متن خبر

آیا می خواهید vSAN بسازید؟ لازم نیست VMware vSAN باشد

آیا می خواهید vSAN بسازید؟ لازم نیست VMware vSAN باشد

شناسهٔ خبر: 546489 -




نماد قفل در کنار شخصی <a href= که روی لپ تاپ کار می کند." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BWBeAxrLrBFHHdNreUhfgW.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

شبکه‌های فضای ذخیره‌سازی در سه دهه گذشته یکی از پایه‌های اصلی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان‌ها بوده‌اند. این سری از دستگاه‌های ذخیره‌سازی شبکه‌ای و پشته نرم‌افزاری که در اصل از آرایه‌های دیسک، کتابخانه‌های نوار، هاب‌ها و/یا سوئیچ‌های به هم پیوسته مختلف تشکیل شده‌اند، مجموعه‌ای از ذخیره‌سازی مبتنی بر بلوک را برای کلاینت‌ها و سرورها با سیستم‌های فایل خودشان فراهم می‌کنند.

یک دهه پیش، VMware یک SAN مجازی را معرفی کرد که یک سیستم ذخیره سازی توزیع شده مبتنی بر نرم افزار بود. قرار بود یک vSAN نیاز به کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی گران‌قیمت و پرقدرت را از طریق نرم‌افزار نصب شده سرورهای موجود و استفاده از رسانه‌های ذخیره‌سازی کلاس سرور کالا برطرف کند. با مجازی سازی محیط SAN به این روش، سازمان ها می توانند هزینه معماری های ذخیره سازی خود را با استفاده از مزایای قیمت غیرقابل انکار vSAN ها نسبت به سایر معماری های ذخیره سازی کاهش دهند.

از زمان خرید VMware توسط Broadcom، بسیاری از سازمان‌هایی که vSAN‌ها را مستقر کرده‌اند، به دنبال جایگزین‌های دیگری بوده‌اند که می‌توانند عملکرد، مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری در کلاس سازمانی را ارائه دهند و در عین حال وعده اصلی کاهش هزینه را انجام دهند. با عدم قطعیت فزاینده ای که کاربران VMware با آن مواجه هستند، به علاوه چالش تاریخی عدم پایبندی به وعده اصلی، باید راه بهتری برای ساخت vSAN وجود داشته باشد.

اگر بخواهید یک شبکه فضای ذخیره سازی مجازی مدرن و جدید طراحی کنید، چه اجزای حیاتی را می خواهید ترکیب کنید؟ هایپروایزر یکپارچه؟ بهره وری داده بهتر؟ آرایه های اختصاصی پشتیبانی می شود؟ محافظت در برابر خرابی درایو؟ عکس های فوری که مانند کلون عمل می کنند؟

بیایید تحلیل کنیم که چگونه یک vSAN با طراحی مناسب نیاز به کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی گران قیمت و بیش از حد قدرتمند و نشانه‌گذاری گزاف 5X تا 10X را که فروشندگان ذخیره‌سازی روی رسانه‌های ذخیره‌سازی قرار می‌دهند، از بین می‌برد.

جورج کرامپ

مدیر ارشد بازاریابی، VergeIO.

vSAN با هایپروایزر یکپارچه

به جای داشتن نرم افزار مجزا برای هر لایه زیرساخت، از جمله هایپروایزورها، رابط های کاربری گرافیکی مدیریتی و عملکرد شبکه، ادغام همه این لایه ها در یک پایه کد واحد و کارآمد منجر به افزایش قابل اندازه گیری در تراکم VM و عملکرد برای هر دو IO محاسباتی و ذخیره سازی می شود. ادغام vSAN به جای تبدیل آن به یک VM فرعی، یک رویکرد یکپارچه بهبود عملکرد قابل توجهی را نسبت به سایر فناوری‌های vSAN و حتی آرایه‌های تمام فلش اختصاصی امکان‌پذیر می‌سازد.

با یک vSAN کاملاً یکپارچه، هایپروایزر می تواند تقریباً روی هر سرور مدرن X86 اجرا شود. سازمان ها می توانند سرور و رسانه مورد نظر خود را انتخاب کنند و در عین حال امکان استفاده از سخت افزارهای مختلف را در آینده باز نگه دارند. این انعطاف پذیری استفاده از تقریباً هر نوع رسانه ای را از تقریباً هر فروشنده ای امکان پذیر می کند.

vSAN با deduplication در هسته

با ادغام همه نرم‌افزارهای زیرساختی در یک پایه کد واحد، vSAN می‌تواند از نظر اقتصادی از منابع CPU و RAM برای انجام عملیات‌های deduplication سطح پایین برای به دست آوردن ظرفیت به صورت رایگان استفاده کند. کپی برداری از صدها مکان از راه دور در یک مکان واحد همچنین زمان تکرار و ظرفیت مورد نیاز برای ذخیره همه داده ها را به حداقل می رساند.

vSAN با پشتیبانی FC-SAN

هنگامی که یک محیط vSAN همراه با یک FC-SAN مستقر می‌شود، داده‌های VM می‌توانند روی آرایه ذخیره‌سازی FC متمرکز شوند و هر گره سرور در ذخیره‌سازی نقش داشته باشد. این درایوهای مجازی در یک استخر ذخیره سازی یکپارچه که توسط ماشین های مجازی قابل دسترسی است ادغام می شوند و قابلیت های ذخیره سازی داده ها را افزایش می دهند.

مقیاس پذیری ظرفیت ذخیره سازی در این محیط راه های متعددی را برای کاوش ارائه می دهد. IT می تواند آرایه FC موجود را تقویت کند. یا می تواند NVMe SSD و HDDS کلاس سرور را برای کاهش 10 برابری هزینه ادغام کند. علاوه بر این، پیاده‌سازی فناوری‌های ذخیره‌سازی نوظهور با این رویکرد جدید به vSAN در مقایسه با به‌روزرسانی سیستم‌های فروشندگان ذخیره‌سازی قدیمی بسیار سریع‌تر خواهد بود.

یک vSAN با حفاظت هوشمند از خرابی داده ها

با بهره وری حاصل از فناوری حذف مجدد، vSAN ها در اعمال حفاظت از خرابی درایو هوشمندتر می شوند. از آنجایی که vSAN در همان کد deduplication یکپارچه شده است، چندین نسخه از هر بخش منحصر به فرد برای محافظت نهایی ذخیره می شود. با داده‌های ذخیره شده در درایوهای مختلف و گره‌های مختلف، ماشین‌های مجازی در صورت خرابی یک درایو یا حتی کل گره همچنان به داده‌ها دسترسی دارند. هنگامی که یک ماشین مجازی نیاز به دسترسی به داده ها در یک درایو ناموفق دارد، می توان به نسخه اضافی آن بخش دسترسی داشت بدون اینکه تاثیری بر عملکرد برنامه داشته باشد.

vSAN با عکس های فوری که مانند کلون عمل می کنند

برخلاف فن‌آوری‌های عکس فوری vSAN که توسط فروشندگانی مانند VMware ارائه می‌شود، یکپارچه‌سازی عملکرد عکس فوری در همان کدی که قابلیت‌های حذف تکراری ارائه می‌شوند، می‌تواند قابلیت شبیه‌سازی را ارائه دهد.

این رویکرد به فناوری عکس فوری اساساً یک کپی کامل از منبع ایجاد می کند که می تواند یک ماشین مجازی ، یک مرکز داده مجازی یا کل نمونه باشد. یک نمونه ابرداده واحد برای مدیریت وضعیت منحصر به فرد هر عکس فوری ایجاد می شود. این رویکرد نسبتاً مسطح و بسیار کمتر از روش‌های عکس فوری قدیمی است.

مشتریان می‌توانند تعداد نامحدودی از عکس‌های فوری را برای مدت نامحدود بدون تأثیر بر عملکرد نگه دارند. از آنجایی که عکس‌های فوری فقط خواندنی طراحی شده‌اند، در برابر تهدیدات سایبری مانند حملات باج‌افزار نیز محافظت می‌شوند.

نتیجه

پرداختن به مسائل مربوط به عملکرد و هزینه، اطمینان از در دسترس بودن داده ها در برابر خرابی، و افزایش انعطاف پذیری داده ها برای محافظت در برابر از دست دادن یا سرقت می تواند به ساخت vSAN بهتر از پیشنهادات VMware کمک کند.

ادغام Hypervisor با نرم افزار ذخیره سازی نشان دهنده یک جهش به جلو است. ادغام توابع در یک پایه کد کارآمد واحد و به کارگیری آپشن های پیشرفته، مانند کپی‌برداری داخلی و حفاظت هوشمند از خرابی داده‌ها، باید در صنعت استاندارد شود. این پیشرفت‌ها، همراه با توانایی استفاده از سخت‌افزار کالا، به این معنی است که نسل بعدی vSAN‌ها قادر به ارائه عملکرد، مقیاس‌پذیری و صرفه‌جویی بی‌نظیر در هزینه‌های مورد نیاز امروزه توسط سازمان‌ها در هر اندازه هستند.

ما بهترین فضای ذخیره سازی ابری را ارائه می دهیم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

جورج کرامپ، مدیر ارشد بازاریابی VergeIO.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است