متن خبر

آیا مدل بنیادی Recraft برای طراحی گرافیک می تواند بحث هوش مصنوعی را منحرف کند؟

آیا مدل بنیادی Recraft برای طراحی گرافیک می تواند بحث هوش مصنوعی را منحرف کند؟

شناسهٔ خبر: 443595 -




بحث و جدل در دنیای تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ادامه دارد، و حتی از آنجایی که تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی که در انتخابات مورد استفاده قرار می گیرند، منبع نگرانی این هفته در مجمع جهانی اقتصاد شد، استارت آپ ها همچنان به شخم زدن شیار جدید ابزارهای هوش مصنوعی برای سازندگان ادامه می دهند.

جدیدترین آنها Recraft است، یک تولید کننده طراحی گرافیک هوش مصنوعی با هدف حرفه ای ها، که یک دور 12 میلیون دلاری سری A به رهبری Khosla Ventures در سیلیکون ولی، همراه با مدیر عامل سابق GitHub، نات فریدمن، جمع آوری کرده است. RTP Global، Abstract VC، Basis Set Ventures، Elad Gil و سرمایه گذاران فرشته دیگر نیز شرکت کردند.

مسلما در حال حاضر ابزارهای طراحی هوش مصنوعی مولد بیشماری مانند Jasper، Adobe Sensei، Let's Enhance و بسیاری دیگر وجود دارد. با این حال، Recraft ادعا می کند که در میان اولین ابزارهایی است که یک ابزار "بنیادی" است، به این معنا که در حال ساخت مدل بنیادی خود - یک الگوریتم از پیش آموزش دیده و یادگیری عمیق - برای تولید عناصر طراحی سازگار، مانند آیکون ها و تصاویر است. که می تواند بهینه شود و در کنترل های سبک خاص یک برند استفاده شود. همچنین ادعا می کند که از زمان راه اندازی خود در هشت ماه پیش تاکنون بیش از 300000 دستگاه جمع آوری کرده است.

اما این به عنوان ابزاری برای تف کردن تصاویر خنده دار سگ های گاوچران سوار بر اسب یا موارد مشابه طراحی نشده است. علاوه بر توانایی تولید این "تصاویر شطرنجی" می‌تواند تصاویر برداری را نیز تولید کند که بی‌نهایت مقیاس‌پذیر هستند و در حوزه‌های طراحی گرافیک حرفه‌ای استفاده می‌شوند، بر خلاف پلتفرم‌هایی که کیفیت تصاویر اغلب محدود است.

شاید این قابل انتظار باشد، زیرا بنیانگذار آنا ورونیکا دوروگوش دقیقاً یک بنیانگذار غیر فنی نیست. او CatBoost را ایجاد کرد، یک کتابخانه منبع باز با کارایی بالا برای تقویت گرادیان در درخت های تصمیم، برای مثال. دوروگوش، رئیس سابق سیستم‌های یادگیری ماشین با موتور جستجوی Yandex در مسکو و تیم 13 نفره‌اش، این روزها در لندن مستقر هستند.

او طی تماسی به من بيان کرد که جمع‌آوری کمک مالی به تلاش‌هایش برای ساختن مدل پایه‌ای خود کمک می‌کند: «شما باید کنترل زیادی بر روی خروجی‌ها به کاربران ارائه دهید... روی سبک تا بتوانید تصاویر ثابتی دریافت کنید و بر روی آن کنترل داشته باشید. چیزهایی مانند رنگ های برند یا سطح جزئیات و همچنین توانایی تکرار بر روی تصویر به دست آمده.

اما اگر این مدل در ابتدا نتواند یک بازیکن استخر یا یک رقصنده باله تولید کند، این بدان معناست که تنها استفاده از تنظیم دقیق برای ارائه تولید با کیفیت بالا کافی نیست. پس ما باید مدل خودمان را بسازیم و در حال حاضر روی آن کار می کنیم.»

او او میگوید که Recraft بسیار حرفه‌ای‌ها را هدف قرار می‌دهد: «آنچه در مورد کاری که انجام می‌دهیم منحصربه‌فرد است این است که ما فقط تولید تصویر را ارائه نمی‌دهیم. ما همچنین کنترل سبک را ارائه می دهیم: توانایی ایجاد سبک خود و سپس تولید تصاویر به سبک خود... این مهم است اگر می خواهید یک نام تجاری ایجاد کنید و آن را رشد دهید، مواد بازاریابی ایجاد کنید، تبلیغات ثابت ایجاد کنید.

از او پرسیدم احتمال اینکه هنرمندی که سبکش در پلتفرم Recraft استفاده شده بود از آنها شکایت کند چقدر بود.

دورگوش او میگوید : «ما در شرایط خود بیان می‌کنیم که اگر هنرمندی چیزی را به عنوان مرجع استریل در سیستم آپلود کند - مانند تصویری که می‌تواند برای آن تصاویر جدیدی تولید کند - ما از آنها برای آموزش مدل خود استفاده نمی‌کنیم.

ما از آنها برای آموزش مدل خود استفاده نمی کنیم.»

او اضافه کرد که Recraft به طور موثر سبک های عمومی را به تصاویر آپلود شده توسط هنرمندان اضافه می کند: "شما سبک را به مدل ارائه می دهید. پس شما یک مرجع سبک دارید. و سپس تصاویر را با استفاده از این سبک مرجع تولید می کنید. پس این اقدام کاربر برای ارائه سبک است.

دورگوش همچنین او میگوید که ابزارهایی مانند Recraft به‌جای جابجایی طراحان گرافیک، به‌احتمال زیاد طراحی گرافیک را در عرصه‌هایی که ممکن است از تصاویر موجود در حال حاضر غیر الهام‌بخش استفاده شده باشد، در دسترس‌تر می‌سازند: «یک سال پیش، اگر کتابی برای کودکان می‌نوشتید، متوجه می‌شوید. تصاویر استوک اکنون همین افراد می توانند در همین کتاب ها تصویرسازی و تصویرسازی بسیار زیباتری داشته باشند.»

البته، Recraft تنها استارت آپی نیست که در این فضا بازی می کند، و سال گذشته من توضیح دادم که Kittl مستقر در برلین چگونه 10.8 میلیون یورو (11.6 میلیون دلار) سری A برای پلتفرم طراحی خود جمع آوری کرده است تا به کاربران اجازه دهد ایده ها را به محصولات گرافیکی تبدیل کنند. برای ایجاد طرح های حرفه ای، سریع.

این هفته، نیکلاس هیمن، مدیر عامل شرکت، طی تماسی به من بيان کرد که محصولاتی مانند Recraft بخشی از مجموعه ابزارهای پیچیده‌ای هستند که جایگزین‌هایی برای طراحان ارائه می‌کنند: «فکر می‌کنم اگر Recraft بتواند دارایی‌های طراحی را با موفقیت تولید کند، شبیه به این که مدل‌های تولید تصویر می‌توانند یک محصول باشند. امروزه جایگزین خوبی برای کتابخانه‌های عکس استوک - پس قطعاً ممکن است [مقداری از بازار] سهم آن کتابخانه‌های نماد را به خود اختصاص دهند.»

Dorogush او میگوید که در حال حاضر فضایی برای بیش از یک بازیکن وجود دارد و کیتل کاربرد متفاوتی برای Recraft دارد: «ما یک فناوری منحصربه‌فرد برای ایجاد تصاویر سازگار با سبک داریم و تمرکز اصلی ما بر این است. ما روی طراحان گرافیک و بازاریاب‌هایی تمرکز می‌کنیم که نیاز به یکنواختی سبک دارند، در حالی که کیتل بر روی کالا تمرکز می‌کند و من برای آنها احترام زیادی قائلم. آنها یک شرکت بزرگ هستند.»

به هر حال، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به دلیل امکان اجتناب از جنجال‌هایی که برخی پلت‌فرم‌های تصویربرداری هوش مصنوعی و طراحی به نفع پشتیبانی از این ابزارهای هوش مصنوعی متمرکز بر کسب‌وکار به‌وجود آورده‌اند، هیجان زده شده‌اند.

در بیانیه ای، نیکیتا شامگونوف، شریک Khosla Ventures اظهار داشت: «ما شاهد تحول سریع و قابل توجهی در فضای طراحی هستیم که توسط هوش مصنوعی مولد هدایت می شود. اما تا به امروز، بسیاری از راه‌حل‌های طراحی هوش مصنوعی مولد، مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده‌اند، نه حرفه‌ای‌هایی که به درجه بالایی از کنترل نیاز دارند. Recraft گردش‌های کاری حرفه‌ای مانند تصاویر برداری، کنترل‌های سبک و تولید محتوای سرتاسری را ارائه می‌دهد که همگی با مدل‌های پایه داخلی ساخته شده‌اند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است