متفاوت باشد) احتمالاً متفاوت است. اما کمیسیون توصیه می‌کند که پلتفرم‌ها حداقل یک تا شش ماه قبل از دوره انتخاباتی، اقدامات کاهشی را مستقر کرده و راه‌اندازی کنند و حداقل یک ماه پس از انتخابات ادامه دهند.

جای تعجب نیست که بیشترین شدت کاهش در دوره قبل از تاریخ انتخابات برای رسیدگی به خطراتی مانند اطلاعات نادرست که رویه های رای گیری را هدف قرار می دهد، پیش بینی می شود.

سخنان نفرت انگیز در قاب

اتحادیه اروپا به طور کلی به پلتفرم‌ها توصیه می‌کند که از سایر دستورالعمل‌های موجود، از جمله آیین‌نامه عملکرد در مورد اطلاعات نادرست و منشور رفتار در مقابله با سخنان مشوق نفرت‌انگیز، برای شناسایی بهترین شیوه‌ها برای اقدامات کاهشی استفاده کنند. اما تصریح می کند که آنها باید اطمینان حاصل کنند که کاربران به اطلاعات رسمی در مورد فرآیندهای انتخاباتی دسترسی دارند، مانند بنرها، پیوندها و پنجره های بازشو که برای هدایت کاربران به منابع اطلاعاتی معتبر برای انتخابات طراحی شده اند.

«هنگام کاهش خطرات سیستمیک برای یکپارچگی انتخاباتی، کمیسیون توصیه می‌کند که به تأثیر اقدامات برای مقابله با محتوای غیرقانونی مانند تحریک عمومی به خشونت و نفرت تا حدی توجه شود که چنین محتوای غیرقانونی ممکن است صداها را در جامعه دموکراتیک مهار یا خاموش کند. کمیسیون می نویسد، به ویژه آنهایی که گروه ها یا اقلیت های آسیب پذیر را نمایندگی می کنند.

به عنوان مثال، اشکال نژادپرستی، یا اطلاعات نادرست جنسیتی و خشونت مبتنی بر جنسیت آنلاین، از جمله در زمینه ایدئولوژی خشونت‌آمیز افراطی یا تروریستی یا FIMI که جامعه LGBTIQ+ را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند گفت‌وگوها و بحث‌های دموکراتیک باز و دموکراتیک را تضعیف کند و شکاف و دوقطبی‌سازی اجتماعی را افزایش دهد. در این راستا، قانون رفتار در مورد مقابله با سخنان مشوق نفرت پراکنده آنلاین می تواند به عنوان الهام بخش هنگام تحلیل اقدامات مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین توصیه می‌کند که کمپین‌های سواد رسانه‌ای را اجرا کنند و اقداماتی را با هدف ارائه اطلاعات متنی بیشتر به کاربران - مانند برچسب‌های تحلیل حقایق، به کار گیرند. اعلان ها و تلقین ها؛ نشانه های واضح حساب های رسمی؛ برچسب‌گذاری واضح و غیر فریبنده حساب‌های اداره شده توسط کشورهای عضو، کشورهای ثالث و نهادهایی که توسط کشورهای ثالث کنترل یا تامین مالی می‌شوند. ابزارها و اطلاعاتی برای کمک به کاربران برای ارزیابی قابل اعتماد بودن منابع اطلاعاتی؛ ابزارهای ارزیابی منشأ؛ و فرآیندهایی را برای مقابله با سوء استفاده از هر یک از این روش ها و ابزارها ایجاد کنید - که مانند فهرست ی از مواردی است که ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر (اکنون X) از بین برده است.

شایان ذکر است، ماسک همچنین متهم شده است که اجازه داده است سخنان مشوق نفرت بر روی پلتفرم در ساعت خود شکوفا شود. و در زمان نگارش X همچنان توسط اتحادیه اروپا برای طیف وسیعی از نقض‌های مشکوک DSA، از جمله در رابطه با الزامات تعدیل محتوا، تحت تحلیل است.

شفافیت برای تقویت مسئولیت پذیری

در مورد تبلیغات سیاسی، راهنما به پلتفرم‌ها اشاره می‌کند که قوانین شفافیت در این زمینه را دریافت می‌کنند - به آنها توصیه می‌کند با اتخاذ گام‌هایی برای همسویی با الزامات، برای مقررات قانونی الزام آور آماده شوند. (به عنوان مثال، با برچسب زدن واضح تبلیغات سیاسی، ارائه اطلاعات در مورد حامی مالی در پشت این پیام های سیاسی پولی، نگهداری یک مخزن عمومی تبلیغات سیاسی، و داشتن سیستم هایی برای تأیید هویت تبلیغ کنندگان سیاسی.)

در جای دیگر، این راهنما همچنین نحوه مقابله با خطرات انتخاباتی مربوط به تأثیرگذاران را مشخص می کند.

پلتفرم‌ها همچنین باید دارای سیستم‌هایی باشند که به آنها امکان می‌دهد اطلاعات نادرست را پولی‌زدایی کنند، و از آنها خواسته می‌شود که دسترسی «پایدار و قابل اعتماد» به داده‌ها را برای اشخاص ثالثی که متعهد به تحلیل و تحقیق درباره خطرات انتخابات هستند، فراهم کنند. این مشاوره تصریح می کند که دسترسی به داده ها برای مطالعه خطرات انتخاباتی نیز باید به صورت رایگان فراهم شود.

به طور کلی تر، این رهنمود پلتفرم ها را تشویق می کند تا با نهادهای نظارتی، کارشناسان جامعه مدنی و یکدیگر در هنگام اشتراک گذاری اطلاعات در مورد خطرات امنیتی انتخابات همکاری کنند - از آنها می خواهد که کانال های ارتباطی برای نکات و گزارش خطرات در طول انتخابات ایجاد کنند.

برای رسیدگی به حوادث پرخطر، این توصیه به پلتفرم‌ها توصیه می‌کند که یک مکانیسم واکنش داخلی به حادثه ایجاد کنند که شامل رهبری ارشد می‌شود و سایر ذینفعان مرتبط در سازمان را ترسیم می‌کند تا مسئولیت‌پذیری در مورد واکنش‌های رویداد انتخاباتی خود را هدایت کنند و از خطر رد شدن پول جلوگیری کنند.

پس از انتخابات، اتحادیه اروپا به پلتفرم‌ها پیشنهاد می‌کند تا با در نظر گرفتن ارزیابی‌های شخص ثالث، مروری بر نحوه عملکردشان انجام دهند و منتشر کنند (یعنی به جای اینکه فقط به دنبال علامت‌گذاری تکالیف خود باشند، همانطور که از لحاظ تاریخی ترجیح داده‌اند، تلاش برای قرار دادن درخشش روابط عمومی در بالای پلت‌فرم‌های جاری خطرات دستکاری شده).

دستورالعمل‌های امنیت انتخابات به این ترتیب اجباری نیستند، اما اگر پلتفرم‌ها رویکرد دیگری غیر از آنچه برای مقابله با تهدیدات در این زمینه توصیه می‌شود انتخاب کنند، باید بتوانند رویکرد جایگزین خود را مطابق با استانداردهای بلوک نشان دهند، طبق کمیسیون.

اگر آن‌ها نتوانند این کار را انجام دهند در معرض خطر قرار دارند که DSA را نقض می‌کنند، که جریمه‌هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را برای تخلفات تایید شده می‌دهد. پس انگیزه‌ای برای پلتفرم‌ها وجود دارد که با برنامه بلوک، منابع را برای رسیدگی به اطلاعات نادرست سیاسی و سایر خطرات اطلاعاتی برای انتخابات به عنوان راهی برای کاهش ریسک نظارتی خود، افزایش دهند. اما آنها همچنان نیاز به اجرای توصیه دارند.

توصیه‌های خاص بیشتر برای انتخابات پارلمان اروپا که از 6 تا 9 ژوئن برگزار می‌شود نیز در دستورالعمل اتحادیه اروپا آمده است.

از نظر فنی، دستورالعمل های امنیتی انتخابات در این مرحله در پیش نویس باقی مانده است. اما کمیسیون بيان کرد که انتظار داریم که در ماه آوریل، زمانی که تمام نسخه‌های زبانی راهنما در دسترس هستند، پذیرش رسمی شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است