متن خبر

آیا شکست Core i9 گیمرها را از خرید پردازنده‌های Arrow Lake نسل بعدی اینتل باز می‌دارد؟ این سازنده مادربرد نگران است که ممکن است

آیا شکست Core i9 گیمرها را از خرید پردازنده‌های Arrow Lake نسل بعدی اینتل باز می‌دارد؟ این سازنده مادربرد نگران است که ممکن است

شناسهٔ خبر: 606705 -




دستی مردانه <a href= که یک Intel Core i9-14900K را در دست دارد" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK.jpg">
(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)

مشکلات مستند اینتل در مورد از کار افتادن CPU های نسل سیزدهم و نسل چهاردهم اینتل یا به طور کلی ناپایدار بودن در بازی های رایانه شخصی می تواند فروش پردازنده های نسل بعدی Arrow Lake این شرکت را مختل کند.

یا این هشدار یک سازنده مادربرد به دنبال حماسه جاری است که در طول سال جاری با شکایات صاحبان پردازنده Core i9 و توصیه های مختلف از سوی اینتل، از جمله تنظیمات توصیه شده برای کاهش و اصلاح اخیر BIOS به طول انجامید. (تیم بلو به یک اشکال در میکروکد ویژگی تقویت شده سرعت حرارتی این CPU ها اشاره کرد، که تیم بلو اذعان داشت که می تواند به مشکلات خرابی کمک کند).

به هر حال، Wccftech گزارش می دهد که ZDNet در کره با نماینده یک سازنده مادربرد ناشناس صحبت کرده است که تحت پوشش ناشناس بودن، نگرانی هایی را در مورد اینکه چگونه کل این قسمت می تواند بر فروش CPU دسکتاپ نسل بعدی اینتل تأثیر بگذارد، مطرح کرده است.

آنها گفته اند: "اگر مشکل ثبات به وضوح حل نشود، بی اعتمادی مصرف کنندگان افزایش می یابد و فروش "Arrow Lake" یک پردازنده جدید برای رایانه های شخصی رومیزی که اینتل قصد دارد در سه ماهه چهارم عرضه کند، کاهش می یابد.


پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، ویفری در کامپیوتکس 2024 در دست دارد

(اعتبار تصویر: اینتل)

تجزیه و تحلیل: خطر ادراک آلوده برای اینتل

بدیهی است که ما باید این گزارش را با احتیاط کامل در نظر بگیریم، اما واقعاً آیا این افشاگری شگفت‌انگیز است؟ ما می‌خواهیم استدلال کنیم که اینطور نیست، اگرچه چیزی که شگفت‌انگیز است یا قطعاً غیرمعمول است، این است که یک سازنده مادربرد چنین بیانیه‌ای را ارائه می‌کند - همانطور که ذکر شد چاشنی بپاشید - که بر وخامت اوضاع تأکید می‌کند.

در واقع، ما در حال تلاش برای به یاد آوردن یک مشکل سخت‌افزاری گیج‌کننده‌تر و خاردارتر در تاریخ اخیر رایانه‌های شخصی هستیم. انگشتان سرزنش اینجا و آنجا نشانه رفته اند، در حالی که گیمرهایی که پول زیادی را برای سیلیکون رده بالا خرج کرده اند، از تصادفات رنج می برند، که بدون شک بسیار ناامیدکننده بوده است.

در حالی که مشکل به روشی حل شده است، دلایل ریشه ای هنوز به طور دقیق مشخص نشده اند و کاهش های ذکر شده دارای یک مبادله عملکرد هستند که علاقه مندانی که پردازنده های دسکتاپ Core i9 اینتل را خریداری می کنند، از آن راضی نیستند. یا اگرچه واضح است که حذف برخی فریم ها جایگزین بهتری برای بی ثباتی مداوم در هنگام بازی است.

پس ، با در نظر گرفتن این موضوع، آیا می توان باور کرد که این شکست می تواند اعتماد مردم محاسبات را به پردازنده های اینتل کاهش دهد؟ ما فکر می‌کنیم که این امکان پذیر است و منطقاً، اگر اینتل نسبتاً به زودی راه‌حلی قطعی ارائه نکند، این می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک CPU نسل بعدی Arrow Lake هستند، تردید ایجاد کند.

در حالی که همه به هیچ وجه تحت تأثیر این گرملین ها قرار نگرفته اند، شکایات به اندازه کافی زیاد است و بدون شک بحث و جدل ثبت شده است. و حتی اگر Arrow Lake یک هیولای بسیار متفاوت با پردازنده‌های فعلی Raptor Lake Refresh از اینتل است – و به نظر می‌رسد که مصرف انرژی را تا حدی کاهش می‌دهد – به احتمال زیاد برای خریداران معمولی رایانه‌های شخصی مهم نیست. به ارقام مصرف نسبی انرژی اهمیت ندهید، خطر این است که آنها فقط صحبت هایی را در امتداد خطوط "خوب اینتل را نخرید، آنها ناپایدار هستند" یا احساسات مشابه شنیده اند، که می تواند برای تیم بلو کاملاً مضر باشد.

خواهیم دید، اما اینتل در حال حاضر در نبرد بهترین CPU ها برای نسل بعدی عقب مانده است، از آنجایی که پردازنده های Ryzen 9000 در حال حاضر قریب الوقوع هستند، و حتی این چشم انداز وجود دارد که مدل های 9000X3D AMD - که برای گیمرها عالی هستند - وجود دارد. می تواند قبل از اینکه Arrow Lake در اواخر سال 2024 (یا حداقل در همان زمان) ظاهر شود .

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است