متن خبر

آیووا در یک شکایت جدید، TikTok را به دروغگویی در مورد محتوای موجود برای کودکان متهم می کند

آیووا در یک شکایت جدید، TikTok را به دروغگویی در مورد محتوای موجود برای کودکان متهم می کند

شناسهٔ خبر: 443964 -




ایالت آیووا از TikTok شکایت می کند و ادعا می کند که این شرکت رسانه های اجتماعی والدین را در مورد انواع محتوای موجود برای کاربران جوان گمراه می کند.

دادخواست دادستان کل آیووا، برنا برد، TikTok را به میزبانی «محتوای جنسی، مواد مخدر، الکل، توهین شدید، پیام‌های آسیب‌رسانی به خود، و سایر محتوای دارای رتبه X» متهم می‌کند که باعث می‌شود ویدیوهایی که مناسب سن نیستند به راحتی برای کودکان و نوجوانان قابل دسترسی باشند. در ایالت در این دادخواست آمده است: «TikTok به والدین و کودکان آیووا نشان می‌دهد که محتوای نامناسب در پلتفرم آن، از جمله مواد مخدر، برهنگی، الکل، و فحاشی، «نادر» است و این ادعاها را «دروغ» می‌داند.

این ایالت به طور خاص با رتبه سنی TikTok در بازارهای برنامه مشکل دارد. به گفته اپل، برنامه ای با رتبه 12+ در اپ استور ممکن است شامل «زبان ملایم نادر باشد. کارتون مکرر یا شدید، خشونت فانتزی یا واقع گرایانه؛ مضامین بالغ یا پیشنهادی خفیف یا نادر؛ و قمار شبیه سازی شده که ممکن است برای کودکان زیر 12 سال مناسب نباشد.

این ایالت در جریان تحقیقات خود در مورد آنچه ممکن است یک نوجوان 13 ساله در برنامه در معرض آن قرار گیرد، خاطرنشان می کند که به راحتی محتوایی را در TikTok منتشر می کند که شامل «زنان» می شود.
رقصیدن تحریک‌آمیز با لباس‌های بیکینی تانگ، از جمله در عکس‌های نزدیک باسن و فاق، دستور العمل‌های آب جنگلی و توصیه‌هایی در مورد استفاده از ماری جوانا و سیلوسایبین. در حالی که بیکینی های بنددار ممکن است در دل همه والدین ترس ایجاد نکند، این شکایت همچنین خاطرنشان می کند که دفتر AG ویدیوهایی را پیدا کرده است که در آنها آسیب رساندن به خود، خودکشی و اختلالات خوردن را تبلیغ می کند - همه اشکال خطرناک محتوایی که برنامه های رسانه های اجتماعی را به شدت از سوی قانونگذاران در این کشور مورد تحلیل قرار داده است. سالهای اخیر.

برای اپل، رده بندی سنی بعدی 17+ است که راه را برای "زبان توهین آمیز"، محتوای جنسی، برهنگی، الکل و مواد مخدر باز می کند. ارائه رتبه‌بندی سنی برای برنامه‌های اجتماعی که امواج بی‌پایان محتوای الگوریتمی خاص تولید شده توسط کاربر را نشان می‌دهند، همیشه بیشتر یک هنر بوده تا یک علم، اما آیووا استدلال می‌کند که TikTok عمداً خود را به والدین نادرست معرفی می‌کند.

در شکایت از TikTok، آیووا به دنبال صدور حکمی بر اساس قانون کلاهبرداری از مصرف کننده ایالت است تا شرکت را مجبور کند به «اظهارات و رفتار فریبنده، گمراه کننده، نادرست و ناعادلانه خود» مربوط به محتوایی که والدین انتظار دارند با توجه به دستورالعمل های جامعه خود TikTok و رده سنی آن پایان دهد. اپ استور اپل و همچنین گوگل پلی و فروشگاه نرم افزار مایکروسافت.

این شکایت همچنین از حالت محدودیت سنی TikTok که برای کاربران جوان‌تر طراحی شده است، انتقاد می‌کند و ادعا می‌کند که این حالت به اندازه کافی محتوای بزرگسالان را فیلتر نمی‌کند:

«حالت محدود کار نمی کند و هرگز آنطور که TikTok ادعا می کند کار نکرده است. وقتی حالت محدود فعال است، کاربران - حتی کاربرانی که در سن 13 سالگی وارد سیستم شده‌اند - می‌توانند محتوای مخصوص بزرگسالان (محتوای جنسی، برهنگی، تم‌های بزرگسالان و پیشنهادی، ناسزا، و محتوای مربوط به الکل، تنباکو و مواد مخدر) را در برنامه TikTok مشاهده کنند. از جمله محتوای ارائه شده در فید For You مبتنی بر الگوریتم، جایی که کاربران به صراحت آن را درخواست نکرده اند."

TikTok حالت محدود، یکی از ابزارهای ایمنی خود را برای والدین، به عنوان «محدود کردن [قرار گرفتن] در معرض محتوایی که ممکن است برای همه مناسب نباشد، به عنوان مثال، زیرا حاوی مضامین بالغ یا پیچیده است، تبلیغ می‌کند».

شکایت آیووا آخرین فشار در سطح ایالتی علیه این شرکت رسانه های اجتماعی است. سال گذشته، فرماندار مونتانا TikTok را به دلیل نگرانی در مورد ارتباط این برنامه با چین هدف قرار داد، اما یک قاضی این ممنوعیت در سراسر ایالت را که قرار بود در سال 2024 اجرایی شود، مسدود کرد. آیووا آخرین ایالتی است که از این برنامه به دلیل نگرانی در مورد محتوای ارائه شده شکایت کرده است. به کاربران زیر سن قانونی، پیوستن به ایندیانا، آرکانزاس و یوتا.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است