متن خبر

اتحادیه اروپا توجه خود را به پلتفرم های بزرگتر برای دسترسی به داده ها برای تحقیقات ریسک جلب می کند

اتحادیه اروپا توجه خود را به پلتفرم های بزرگتر برای دسترسی به داده ها برای تحقیقات ریسک جلب می کند

شناسهٔ خبر: 443861 -




امروز اعلام شد، کمیسیون اروپا درخواست‌های اطلاعات (RFI) را به 17 پلتفرم کامل که مشمول مقررات شفافیت الگوریتمی تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) این اتحادیه هستند ارسال کرده است. این سؤالات به طور خاص در رابطه با الزاماتی است که پلتفرم‌ها دسترسی به داده‌ها را برای محققانی که ریسک‌های سیستمیک در اتحادیه اروپا را تحلیل می‌کنند، فراهم می‌کنند.

فهرست به اصطلاح پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) و موتورهای جستجوی آنلاین بسیار بزرگ (VLOSE) که RFI ارسال شده اند به شرح زیر است: AliExpress، Amazon Store، (iOS) App Store، Bing، Booking.com، Facebook، جستجوی Google، Google Play، Google Maps، Google Shopping، Instagram، LinkedIn، Pinterest، Snapchat، TikTok، YouTube و Zalando.

از این VLOP ها و VLOSE ها خواسته می شود اطلاعات بیشتری در مورد اقداماتی که برای پیروی از تعهد [DSA] انجام داده اند برای دسترسی، بدون تأخیر بی مورد، به داده هایی که به طور عمومی در رابط آنلاین آنها در دسترس است، برای محققان واجد شرایط ارائه دهند.» کمیسیون در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت.

«دسترسی به داده‌ها توسط محققان برای اطمینان از پاسخگویی و تحلیل عمومی سیاست‌های پلتفرم‌ها کلیدی است. دسترسی محققان به داده‌های در دسترس عموم کمک زیادی به اهداف DSA می‌کند، که به ویژه با توجه به رویدادهای آتی مانند انتخابات در سطح ملی و اتحادیه اروپا، و همچنین برای نظارت مستمر بر حضور محتوا و کالاهای غیرقانونی در آنلاین اهمیت دارد. بستر، زمینه."

فهرست کردن VLOPهایی که RFI در مورد دسترسی به داده برای محققان در این مرحله ارسال نشده اند ، بسیار سریعتر است. پس به اینجا بروید: مواردی که در اطلاعیه امروز ذکر نشده اند عبارتند از: Pornhub، Stripchat، Wikipedia، X/Twitter و XVideos.

با این حال، شایان ذکر است که X (توئیتر) در حال حاضر در اتحادیه اروپا به دلیل دسترسی به داده‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات رسمی که کمیسیون در ماه گذشته در مورد آن آغاز کرد، تحت تحلیل است - که همچنین در حال تحلیل سایر زمینه‌های نگرانی برای تنظیم‌کننده‌ها، از جمله رویکرد X به تعدیل محتوا و مدیریت ریسک، از جمله.

در همین حال، سه سایت پورنو ذکر شده اخیراً به عنوان VLOP تعیین شده اند، پس اتحادیه اروپا احتمالاً در ارزیابی خود از انطباق آنها پیشرفت کمتری دارد.

در مجموع 23 VLOP تاکنون توسط کمیسیون تعیین شده است: 19 مورد در آوریل سال گذشته نامگذاری شدند و به دنبال آن سه مورد دیگر (سکوهای پورن) در ماه گذشته معرفی شدند.

پس ، اساساً، یک قدم به جلو بروید و یک ویکی‌پدیای کوتاه را انتخاب کنید - که ممکن است تنها VLOP باشد که در مورد فراهم کردن دسترسی به داده‌ها برای محققان، کارها را درست (یا، خوب، کمتر اشتباه) می‌کند. اگرچه، این ممکن است فقط منعکس کننده تفاوت های عملیاتی بین غیرانتفاعی باشد، که به صورت الگوریتمی هدایت نمی شود و اطلاعات مربوط به مشارکت ها و ویرایش های کاربر را به طور پیش فرض در فضای باز قرار می دهد، و دسته ای از پلتفرم های تجاری که از کد اختصاصی و هوش مصنوعی استفاده می کنند. محتوا را پیکربندی کنید و تعامل را برای سود ایجاد کنید.

گروه دوم بعید است که مایل باشند به افراد خارجی اجازه دهند تحلیل کنند که چگونه فناوری های پولساز آنها ممکن است بر جامعه تأثیر منفی بگذارد. اما، تحت DSA، آنها باید دسترسی به داده ها را برای تحقیقات در مورد خطرات به اصطلاح سیستمیک، مانند اطلاعات نادرست، مسائل ایمنی کودکان، خشونت مبتنی بر جنسیت و نگرانی های سلامت روان تسهیل کنند.

در حالی که 17 RFI ممکن است به نظر اقدامات نظارتی زیادی باشد، ما هنوز در مرحله اولیه نظارت کمیسیون بر دسترسی به داده ها برای موضوع تحقیق هستیم. همچنین 17 VLOP/VLOSE که امروز RFI دریافت کرده‌اند، حتی تحت یک روند رسمی برای تحلیل این عنصر از انطباق آنها هنوز قرار ندارند. اما قانون‌گذاران آشکارا احساس می‌کنند که نیاز به دریافت پاسخ‌های بهتر از آنچه تاکنون داده شده است.

به پلتفرم هایی که این RFI ها را دریافت کرده اند مهلتی تا 8 فوریه داده شده است تا با اطلاعات درخواستی به اتحادیه اروپا پاسخ دهند. وی گفت : «بر اساس ارزیابی پاسخ‌ها، کمیسیون گام‌های بعدی را تعیین خواهد کرد».

به عنوان یادآوری، نقض تایید شده DSA می تواند باعث شود که پلتفرم های متخلف با جریمه هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود مواجه شوند. کمیسیون همچنین دارای اختیارات بیشتری است که می تواند از آن برای سرکوب متخلفان مکرر استفاده کند. اگرچه اتحادیه اروپا نظارت DSA خود را بر روی پلتفرم های بزرگتر در اواخر ماه اوت آغاز کرد - پس هنوز روزهای اولیه برای اجرای رژیم جدید حاکمیت اینترنت بلوک است.

RFIهای قبلی ارسال شده توسط اتحادیه اروپا به VLOP ها بر روی تعدادی از زمینه های دیگر متمرکز شده اند - از جمله خطرات اطلاعات نادرست مرتبط با جنگ اسرائیل و حماس. نگرانی های ایمنی کودک؛ مسائل امنیتی انتخابات؛ و حمایت از مصرف کننده

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است