متن خبر

اتحادیه اروپا به X در مورد خطرات محتوای غیرقانونی هشدار می دهد. ماسک با میم توهین آمیز تروپیک تاندر پاسخ می دهد

اتحادیه اروپا به X در مورد خطرات محتوای غیرقانونی هشدار می دهد. ماسک با میم توهین آمیز تروپیک تاندر پاسخ می دهد

شناسهٔ خبر: 692937 -




تلاش اتحادیه اروپا برای پیروی ایلان ماسک از قوانین خود چگونه پیش می رود؟ با قضاوت بر اساس میم ها، خوب نیست.

ممکن است به خاطر بیاورید که مالک X قبلاً به تبلیغ کنندگان خود گفته بود که «خودت را *** برو»، پس شاید تعجب آور نباشد که او با چرخاندن پرنده در تیری برتون، کمیسر مسئول نظارت بر انطباق با قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، معاشقه می‌کند. DSA). ماسک روز دوشنبه به خطی از فیلم تندر استوایی اشاره کرد که در آن تام کروز، که به سختی به عنوان مدیر استودیو Les Grossman شناخته می‌شود، او میگوید (و سپس فریاد می‌زند): «یک قدم بزرگ به عقب بردارید و به معنای واقعی کلمه، چهره خود را بی‌تفاوت کنید!»

همین فیلم حاوی خط دیگری (به شدت ممم) است که ماسک ممکن است قصد داشته باشد با تزریق هاله فیلم کمدی به این تعامل با تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا، آن را به بینندگانش یادآوری کند: «هرگز به طور کامل به عقب نرو». (به استفاده قاطع ماسک از منفی توجه کنید زمانی که او در همان پست در X ادعا می کند "هرگز کاری به این بی ادبی و غیرمسئولانه انجام نمی دهد".

تنها در صورتی که اتحادیه اروپا را از خود بیگانه کند، در اینجا برای X درآمد منفی در خطر است، زیرا کمیسیون این قدرت را دارد که جریمه هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را برای عدم رعایت DSA صادر کند. این بلوک قبلاً X را به نقض قوانین حاکمیت آنلاین خود مشکوک می‌کند: در ماه جولای، یافته‌های اولیه را در مورد زیرمجموعه‌ای از مسائلی که X را تحلیل می‌کرد گزارش داد و بيان کرد که سیستم چک آبی پلت‌فرم را یک الگوی تیره غیرقانونی می‌داند، و X نیز چنین کرده است. مشکلات عمده شفافیت

دومین تحقیق DSA در مورد X از دسامبر در مورد نحوه واکنش آن به محتوای غیرقانونی و خطرات مربوط به انتشار اطلاعات نادرست، از جمله مربوط به جنگ اسرائیل و حماس، ادامه دارد.

اخیراً، به دنبال ناآرامی‌های مدنی در بریتانیا، کمیسیون هشدار داده است که اطلاعات نادرست منتشر شده در X مربوط به اغتشاشات خشونت‌آمیز در بخش‌هایی از بریتانیا ممکن است در اجرای DSA آن نقش داشته باشد. پس این تحقیقات گسترده در حال انجام به وضوح خطر نظارتی X را در اتحادیه اروپا افزایش می دهد.

با این حال، شاید ماسک تصور می‌کند که آنقدر کار قوی برای کاهش درآمد دهانه X انجام داده است (مثلاً با بیگانه کردن تبلیغ‌کنندگان) که احتمال از دست دادن بخشی از آنچه برای جریمه‌های اتحادیه اروپا باقی مانده است دیگر چندان ترسناک نباشد. این منطق میلیاردی است عزیزم! (اوه، هرگز میلیاردر کامل نشوید؟)

نامه سرگشاده برتون به ماسک که اواخر دوشنبه به وقت محلی و قبل از مصاحبه مستقیم ماسک و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در شبکه X ارسال شد، احتمالاً به جنگ تبلیغاتی کمیسیون علیه این میلیاردر نامنظم کمکی نخواهد کرد.

اول از همه، نامه مانند یک پیش نویس اول خوانده می شود که شدیداً به یک ویرایش سنگین نیاز دارد. کلمات زیادی وجود دارد که بلافاصله مشخص نیست هدف اتحادیه اروپا چیست. این، از قضا، خطر تفسیر نادرست نامه را به عنوان تلاشی برای سانسور سخنرانی در X وجود دارد.

ثانیاً، به نظر می‌رسد که اختلاط نسبتاً عجیبی از وقایع توسط کمیسیون وجود دارد: برتون نامه را شروع می‌کند و او میگوید که در رابطه با «رویدادهای اخیر در بریتانیا» و مصاحبه آینده ترامپ به ماسک می‌نویسد. اگر تلاشی برای ارتباط بین این دو رویداد وجود داشته باشد، مشخص نیست اتحادیه اروپا چه فکری می‌کند.

تحریک خشونت و سخنان نفرت انگیز احتمالاً محتوای غیرقانونی در تمام بازارهای اتحادیه اروپا است که در آن DSA اعمال می شود، در حالی که مصاحبه با ترامپ ممکن است به عنوان یک گوش دادن بسیار خسته کننده واجد شرایط باشد، اما این واقعیت به خودی خود غیرقانونی نیست.

در اصل، پیام اتحادیه اروپا یادآوری به ماسک از تعهدات قانونی او تحت DSA برای کاهش خطرات مربوط به انتشار محتوای غیرقانونی در پلتفرم خود است، مانند پست هایی که قصد تحریک نفرت، خشونت و ناآرامی مدنی را دارند. و در رابطه با خطرات ناشی از اطلاعات نادرست که ممکن است باعث آسیب های اجتماعی شود، مانند دامن زدن به ناآرامی های مدنی یا تضعیف امنیت ملی.

با توجه به زمان نامه، شاید اتحادیه اروپا نگران بود که ترامپ در مورد شورش های بریتانیا صحبت کند و مانند ماسک هفته گذشته برای "جنگ داخلی" سوت بزند.

اما طبق گزارش پولیتیکو از این مصاحبه، چنین چیزی اتفاق نیفتاد. ماسک سعی کرد ترامپ را وادار کند تا به دلیل سانسور به اتحادیه اروپا حمله کند، اما این تلاش بی نتیجه ماند، زیرا ترامپ ترجیح داد به بافت خود پایبند بماند و اتحادیه اروپا را به خاطر تعرفه های تجاری مورد انتقاد قرار دهد.

شایان ذکر است، این نامه به ماسک هشدار می دهد که حساب شخصی او در X تحت مقررات DSA است، و اشاره صریح به دسترسی شخصی او به X "به عنوان یک کاربر با بیش از 190 میلیون دنبال کننده" دارد.

این تصویر واضح‌تری به ماسک است و به او اجازه می‌دهد تا بداند اتحادیه اروپا دیده است که چگونه از حساب او برای تقویت روایت‌های تفرقه‌انگیز در مورد ناآرامی‌های مدنی بریتانیا استفاده می‌کند و به او هشدار می‌دهد که از برانگیختن آشوب‌های منطقه‌ای جلوگیری کند یا با عواقب DSA مواجه شود.

ما در حال رصد خطرات احتمالی در اتحادیه اروپا در ارتباط با انتشار محتوایی هستیم که ممکن است خشونت، نفرت و نژادپرستی را در ارتباط با رویدادهای مهم سیاسی - یا اجتماعی - در سراسر جهان، از جمله بحث‌ها و مصاحبه‌ها در زمینه انتخابات تحریک کند. برتون نوشت.

کمیسر اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد که «هر گونه تأثیر منفی محتوای غیرقانونی بر X در اتحادیه اروپا، که می‌تواند به ناکارآمدی روشی که X مفاد مربوطه DSA را اعمال می‌کند، نسبت داده شود، ممکن است در چارچوب رسیدگی‌های جاری مرتبط باشد. و ارزیابی کلی از انطباق X با قوانین اتحادیه اروپا."

جدای از پاسخ به برتون با میم‌های توهین‌آمیز، پاسخ فوری ماسک متهم کردن اتحادیه اروپا به نفوذ بیش از حد از طریق مصاحبه‌اش با ترامپ بوده است که تلاش می‌کند دیدگاه‌های افراد خارج از اتحادیه اروپا را سانسور کند.

با این حال، محتوای X به وضوح برای کاربران اتحادیه اروپا قابل مشاهده است، و پس مشمول DSA می شود - صرف نظر از هر گونه امتیاز سیاسی که ممکن است ماسک در اینجا درگیر آن باشد.

نامه اتحادیه اروپا به ماسک حاوی نکته دیگری در قالب یادآوری است که می‌تواند از به اصطلاح «اقدامات موقت» برای سرکوب عدم پایبندی استفاده کند. جریمه‌ها تنها بازی در شهر نیستند - DSA به کمیسیون این اختیار را می‌دهد تا تغییراتی را در پلتفرم‌هایی با هدف مقابله با تهدیدات فوری، مانند درخواست حذف محتوای متخلف یا حتی مسدود کردن موقت دسترسی به کل سرویس، سفارش دهد.

پس ، اساساً، تعطیلی X در سراسر اتحادیه اروپا همان چیزی است که به ماسک یادآوری می‌شود اگر برنامه بلوک را نپذیرد و DSA از آن پیروی کند، ممکن است هنوز محقق شود.

برای یک مطلق‌گرای خودخوانده آزادی بیان مانند ماسک - که جاه‌طلبی‌اش با X مالکیت میدان شهر جهانی است - ممکن است تهدید به بیرون راندن از بازاری با بیش از 450 میلیون نفر، بیشتر از احتمال جریمه شدن، مکث کند. چند ده میلیون دلار. این نیز منطق میلیاردی است.

TL، DR: "ایلان، از پخش مزخرفات و صفراهای نژادی روی پلت فرم خود دست بردارید وگرنه ما شما را جریمه می کنیم و احتمالاً شما را تعطیل خواهیم کرد. " امضا شد 🇪🇺 https://t.co/mcZnC1bT3R

— مجتبی رحمان (@Mij_Europe) 12 اوت 2024

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است