متن خبر

ابزار جدید انویدیا به شما امکان می دهد مدل های GenAI را روی رایانه شخصی اجرا کنید

ابزار جدید انویدیا به شما امکان می دهد مدل های GenAI را روی رایانه شخصی اجرا کنید

شناسهٔ خبر: 450368 -




انویدیا که همیشه مشتاق خرید جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی خود است، ابزاری را منتشر می‌کند که به دارندگان کارت‌های GeForce RTX سری 30 و سری 40 اجازه می‌دهد یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌صورت آفلاین بر روی رایانه شخصی ویندوزی اجرا کنند.

این ابزار که Chat with RTX نامیده می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا یک مدل GenAI را در امتداد خطوط ChatGPT OpenAI با اتصال آن به اسناد، فایل‌ها و یادداشت‌هایی که می‌تواند پرس و جو کند، سفارشی کنند.

انویدیا در یک پست وبلاگ می‌نویسد: «کاربران به‌جای جستجو در یادداشت‌ها یا محتوای ذخیره‌شده، می‌توانند به سادگی عبارت‌های جستجو را تایپ کنند. به عنوان مثال، یکی می تواند بپرسد، رستورانی که شریک زندگی من در لاس وگاس توصیه می کرد چه بود؟ و چت با RTX فایل‌های محلی را که کاربر به آن اشاره می‌کند اسکن می‌کند و پاسخ را با متن ارائه می‌کند.

چت با RTX به طور پیش‌فرض به مدل منبع باز Mistral راه‌اندازی هوش مصنوعی است، اما از مدل‌های مبتنی بر متن دیگر، از جمله Meta's Llama 2، پشتیبانی می‌کند. ث) انتخاب شده است.

در حال حاضر، چت با RTX با فرمت های متن، PDF، .doc، .docx و xml کار می کند. با اشاره برنامه به پوشه ای حاوی فایل های پشتیبانی شده، فایل ها در مجموعه داده های تنظیم دقیق مدل بارگیری می شوند. علاوه بر این، Chat with RTX می‌تواند نشانی اینترنتی فهرست پخش YouTube را برای بارگیری رونوشت‌های ویدیوهای موجود در فهرست پخش بگیرد و به هر مدلی که انتخاب می‌شود این امکان را می‌دهد تا محتوای خود را جستجو کند.

در حال حاضر، محدودیت‌های خاصی وجود دارد که باید در نظر داشت، که Nvidia اعتبار خود را در یک راهنمای چگونگی بیان می‌کند.

چت با RTX نمی تواند زمینه را به خاطر بیاورد، به این معنی که برنامه هیچ سوال قبلی را هنگام پاسخ دادن به سوالات بعدی در نظر نمی گیرد. به عنوان مثال، اگر بپرسید "پرنده رایج در آمریکای شمالی چیست؟" و آن را با "رنگ های آن چیست؟" دنبال کنید، چت با RTX متوجه نمی شود که شما در مورد پرندگان صحبت می کنید.

انویدیا همچنین اذعان می‌کند که ارتباط پاسخ‌های برنامه می‌تواند تحت تأثیر طیفی از عوامل قرار گیرد که کنترل برخی از آنها آسان‌تر از سایرین است - از جمله عبارت‌بندی سؤال، عملکرد مدل انتخاب‌شده و اندازه مجموعه داده‌های تنظیم دقیق. درخواست حقایق تحت پوشش چند سند احتمالاً نتایج بهتری نسبت به درخواست خلاصه ای از یک سند یا مجموعه ای از اسناد دارد. انویدیا می گوید و کیفیت پاسخ به طور کلی با مجموعه داده های بزرگتر بهبود می یابد - همانطور که به چت با RTX به محتوای بیشتر در مورد یک موضوع خاص اشاره می کند.

پس چت با RTX بیش از هر چیزی یک اسباب بازی است که در تولید استفاده می شود. با این حال، برای برنامه‌هایی که اجرای مدل‌های هوش مصنوعی را به صورت محلی آسان‌تر می‌کنند، چیزی وجود دارد که یک روند رو به رشد است.

در گزارش اخیر، مجمع جهانی اقتصاد رشد «شگفتی» را در دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که می‌توانند مدل‌های GenAI را به‌صورت آفلاین اجرا کنند، از جمله رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های اینترنت اشیا و تجهیزات شبکه، پیش‌بینی کرد. به گفته WEF، دلایل آن مزایای واضح است: مدل‌های آفلاین نه تنها ذاتا خصوصی‌تر هستند - داده‌هایی که پردازش می‌کنند هرگز از دستگاهی که روی آن کار می‌کنند خارج نمی‌شوند - بلکه تاخیر کمتری دارند و نسبت به مدل‌های میزبان ابری مقرون به صرفه‌تر هستند.

البته، ابزارهای دموکراتیزه‌سازی برای اجرا و آموزش مدل‌ها، درها را به روی عوامل مخرب باز می‌کند – یک جستجوی گذرا در Google فهرست‌های زیادی را برای مدل‌هایی به دست می‌دهد که بر روی محتوای سمی از گوشه‌های بی‌وجدان وب تنظیم شده‌اند. اما طرفداران برنامه هایی مانند Chat with RTX استدلال می کنند که مزایای آن بیشتر از مضرات آن است. باید منتظر بمانیم و ببینیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است