ابزار MIT نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی ممکن است تا سال 2080 یک ماه و نیم وقت در فضای باز برای مردم تگزاس هزینه داشته باشد
راه های زیادی برای توصیف اتفاقاتی که برای آب و هوای زمین می افتد وجود دارد: گرمایش جهانی. تغییر آب و هوا. بحران آب و هوا عجیب و غریب جهانی همه آنها سعی می کنند به روش های مختلف پدیده های ناشی از سیستم های آب و هوایی جهان ما را به تصویر بکشند. با این حال، علیرغم ارزش گزینههای یک مدخل اصطلاحنامه، هنوز مفهومی بسیار دشوار است که بتوان آن را مرتبط کرد.
با این حال، محققان MIT در نهایت ممکن است پاسخی داشته باشند. آنها به جای پیشبینی طوفانهای رده 5 یا روزهای گرمای رکورددار، ابزاری ابداع کردهاند که به مردم اجازه میدهد ببینند که اگر رشد انتشار کربن کنترل نشده باقی بماند، منطقهشان از هماکنون تا سال 2100 چند "روز در فضای باز" را تجربه خواهد کرد.
بسته به محل زندگی شما، نتایج ممکن است نگران کننده یا آرامش بخش باشد.
برای مردم کالیفرنیا، فرانسه یا آلمان، اوضاع چندان بد به نظر نمی رسد. آب و هوا در تابستانها چندان مهماننواز نخواهد بود، اما در بهار و پاییز کمی آرامتر میشود و در مقایسه با سوابق تاریخی، از چند روز تا نزدیک به یک ماه هوای بیرون را اضافه میکند. بریتانیا حتی وضعیت بهتری خواهد داشت و تا پایان قرن 40 روز در فضای باز به دست خواهد آورد.
هر چند همه جلوتر نمی آیند. برخی از مناطق معتدل مانند نیویورک، ماساچوست، چین و ژاپن یک هفته یا بیشتر از روزهای بیرون را از دست خواهند داد. در جای دیگر، تصویر حتی وحشتناک تر به نظر می رسد. ایلینویز تا دهه 2080 بیش از یک ماه از روزهای خارج از منزل را از دست خواهد داد زیرا تابستان ها به طور غیر قابل تحملی گرم می شوند. تگزاس به همین دلیل یک ماه و نیم ضرر خواهد کرد.
با این حال، کشورهایی با برخی از آسیب پذیرترین جمعیت ها هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید (همانطور که دانشمندان هشدار داده اند). تابستانهای نیجریه حتی گرمتر و طولانیتر میشوند و تقریباً دو ماه از روزهای خارج از خانه را قطع میکنند. هند تقریبا دو ماه و نیم از دست خواهد داد.
لازم نیست اینطور باشد. حتی اگر جهان نتواند تا سال 2050 به انتشار خالص کربن صفر برسد - اما همچنان تا سال 2070 موفق شود - وضعیت به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت. هم نیجریه و هم هند فقط یک ماه از روزهای خارج از منزل را از دست می دهند و مناطق شمالی بیشتر برخی از روزهای اضافه شده در فضای باز خود را حفظ می کنند.
ارزیابی ریسک
ابزار MIT یک کاربرد مرتبط از یک زمینه مطالعاتی است که به عنوان تجزیه و تحلیل سناریوی آب و هوا شناخته می شود، شاخه ای از برنامه ریزی استراتژیک که به دنبال درک چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوا بر مناطق مختلف و جمعیت شناسی است. این رشته جدیدی نیست، اما از آنجایی که پیشرفتها در قدرت محاسباتی مدلهای آب و هوایی پیچیدهتری را پرورش داده است، به طور گستردهتری نسبت به قبل قابل اجرا شده است.
طیفی از استارتآپها از این قابلیت پیشبینی نسبتاً جدید برای کمک به شکلدهی به آیندهای مبهم استفاده میکنند.
بسیاری از استارت آپ ها در این فضا بر روی مقابله با این عدم اطمینان برای سرمایه گذاران، وام دهندگان و بیمه گذاران متمرکز هستند. Jupiter Intelligence، Cervest و One Concern همگی بر روی آن بازارها تمرکز می کنند و داشبوردها و فیدهای داده را برای مشتریان فراهم می کنند که می توانند متناسب با مناطق یا حتی دارایی های مورد علاقه خود باشند. استارتآپها همچنین خطر سیل، آتشسوزی و خشکسالی را تعیین میکنند و گزارشهایی را ارائه میکنند که جزئیات ریسک داراییها و زنجیرههای تامین را ارائه میکنند. آنها همچنین می توانند افشاگری های نظارتی را انجام دهند و خطرات مربوط به آب و هوا را برجسته کنند.
سرمایه گذاران و بیمه گران به اندازه کافی نگران این هستند که تغییرات آب و هوایی چگونه بر دارایی ها و زنجیره تامین تاثیر می گذارد که این استارتاپ ها مقداری پول نقد واقعی را جذب کرده اند. به گفته PitchBook، هوش مشتری 97 میلیون دلار جمع آوری کرده است، در حالی که Cervest 43 میلیون دلار و One Concern 152 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.
در حالی که موسسات مالی بزرگ یک پایگاه مشتری آشکار برای شرکتهای پیشبینی آب و هوا هستند، سایر بازارهایی که در فضای باز قرار دارند نیز به راهحلهایی نیاز دارند.
ClimateAI کشاورزی را هدف قرار داده است، از جمله تجارت کشاورزی، وام دهندگان، و شرکت های غذا و نوشیدنی، که همه آنها شاهد خشکسالی، سیل و طوفان بوده اند که محصولات را از بین برده است. در نتیجه، ارزیابی ریسک آب یکی از آپشن های کلیدی پیشبینیهای ClimateAI است، اگرچه دادههای مربوط به آب و هوا و آب و هوا را نیز ارائه میدهد. این استارتاپ تاکنون 37 میلیون دلار به ازای هر PitchBook جمع آوری کرده است.
Sensible Weather روی بازارهایی کار می کند که برای اکثر ما کمی به خانه نزدیکتر هستند. این بیمه برای افرادی که رویدادها و فعالیت های خارج از منزل را آغاز می کنند، از کنسرت های زنده گرفته تا کمپینگ و گلف ارائه می دهد. این برنامه با محوطه های کمپینگ، زمین های گلف، اپراتورهای رویدادهای زنده و موارد دیگر کار می کند و به آنها این امکان را می دهد که به مشتریان این امکان را بدهند که گردش خود را در برابر آب و هوای نامساعد بیمه کنند. به گفته PitchBook، این رویکردی است که 22 میلیون دلار بودجه برای استارتاپ به ارمغان آورده است.
با آگاهی بیشتر کسبوکارها و مصرفکنندگان از تأثیر تغییرات آب و هوایی بر زندگیشان، تقاضای آنها برای اطمینان، بازارهای جدیدی را ایجاد میکند که به این استارتآپها و همتایانشان فرصت کافی برای گسترش میدهد. به نظر می رسد تحلیل سناریوی آب و هوا که زمانی به آزمایشگاه های دانشگاهی و شرکت های بیمه محدود می شد، آماده ورود به جریان اصلی است.
ارسال نظر