یک لوله کش 8 بیتی با سبیل و علاقه به قارچ اوج سرگرمی های پیشرفته در سال 1985 بود. اکنون، یک مدل هوش مصنوعی می تواند کل بازی را بر اساس برخی دستورات اولیه (و گاهی اوقات با اشکالات خنده دار در فرآیند) بازسازی کند.
MarioVGG که در یک مقاله آکادمیک جدید توسط توسعه دهنده شخصیت بازی های ویدیویی پروتکل مجازی نشان داده شده است، نشان می دهد که چگونه هوش مصنوعی ممکن است به همکاری در تولید بازی های ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی آینده کمک کند یا احتمالاً چرا نباید این کار را انجام دهد.
MarioVGG آزمایشی است برای بدست آوردن هوش مصنوعی برای تولید ویدیوهای گیم پلی قابل قبول از مجموعه ای از دستورات در مورد نحوه ظاهر و رفتار محیط و نحوه عملکرد شخصیت ها. این یک نسخه طولانی از نوع ابزارهای تبدیل متن به ویدیو است که به سرعت در حال افزایش محبوبیت است. این بازی بر روی بیش از 737000 فریم از گیم پلی فیلم Super Mario Bros آموزش داده شده است.
با این حال، AI Mario هر کاری را که شخصیت در بازی نینتندو انجام می دهد انجام نمی دهد، زیرا محققان قابلیت های تعامل مدل را تنها به دو حرکت محدود کردند. «راست بدو» و «راست بدو و بپر». تصاویر بهدستآمده یک ویدیو را تشکیل میدهند، البته یکی از آنها نشان میدهد که بازیکن عمداً با اجتناب از افزایش قدرت، فقط پریدن به یک ارتفاع یا حرکت به چپ، آن را چالشبرانگیزتر میکند.
در زیر می توانید کمی از عملکرد MarioVGG را مشاهده کنید. این به طور همزمان به طرز شگفت آوری در بازسازی ظاهر بازی خوب است و در عین حال پر از خطاها و نقص های فاحش است. اگرچه توالیهای تولید شده توسط هوش مصنوعی عمدتاً در تطبیق ورودی کاربر با نحوه عملکرد ماریو منسجم هستند، اما سرعت آن تقریباً یکسان نیست و هر فریم برای ایجاد هوش مصنوعی کمی زمان میبرد. ناپدید شدن گهگاهی ماریو از صفحه نمایش یا تبدیل شدن او به شخصیت دشمن برای مدتی ناگفته نماند.
مدل سازی Super MarAIo
با این حال، دیدن هوش مصنوعی درک جزئی از علت و معلول بین ورودیهای کاربر و گیمپلی حاصل از آن، توسعه بالقوه بازیهای ویدیویی بدون کد را بسیار به واقعیت نزدیکتر میکند. مدلهای هوش مصنوعی مانند MarioVGG به این زودی جایگزین توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی یا موتور استاندارد نمیشوند، اما این ایده که فقط به یک هوش مصنوعی توضیح دهید که چگونه میخواهید فیزیک و محیطهای بازی را بهجای کدنویسی دستی آنها کار کند، بسیار وسوسهانگیز است. برای موانع فنی برای دلسردی.
چیزهای زیادی برای حل باقی مانده است زیرا بازی های ویدیویی شامل مجموعه ای از تعاملات دائماً در حال تکامل بین بازیکن و محیط بازی است. این بسیار پیچیده تر از تصاویر ثابت یا اقدامات ساده در یک ویدیو است. بازآفرینی دقیق این تعامل در زمان واقعی چالشی است که MarioVGG هنوز آن را حل نکرده است – نه اینکه MarioVGG تنها تلاش در این زمینه باشد.
GameNGen گوگل اخیرا نسخه قابل پخش Doom را که توسط یک مدل هوش مصنوعی تولید شده است، به نمایش گذاشته است. علیرغم اینکه Super Mario Bros یک بازی قدیمی است، نسبت به Doom به کنترل دقیق تری بر حرکت شخصیت ها و تعاملات محیطی نیاز دارد، پس نتیجه به این سرعت یا دقیق نیست. هوش مصنوعی در حال حاضر در بازی های مبتنی بر متن با تصاویر گاه به گاه بسیار بهتر از چیزی شبیه به بازی ماریو است. اما، مانند روزهای اولیه بازیهای ویدیویی، تکامل به سمت بازیهای ویدیویی تعاملی و پرسرعت عصر طلایی نینتندو میتواند سریعتر از هر goomba باشد.
ارسال نظر