متن خبر

آیا مراکز داده می توانند خواسته های هوش مصنوعی را برآورده کنند؟

آیا مراکز داده می توانند خواسته های هوش مصنوعی را برآورده کنند؟

شناسهٔ خبر: 604131 -




یک تصویر گرافیکی <a href= از یک ابر مجموعه ای در پس زمینه دیجیتال." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/RXjTpHQERsFQaUFEMYn96f.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock/ZinetroN)

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که رونق هوش مصنوعی (AI) باعث می‌شود تا مراکز داده تا سال 2026 دو برابر برق مصرف کنند. قابل درک است که چنین پیش‌بینی نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر منفی این امر بر محیط‌زیست ایجاد کرده است، در حالی که انرژی بر آن است. زیرساخت همچنین می تواند پرهزینه باشد و سازمان ها را از افزایش و کاهش در صورت لزوم محدود کند.

یک راه حل بالقوه که به این چالش ها رسیدگی می کند، مهاجرت به خدمات مبتنی بر ابر است. ما در حال حاضر شاهد هستیم که کسب و کارهای بزرگ به دلیل علاقه فزاینده به پذیرش فناوری های هوش مصنوعی شروع به هزینه های بیشتری در رایانش ابری می کنند. با این حال، برای آن دسته از مشاغلی که ممکن است این گذار را دلهره آور ببینند یا نمی دانند از کجا شروع کنند، درک مزایای ابر و اینکه چرا باید جهش را در نظر بگیرند مفید است.

جو دبکر

سر جهانی، Wipro FullStride Cloud.

هوش مصنوعی: علت و درمان

از آنجایی که هوش مصنوعی در صنایع مختلف همچنان در حال افزایش است، تقاضا برای مراکز داده نیز در حال افزایش است. متأسفانه، این روند با قیمت گزافی از نظر مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی همراه است، زیرا مطالعات نشان می دهد که مراکز داده حدود 1٪ از مصرف برق جهانی را تشکیل می دهند. نگرانی فزاینده در مورد اثرات زیست محیطی مراکز داده را نمی توان نادیده گرفت، زیرا مشاغل با فشار فزاینده ای برای کاهش ردپای کربن خود و پایدارتر شدن مواجه هستند.

با رشد بازار ابری، رهبران زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را از دریچه «اقتصاد ابری» مشاهده کردند. این به معنای مطالعه هزینه، تأثیر تجاری و استفاده از منابع یک پلت فرم فناوری اطلاعات ابری به منظور همکاری در بخش‌ها و تعیین ارزش سرمایه‌گذاری‌های ابری است. برای شرکت هایی که به دنبال معرفی و بهینه سازی حجم کاری هوش مصنوعی و همچنین کاهش مصرف انرژی هستند، می تواند فرآیند ارزشمندی باشد.

یک برنامه به خوبی تثبیت شده اقتصاد ابری به شرکت ها اجازه می دهد تا داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و عملکرد را بهبود بخشند و در عین حال هزینه های ابر و نیازهای داده را کاهش دهند. این شامل پیش بینی دقیق نیازهای ابر و تنظیم ظرفیت در صورت لزوم برای دستیابی به صرفه جویی قابل توجه و مصرف انرژی کمتر است. با استفاده از اقتصاد ابری، شرکت‌ها می‌توانند به کارایی و مقرون به صرفه‌تری دست یابند، که آن را به سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای هر سازمانی که به دنبال به حداکثر رساندن خدمات ابری خود است تبدیل می‌کند.

اولویت دادن به حرکت به سمت ابر

مراکز داده سنتی در محل می‌توانند برای شرکت‌ها محدودکننده باشند، زیرا برای سازگاری با رشد به به‌روزرسانی‌های سخت‌افزار فیزیکی نیاز دارند. در عین حال، راه‌حل‌های مبتنی بر فضای ابری طیف وسیع‌تری از ویژگی‌ها و عملکردها را ارائه می‌دهند که می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند تا عملیات خود را با افزایش دسترسی برای توسعه‌دهندگان، تقویت همکاری و نوآوری، و افزایش و کاهش در صورت نیاز ساده‌سازی کنند.

در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها مشتاق پذیرش هوش مصنوعی هستند، حرکت به سمت ابر می‌تواند فرآیندی زمان‌بر و از نظر فنی چالش‌برانگیز باشد. اولین قدم باید ارزیابی گزینه های ذخیره سازی داده باشد. رابط‌های موقت ابرمانند می‌توانند به این انتقال کمک کنند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند با سرعت خودشان حرکت کنند و از جدول زمانی خروج عجله‌ای که می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌ها و افزایش هزینه‌ها شود، اجتناب کنند. علاوه بر این، با ادامه کاهش هزینه های خروج بیشتر از ارائه دهندگان ابر، انتخاب راه حل ابری ترجیحی و مسیر مهاجرت آسان تر شده است. مراکز داده نیاز به سرمایه گذاری روی سخت افزارهای گران قیمت مانند سرورها، دستگاه های ذخیره سازی و تجهیزات شبکه دارند که پس از انتقال به فضای ابری نیازی به آنها نیست.

نقش ابر در آینده

افزایش تقاضا برای انرژی از مراکز داده به دلیل اتکای فزاینده به فناوری‌های هوش مصنوعی است که تأثیر منفی بر اتکای ابر خواهد داشت. از آنجایی که تقاضا برای این فناوری‌ها همچنان در حال رشد است، کسب‌وکارها باید هنگام پذیرش و ادغام هوش مصنوعی در سازمان‌های خود، مسئولیت‌های زیست‌محیطی را در اولویت قرار دهند. ضروری است که شرکت ها تاثیر انتخاب های فناوری خود را درک کنند و گام هایی برای به حداقل رساندن ردپای کربن خود بردارند.

سرمایه‌گذاری در دانش پیرامون مزایای ابر برای شرکت‌هایی که به دنبال گذار به فناوری‌های پایدار هستند نیز ضروری است. رهبران فناوری باید خود و تیم‌هایشان را در مورد اینکه چگونه ابر می‌تواند به آنها در دستیابی به اهداف تجاری‌شان کمک کند و در عین حال اثرات زیست‌محیطی‌شان را کاهش دهد، آموزش دهند.

همانطور که فناوری‌های جدیدتری مانند هوش مصنوعی همچنان در حال رشد هستند، شرکت‌ها باید برای بهترین راه‌ها برای مدیریت حجم کاری آماده شوند. آینده مستلزم تعادل بین پیشرفت تکنولوژی و مسئولیت زیست محیطی است. با اتخاذ شیوه‌های هوش مصنوعی پایدار، بهینه‌سازی حجم کاری هوش مصنوعی با اقتصاد ابری، و تحلیل مهاجرت ابری، سازمان‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که رقابتی باقی می‌مانند و در عین حال نقش خود را برای محافظت از محیط زیست انجام می‌دهند. با هم می توانیم آینده ای پایدارتر برای همه بسازیم.

ما بهترین خدمات بهینه سازی ابر را فهرست می کنیم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

جو دبکر، رئیس جهانی Wipro FullStride Cloud.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است