متن خبر

اتحادیه اروپا از نزدیک X را در پی تیراندازی فیکو تحت نظر دارد در حالی که تحقیقات اطلاعات نادرست DSA در حال غوغا است.

اتحادیه اروپا از نزدیک X را در پی تیراندازی فیکو تحت نظر دارد در حالی که تحقیقات اطلاعات نادرست DSA در حال غوغا است.

شناسهٔ خبر: 472049 -




مجریان رژیم حاکمیت آنلاین اتحادیه اروپا، قانون خدمات دیجیتال (DSA)، روز پنجشنبه گفتند که به دنبال تیراندازی روز چهارشنبه به نخست وزیر اسلواکی، رابرت، از نزدیک کمپین های اطلاعات نادرست در شبکه اجتماعی X متعلق به ایلان ماسک (توئیتر سابق) را زیر نظر دارند. فیکو.

این بلوک از دسامبر گذشته به طور رسمی در حال تحقیق درباره X در مورد اطلاعات نادرست در گفتمان مدنی و اثربخشی ویژگی تعدیل محتوای «یادداشت‌های انجمن» جمع‌سپاری شده این پلتفرم، در میان مجموعه‌ای از نگرانی‌های دیگر بوده است – هرچند، تا کنون، هیچ تحریمی در راه نیست.

دیروز ماسک شخصاً به پستی در ایکس پاسخ داد - و در نتیجه آن را تقویت کرد - توسط تأثیرگذار سیاسی جناح راست، ایان مایلز چئونگ، که به دنبال پیوند دادن تیراندازی به نظرات او بود که فیکو طرح پیشگیری از بیماری همه گیر سازمان جهانی بهداشت را رد می کرد.

یکی از مقامات ارشد کمیسیون در پاسخ به این سوال که طی یک پرسش و پاسخ با مطبوعات، به عنوان بخشی از یک جلسه توجیهی پیشینه اتحادیه اروپا برای بحث در مورد دو تحقیق متا DSA که اتحادیه اروپا اوایل امروز اعلام کرده بود، پاسخ دهد، تایید کرد که آنها محتوای موجود در این پلتفرم را زیر نظر دارند و در حال تجزیه و تحلیل هستند که آیا وجود دارد یا خیر. "هر مدرک اضافی" در رابطه با اثربخشی اقدامات کاهش اطلاعات نادرست X - برای تغذیه تحقیقات در حال انجام اتحادیه اروپا.

یادآوری: نقض DSA می‌تواند جریمه‌هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را به همراه داشته باشد، پس تمایل ماسک به پست‌های پست می‌تواند در نهایت برای شرکت گران تمام شود، یعنی در چرخه‌های اجرایی نظارتی.

ساعت انتخابات گروک

همچنین در روز پنجشنبه X اعلام کرد که کاربران ممتاز در اتحادیه اروپا بالاخره می‌توانند انگشتان تایپ خود را روی چت ربات هوش مصنوعی مولد ماسک، Grok، استفاده کنند - ابزاری که اساساً برای نادرست بودن سیاسی آموزش داده شده است (در مقایسه با صحت سیاسی تلاش‌های رقیب مانند ChatGPT OpenAI). ماسک به طور مختصر پستی را منتشر کرد تا توسعه را در بوق و کرنا کند و به سبک غارنشینان نوشت: «گروک اکنون در اروپا موجود است».

مشخص شد که Grok همچنین در فهرست نظارت بر DSA اتحادیه اروپا قرار دارد: این مقام ارشد کمیسیون امروز بيان کرد که اتحادیه اروپا "در هنگام راه اندازی Grok" در تماس بسیار نزدیک با X است.

این مقام پیشنهاد کرد که X راه اندازی برخی از عناصر Grok در منطقه را تا پس از انتخابات آینده پارلمان اروپا به تعویق انداخته است، بدون اینکه مشخص کند دقیقاً کدام ویژگی غیرفعال شده است. ما برای شفاف سازی با کمیسیون تماس گرفتیم.

این مقام به خبرنگاران گفت: "X راه اندازی بخشی از ویژگی Grok را تا پس از انتخابات به تعویق انداخت." این به نظر من این است که برخی از این ویژگی‌ها ممکن است در زمینه گفتمان مدنی و انتخابات در چارچوب سرمایه‌گذاری جاری خطراتی داشته باشند.»

ما همچنین با X در مورد راه اندازی Grok در اتحادیه اروپا تماس گرفتیم اما در زمان انتشار به سوالات ما پاسخ نداده بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است