متن خبر

آینده‌شناس فناوری غیررسمی سابق Arm به استارت‌آپی مبهم می‌پیوندد که می‌خواهد مشکل پایداری هوش مصنوعی را با توسعه رایانه‌هایی که تقریباً هیچ انرژی مصرف نمی‌کنند حل کند.

آینده‌شناس فناوری غیررسمی سابق Arm به استارت‌آپی مبهم می‌پیوندد که می‌خواهد مشکل پایداری هوش مصنوعی را با توسعه رایانه‌هایی که تقریباً هیچ انرژی مصرف نمی‌کنند حل کند.

شناسهٔ خبر: 448006 -




محاسبات وایر
(اعتبار تصویر: Vaire Computing)

سیستم‌های هوش مصنوعی، به‌ویژه آن‌هایی که شامل یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق هستند، به دلیل شدت محاسباتی وظایفی که انجام می‌دهند، به انرژی زیادی نیاز دارند. این فرآیندها به سخت افزار قدرتمندی نیاز دارند که به نوبه خود برق زیادی مصرف می کنند. مایکروسافت حتی در نظر دارد مراکز داده خود را با انرژی هسته ای تامین کند تا به حل این مشکل کمک کند.

همانطور که فناوری هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و استفاده از آن گسترده‌تر می‌شود، انتظار داریم که مصرف انرژی مرتبط با آن افزایش یابد و نگرانی‌هایی را در مورد اثرات زیست‌محیطی آن افزایش دهد. اندرو اسلوس، مهندس باتجربه ای که اخیراً به دوره 25 ساله خود در Arm به عنوان مهندس ارشد ارشد تحقیقاتی پایان داده است، نقش جدیدی را در استارتاپ جدید بریتانیا، Vaire Computing ، به عهده گرفته است تا با این مشکل از زاویه ای متفاوت مقابله کند.

Vaire که برای کمک به پیشبرد برنامه‌های خود به سازمان انکوباتور، Silicon Catalyst انگلستان پیوست، هدف بلندپروازانه مقابله با «محاسبات برگشت‌پذیر» را دارد که می‌تواند منجر به توسعه مدارهای منطقی شود که تقریباً هیچ برقی مصرف نمی‌کنند.

معماری های آگاه از فیزیک

Sloss در نقش خود در Arm، بر فناوری آینده تمرکز کرد و به نظر می رسد کار Vaire گام بعدی عالی برای او باشد. اسلاس در مورد حرکت در لینکدین خود می گوید: «همانطور که همه ما می دانیم، صنعت نیمه هادی تحت فشار فزاینده ای قرار دارد، به خصوص که ما به سمت محدودیت های فیزیکی قانون مور (EoML) حرکت می کنیم، یعنی یک اتم سیلیکون ~2 آنگستروم در اندازه، مسائل حرارتی افزایش می یابد، و غیره، به عنوان مثال، "Ye cannae تغییر قوانین فیزیک." از این رو، ما را وادار می کند که به تصمیماتی که در گذشته گرفته ایم برگردیم و در مورد آنها تجدید نظر کنیم. ما فشارهای جدید و آتی داریم که به مقیاس پذیری در محاسبات و محدودیت های توان (به عنوان مثال، ML، LLMs، و DL) ضربه می زند.

او در ادامه توضیح می‌دهد که وایر کامپیوتینگ «می‌خواهد قوانین فکر جورج بول و معماری فون نویمان را با ایجاد معماری‌های آگاه فیزیک (با پشتیبانی رفتاری برای نرم‌افزار موجود) بازنویسی کند. این به آگاه کردن منطق از فیزیک (از ترانزیستور به بالا) می رسد. این مفهوم، بازی استاندارد 1-2-3 نیست. فیزیک مجموعه عظیمی از ترفندها را به ما می دهد که در فضای معماری از آنها استفاده نکرده ایم.»

این نشان می‌دهد که Vaire ممکن است در حال کاوش در مسیری شبیه به Normal Computing باشد، شرکتی که کارکنان آن اعضای سابق تیم مغز گوگل و X Engineers هستند که سیستم‌های تولید هوش مصنوعی مولد را برای Alphabet ساخته‌اند.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است