آیا شرکت شما شست و شوی هوش مصنوعی دارد؟ پارکر کنراد، بنیانگذار ریپلینگ، فکر می کند که ممکن است چنین باشد.
پارکر کنراد، بنیانگذار Rippling، یک استارت آپ منابع انسانی با ارزش 13.5 میلیارد دلار، در طی یک حضور اخیر در پادکست Found ما، افکار جالبی درباره هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت.
او گفت: «هیچ کس واقعاً نمیخواهد با نرمافزار HR خود فراتر از نوعی جدید چت کند، مثلاً، خدای من، این نرمافزار به من پاسخ میدهد.
او همچنین فکر میکند که بسیاری از شرکتهای نرمافزاری آپشن های نه چندان مفید و جدید هوش مصنوعی را به محصولات خود اضافه کردهاند.
کنراد گفت: «خیلی چیزهای واقعاً بیاهمیت زیادی در دنیای هوش مصنوعی وجود دارد. قابلیت های زیادی وجود دارد که واقعا مهم هستند. فقط، من تحت تأثیر بسیاری از مواردی که دیده ام، قرار نگرفته ام.»
با این حال، او میداند که چرا شرکتها هوش مصنوعی را شستشو میدهند – ادعا میکنند محصولاتشان هوش مصنوعی هستند، یا از هوش مصنوعی به طور قابل توجهی استفاده میکنند، در حالی که این کار را نمیکنند. او گفت: در حال حاضر، چنان تقلای دیوانهواری برای سرمایهگذاری بر روی هوش مصنوعی وجود دارد که کل صنعت فناوری میخواهد «گرد و غبار AI pixie» را روی همه محصولات خود بپاشد.
او گفت: "اگر من یک شرکت SAAS هستم، آنها مانند "jeez" هستند، مضربی من 7 برابر است، اما اگر نامم را به هر چیزی که نامم-قبل از [با] بود تغییر دهم. ، با اشاره به اینکه چگونه سرمایه گذاران استارت آپ ها را به عنوان چند برابر درآمدشان ارزش گذاری می کنند.
برداشت او لزوماً اشتباه نیست. بر اساس گزارش Pitchbook، تنها در نیمه اول سال جاری، شرکتهای هوش مصنوعی 41 درصد از کل ارزش معاملات ایالات متحده را تشکیل میدهند. شرکتهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهطور مشخص 38.6 میلیارد دلار از 93.4 میلیارد دلار سرمایهگذاری شده در استارتآپهای ایالات متحده را در نیمه اول امسال به دست آوردند. علاوه بر این، بیش از 40 درصد از تکشاخهای جدید استارتآپهای هوش مصنوعی هستند. به گزارش فایننشال تایمز، سال گذشته، شرکتهای هوش مصنوعی 27 میلیارد دلار جمعآوری کردند که بیشتر آن از سوی شرکتهای بزرگ فناوری که سرمایههای کلانی را در استارتآپهای ژنرال هوش مصنوعی خرج میکردند، به دست آمد.
Nekeshia Woods، شریک مدیریتی در Parkway Venture Capital، شرکتی که بر هوش مصنوعی تمرکز دارد، "هوش مصنوعی تقریباً تمام جنبه های زندگی ما را لمس می کند." برداشت او در حال حاضر در دره سیلیکون معمولی است. او می بیند که هوش مصنوعی به سرعت تبدیل به روشی می شود که کسب و کارها وظایف روتین را خودکار می کنند. با دستیاران هوش مصنوعی بعدی و روبات های همه منظوره در آینده نه چندان دور. او ادامه داد: «از دیدگاه مصرفکننده، تعامل و تقاضا بر روی محصولات و خدمات با کیفیت بالاتر متمرکز خواهد شد که میتوانند برای استفاده بهتر از زمان خود، مانند نوعی از خودروهای خودران، بیش از حد شخصی شوند.
همه اینها نشان می دهد که چقدر غیرعادی است که کنراد یک بدبین عمومی است. همانطور که کنراد قبلاً اشاره کرد، در حالی که او در مورد ارزش عوامل هوش مصنوعی متقاعد نشده است، فکر می کند هوش مصنوعی قدرتمند خواهد بود نه به این دلیل که می تواند بنویسد، بلکه به این دلیل که می تواند بخواند. او بيان کرد که این بدان معنی است که می تواند مقادیر انبوهی از اطلاعات بدون ساختار را جذب کند که می تواند به یک شرکت کمک کند تا تجارت خود را بهتر درک کند.
او درباره مدلهای فعلی هوش مصنوعی گفت: «این نوع مشکل را حل میکند که این چیزها فقط از نظر احتمالی درست هستند و نه قطعی». و این در دنیایی که سیستمها انجام میدهند این است که ناهنجاریها را برای مدیریت علامتگذاری میکنند تا بتوانند بگویند، ببینید، شما در این ماه وقت ندارید که همه چیز را به طور کامل در شرکت خود ببینید. اما اگر قرار است فقط به پنج چیز نگاه کنید، این پنج چیز است که باید به آنها نگاه کنید.
شکی نیست که تمام شستن هوش مصنوعی - یا برای برخی افراد، صحبت های روز قیامت - خسته کننده می شود، نتیجه ای که به عنوان خستگی هوش مصنوعی شناخته می شود، اگرچه وودز با این توصیف مخالفت می کند.
وودز گفت: «من آن را به عنوان خستگی کمتر و بیشتر سؤالی می بینم که در مورد هوش مصنوعی پرسیده می شود. او، مانند کنراد و دیگران، می خواهد بداند: چه زمانی سرمایه گذاری بزرگ در هوش مصنوعی نتیجه خواهد داد؟
ارسال نظر