متن خبر

ابزار بلوتوث جدید اندروید 15 ممکن است نحوه تعامل کاربران با گوشی خود را تغییر دهد

ابزار بلوتوث جدید اندروید 15 ممکن است نحوه تعامل کاربران با گوشی خود را تغییر دهد

شناسهٔ خبر: 462528 -




تلفن اندرویدی
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

نسخه‌های بتای اخیر اندروید 14 گنجینه‌ای از اطلاعات در مورد آپشن های احتمالی اندروید 15 بوده است. چندی پیش متوجه شدیم که سیستم عامل ممکن است فضای خصوصی را برای ایمن سازی اطلاعات حساس در گوشی هوشمند معرفی کند. اکنون جزئیات جدیدی در مورد تغییرات آینده ظاهر می شود که می تواند نحوه تعامل کاربران با دستگاه های تلفن همراه خود را تغییر دهد.

سایت خبری Android Authority از اوایل ماه مارس این جزئیات را در پچ Android 14 QPR2 کشف کرد. چندین خط کد به چیزی به نام «روشن خودکار بلوتوث» اشاره دارد. به گفته این نشریه ، در صورت خاموش بودن، اتصال بلوتوث به طور خودکار فعال می شود. آنها بیان می کنند که اگر شخصی آن را خاموش کند، یک گزینه تغییر وضعیت ظاهر می شود که به تلفن توانایی روشن کردن بلوتوث را در روز بعد می دهد. بر اساس گزارش‌ها، اندروید 15 شامل متنی است که به کاربران یادآوری می‌کند که فعال کردن اتصال برای برخی ویژگی‌ها مهم است. یعنی Quick Share و Find My Device .

البته همه اینها اختیاری است. همچنان می‌توانید بلوتوث را در هر زمانی که بخواهید، تا زمانی که بخواهید بدون نیاز به جابجایی چیزی غیرفعال کنید.

بینش روشن شدن خودکار بلوتوث به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا اطلاعات بیشتری از پروژه منبع باز Android (AOSP) توسط میشال رحمان، یکی از افراد داخلی صنعت استخراج شد. رحمان بیان می کند که فقط برنامه های سیستمی با این ابزار کار می کنند. قرار نیست با نرم افزارهای شخص ثالث سازگار باشد. همچنین، ممکن است مختص اندروید 15 نباشد. این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی به نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل ارائه شود. با این حال، در همه دستگاه ها کار نخواهد کرد.

صفحه نمایش های تطبیقی

ویژگی دوم «تایم‌اوت تطبیقی» است که در یک پیش‌نمایش توسعه‌دهنده برای اندروید 15 کشف شد. اطلاعات بسیار کمی وجود دارد زیرا خطوط کد چیز زیادی را نشان نمی‌دهند.

اما آنها می گویند اگر از دستگاه خود استفاده نمی کنید، به طور خودکار "صفحه نمایش" شما را زود خاموش می کند. در ظاهر، این ممکن است مانند Screen Timeout به نظر برسد، اگرچه رحمان بیان می کند که این چیزی کاملاً متفاوت است. با قضاوت بر اساس توضیحات آن، عملکرد آن مشابه Attention Aware در آیفون است .

تایم‌اوت تطبیقی ​​از نوعی معیار استفاده می‌کند، یا با تشخیص چهره شما از طریق دوربین یا جمع‌آوری ورودی از طریق حسگرها، تا بداند آیا مستقیماً با تلفن هوشمند تعامل دارید یا خیر. اگر استفاده از دستگاه را متوقف کنید، این ویژگی نمایشگر را خاموش می کند. Screen Timeout، در مقایسه، فقط یک تایمر است. صفحه نمایش تا زمانی که تایمر تمام شود روشن خواهد ماند، حتی اگر با تلفن تعامل نداشته باشید. همچنین می‌توان استدلال کرد که به دلیل ماهیت فعال آن، این ابزار می‌تواند عمر باتری دستگاه را افزایش دهد و از داده‌های شما در برابر چشمان کنجکاو محافظت کند.

نکته جالب در مورد Adaptive Timeout این است که ممکن است یک به‌روزرسانی انحصاری برای Google Pixel باشد. رحمان او میگوید شواهدی مبنی بر ارجاع ابزار به فضای نام گوگل پیدا کرده است که نشان می‌دهد این ابزار در «نسخه منبع باز اندروید» در دسترس نخواهد بود.

مثل همیشه، هر چیزی را که اینجا می بینید با یک دانه نمک ببرید. همه چیز همیشه می تواند تغییر کند. و اگر به دنبال ارتقاء آن هستید، حتماً فهرست TechRadar از بهترین گوشی های اندرویدی را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است