متن خبر

آیفون 16: قیمت، دوربین، ویژگی‌های هوشمند اپل و هر آنچه که باید بدانید

آیفون 16: قیمت، دوربین، ویژگی‌های هوشمند اپل و هر آنچه که باید بدانید

شناسهٔ خبر: 742467 -




آیفون 16 در فوق دریایی
(اعتبار تصویر: اپل)

آیفون 16 بالاخره از راه رسید و اپل مدل پایه جدید خود را در کنار آیفون 16 پلاس ، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس در آخرین رویداد اپل در 9 سپتامبر معرفی کرد.

برای نگاه اولیه به گوشی‌های جدید، بررسی عملی آیفون 16 ، بررسی عملی آیفون 16 پرو و ​​بررسی عملی آیفون 16 پرو مکس را تحلیل کنید.

به نظر می‌رسد هر چهار دستگاه در میان بهترین آیفون‌های تاریخ قرار می‌گیرند، دکمه‌های جدید، دوربین‌های بازطراحی‌شده و آپشن های هوشمند اپل را ارائه می‌کنند که می‌تواند آنها را به یکی از بهترین تلفن‌های هوش مصنوعی سال ۲۰۲۴ تبدیل کند (همانطور که تیم کوک روی صحنه اشاره کرد، آنها « اولین آیفون‌هایی که از پایه برای هوش اپل طراحی شدند").

در زیر، همه چیزهایی را که باید در مورد آیفون 16 بدانید، از قیمت و تاریخ عرضه تا سخت افزار و نرم افزار جدید، جمع آوری کرده ایم.

آیفون 16: اطلاعات کلیدی

عرضه آیفون 16 از 20 سپتامبر آغاز خواهد شد

از 799 دلار / 799 پوند / 1399 دلار استرالیا شروع می شود

این دکمه اکشن را از آیفون 15 پرو به ارث برده است

... و یک دکمه اختصاصی کنترل دوربین جدید دریافت می کند

از کنترل دوربین می توان برای یادگیری فوری محیط اطراف خود استفاده کرد

آیفون 16 از چیپست جدید A18 استفاده می کند

تا 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد

... و 8 گیگابایت رم گزارش شده برای تامین انرژی Apple Intelligence

ویژگی های Apple Intelligence در ماه اکتبر عرضه می شود

دوربین های آیفون 16 برای فیلم برداری فضایی به صورت عمودی تراز شده اند

با iOS 18 عرضه می شود

آیفون 16 در رنگ های اولترامارین، آبی، صورتی، سفید و مشکی عرضه می شود

آیفون 16: قیمت، تاریخ عرضه و پیش‌سفارش

آیفون 16 اپل در رنگ های صورتی، آبی و اولترامارین

(اعتبار تصویر: آینده / جیکوب کرول)

از 799 دلار / 799 پوند / 1399 دلار استرالیا شروع می شود

پیش‌سفارش‌ها در 13 سپتامبر آغاز می‌شود و ارسال از 20 سپتامبر آغاز می‌شود

آیفون 16 در رویداد "It's Glowtime" اپل در روز دوشنبه، 9 سپتامبر معرفی شد. پیش خرید آیفون 16 از جمعه، 9 سپتامبر آغاز می شود و این گوشی در قفسه های فروشگاه ها در روز جمعه، 20 سپتامبر عرضه می شود. برای نگاهی به معاملات اولیه، تحلیل کنید. صفحه معاملات اختصاصی آیفون 16 ما .

آیفون 16 از 799 دلار / 799 پوند / 1399 دلار استرالیا برای مدل با حافظه 128 گیگابایتی شروع می شود که این قیمت به 899 دلار / 899 پوند / 1599 دلار استرالیا برای مدل با حافظه 256 گیگابایتی و 1,099 دلار / 1,099 پوند / 1،99 دلار استرالیا افزایش می یابد. برای مدل با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی.

برای مرجع، این قیمت‌ها همان قیمت‌هایی است که برای آیفون 15 در زمان عرضه در ایالات متحده و بریتانیا دیدیم. در استرالیا، آیفون 16 در واقع 100 دلار استرالیا ارزان تر از آیفون 15 است. قیمت کامل آیفون 16 را می توانید در زیر مشاهده کنید.

قیمت آیفون 16
ذخیره سازی قیمت آمریکا قیمت انگلستان قیمت AU
128 گیگابایت 799 دلار 799 پوند 1399 دلار استرالیا
256 گیگابایت 899 دلار 899 پوند 1599 دلار استرالیا
512 گیگابایت 1099 دلار 1099 پوند 1949 دلار استرالیا

مشخصات آیفون 16

آیفون 16

(اعتبار تصویر: اپل)

در زیر، مشخصات کلیدی آیفون 16 را شرح داده ایم.

آیفون 16
ابعاد: 147.6 x 71.6 x 7.8 میلی‌متر
وزن: 170 گرم
نمایش: 6.1 اینچی OLED
رزولوشن: 2556 x 1179 پیکسل
نرخ تازه سازی: 60 هرتز
چیپست: A18
دوربین های عقب: 48 مگاپیکسل اصلی (26 میلی متر، ƒ/1.6)، 12 مگاپیکسل فوق عریض (13 میلی متر، ƒ/2.2)
دوربین جلو: 12 مگاپیکسل (ƒ/1.9)
ذخیره سازی: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

رنگ آیفون 16

سری آیفون 16

آیفون 16 در رنگ های مشکی، سفید، صورتی، آبی و اولترامارین (اعتبار تصویر: اپل)

رنگ های تایید شده آیفون 16 عبارتند از اولترامارین، آبی، صورتی، سفید و مشکی.

برای مرجع، آیفون 15 در رنگ های زرد، آبی، صورتی، سبز و مشکی عرضه شد، پس اپل امسال سه رنگ را با رنگ های جدید جایگزین کرده است.

آیفون 16: ویژگی های جدید

برگه مشخصات کلیدی آیفون 16

(اعتبار تصویر: اپل)

دکمه اکشن جدید

دکمه کنترل دوربین جدید

چیپست جدید A18

در ماه اکتبر ویژگی های هوش اپل را دریافت می کند

دوربین های عمودی برای فیلم برداری فضایی

برای لنزهای دوربین عقب تراز عمودی آن (که برای امکان فیلمبرداری فضایی مرتب شده اند) و دکمه اکشن چند منظوره آیفون 15 پرو و ​​دکمه کنترل دوربین کاملاً جدید، آیفون استاندارد، صرفه جویی کنید. 16 کاملاً شبیه آیفون 15 استاندارد است.

البته، این سه ارتقاء فیزیکی بی‌اهمیت نیستند – قطعاً همه آنها مورد استقبال قرار می‌گیرند، مخصوصاً ویژگی جدید کنترل دوربین، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت – اما به تنهایی دلیل کافی برای ارتقاء نیستند. پیشرفت های واقعی هیجان انگیز برای آیفون 16 در زیر کاپوت ظاهر می شوند.

برای شروع، آخرین مدل استاندارد اپل از چیپست جدید A18 بهره می برد که نشان دهنده یک جهش دو مرحله ای از چیپست A16 Bionic در داخل آیفون 15 و آیفون 15 پلاس است. این یک معامله بزرگ است، زیرا اپل تقریباً همیشه چیپست های برتر نسل قبلی خود را بر روی مدل های استاندارد جدید خود استفاده می کند. در عوض، امسال، آیفون 16 یک چیپست انحصاری دریافت می کند (خوب، در کنار آیفون 16 پلاس).

اپل آیفون 16

(اعتبار تصویر: آینده / جیکوب کرول)

همچنین می‌توانیم فرض کنیم که آیفون 16 با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود ، در مقایسه با 6 گیگابایت رم در آیفون 15. چرا؟ خب، اپل در واقع ظرفیت رم گوشی جدید را فاش نکرده است، اما ما می دانیم که حداقل 8 گیگابایت رم برای تقویت ویژگی های Apple Intelligence مورد نیاز است، که می دانیم آیفون 16 از آن برخوردار است (البته نه تا اکتبر، زمانی که Apple Intelligence آغاز خواهد شد. در حال عرضه به صورت بتا).

از جمله هیجان‌انگیزترین آپشن های Apple Intelligence در افق می‌توان به Siri مجهز به ChatGPT ، خلاصه‌سازی متن، کمک نوشتن و ایجاد تصویر تولیدی اشاره کرد. این ابزارها آیفون 16 را با دستگاه های رقیب مانند گوگل پیکسل 9 و سامسونگ گلکسی اس 24 هماهنگ می کند - به عبارت دیگر، اپل دیگر در رقابت هوش مصنوعی عقب نیست.

اپل هنوز اندازه باتری آیفون 16 را فاش نکرده است، اما می دانیم که این گوشی جدید "افزایش زیادی در عمر باتری" ارائه می دهد. از آنجایی که آیفون 15 برای 20 ساعت پخش ویدیو رتبه بندی شده است، این ادعای امیدوارکننده است.

آیفون 16 همچنین از شارژ بی‌سیم MagSafe تا 25 وات پشتیبانی می‌کند که تقریباً دو برابر محدودیت قبلی 15 وات است. کار خوبیه اپل

اپل آیفون 16

کنترل دوربین جدید در آیفون 16 (اعتبار تصویر: اپل)

اما برگردیم به دکمه کنترل دوربین، که ارتقاء فیزیکی جدید بزرگ در تمام مدل های آیفون 16 است. این دکمه فیزیکی، اما همچنین خازنی، در سمت راست گوشی، زیر دکمه پاور قرار می گیرد و به عنوان یک شاتر عمل می کند.

با فشار دادن دکمه Camera Control بلافاصله برنامه دوربین راه اندازی می شود، با فشار دیگر یک عکس می گیرد، در حالی که آن را پایین نگه دارید، یک ویدیو شروع می شود. اما این همه ماجرا نیست: دکمه کنترل دوربین مانند یک نوار لمسی، از کنترل‌های حرکتی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند، پس می‌تواند در کنار سایر موارد مفید، تنها با انگشت خود زوم و نوردهی را تنظیم کند.

کنترل دوربین اپل آیفون 16

دکمه کنترل دوربین در آیفون 16 (اعتبار تصویر: Future/Jacob Krol)

همانطور که گفته شد، این دکمه کنترل دوربین جدید با دکمه اکشن چند منظوره قدیمی در آیفون 16 ملحق شده است، پس احتمالاً ترکیب این دو ویژگی می تواند گوشی جدید (یا حداقل آیفون 16 پرو) را به یکی از بهترین دوربین ها تبدیل کند. تلفن های اطراف

تحلیل من

اکسل متز

Axel ویرایشگر تلفن های TechRadar است و چندین سال است که بهترین دستگاه های تلفن همراه (از جمله آیفون ها) را تحلیل و می نویسد. او که در بریتانیا مستقر است، پوشش اخبار و آپشن های بخش تلفن‌های سایت را انجام می‌دهد و به طور منظم بررسی‌ها و راهنمای خرید تلفن‌های TechRadar را ویرایش می‌کند. در بیش از 1500 مقاله TechRadar، خط اکسل را خواهید دید.

پس ، آیا باید به آیفون 16 ارتقا دهید؟ در حال حاضر در حال تحلیل آخرین مدل پایه اپل هستیم، اما می‌توانیم بر اساس اطلاعات کلیدی که از قبل در مورد گوشی جدید می‌دانیم، قضاوت‌های اولیه را انجام دهیم.

نتیجه نهایی این است: آیفون 16 برای کسانی طراحی شده است که می خواهند بدون پرداخت حق بیمه مورد نیاز آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس (یا در واقع آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس سال گذشته) به ویژگی های هوش اپل دسترسی پیدا کنند.

از نظر طراحی، این گوشی بسیار شبیه به آیفون 15 است. اندازه آن یکسان است، دوربین های مشابه، صفحه نمایش یکسان دارد و اگرچه اپل قول ارتقای عمر باتری "بزرگ" را برای آیفون 16، باتری آیفون 15 می دهد. در حال حاضر بیش از شایسته است. مطمئناً امسال از اضافه شدن دکمه کنترل دوربین و دکمه اکشن استقبال می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از این ویژگی‌ها برای خریداران عادی بازی را تغییر دهند – به خصوص که آیفون 16 هنوز با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز نسل قبلی خود همراه است.

ماژول دوربین اصلی آیفون 16 اپل

(اعتبار تصویر: آینده / جیکوب کرول)

در عوض، آیفون 16 همه چیز در مورد نرم افزار است. یا به طور دقیق تر، Apple Intelligence. بله، چیپست A18 گوشی جدید و ظرفیت رم پیش‌فرض 8 گیگابایت مطمئناً بهبود عملکرد کلی را نسبت به آیفون 15 به ارمغان می‌آورد، اما این گوشی اخیر در حال حاضر یک گوشی فوق‌العاده سریع است. با این حال، آیفون 15 نمی‌تواند به هیچ یک از آپشن های هوش اپل که اپل به‌عنوان نقطه‌ی کلیدی فروش جدیدترین گوشی‌های خود بازاریابی می‌کند، دسترسی داشته باشد. در حقیقت، برای اپل کمی سخت به نظر می رسد که صاحبان آیفون 15 را به این شکل پشت سر بگذارد – در غیر این صورت این گوشی عالی تنها یک سال از عمرش می گذرد.

پس ، اگر نمی‌خواهید در مسابقه هوش مصنوعی عقب بمانید، ممکن است آیفون 16 ارزش خرید داشته باشد. با این حال، اگر در مورد کمک مجازی خیلی نگران نیستید و منتظر برخی ارتقاءهای بعدی طراحی آیفون هستید، آخرین مدل استاندارد اپل به نظر نمی رسد که باید از آن استفاده کنید. برای تحلیل کامل آیفون 16 ما که در هفته های آینده منتشر خواهیم کرد، با TechRadar همراه باشید.

ویرایشگر گوشی ها

Axel ویرایشگر تلفن‌های TechRadar در بریتانیا است که همه چیز را از آخرین پیشرفت‌های اپل گرفته تا جدیدترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از محاسبات موبایلی سایت گزارش می‌دهد. اکسل که قبلاً برای نشریاتی از جمله Esquire و FourFourTwo نوشته بود، در کاربردهای فناوری فراتر از دسکتاپ به خوبی تبحر دارد و پوشش او از گزارش و تجزیه و تحلیل عمومی تا مصاحبه های عمیق و نظرات را شامل می شود. اکسل قبل از پیوستن به TechRadar در سال 2020 برای مدرک ادبیات انگلیسی در دانشگاه وارویک تحصیل کرد و سپس مدرک NCTJ را به عنوان بخشی از طرح آموزش دیجیتال افتتاحیه شرکت به دست آورد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است