متن خبر

آیا خرید 14 میلیارد دلاری HPE Juniper اقدامی عاقلانه بود؟

آیا خرید 14 میلیارد دلاری HPE Juniper اقدامی عاقلانه بود؟

شناسهٔ خبر: 445878 -




هنگامی که HPE قصد خود را برای خرید Juniper Networks به مبلغ 14 میلیارد دلار به صورت نقدی سرد و سنگین در اوایل این ماه اعلام کرد ، کمی شوکه کننده بود. مطمئنا، HP قبلاً آروبا را در سال 2015 به قیمت حدود 3 میلیارد دلار خریداری کرده بود. تصاحب یک شرکت شبکه ای دیگر احتمالاً فقط یک لایه دیگر به آن تجارت اضافه می کند. البته، همیشه پیچیدگی هایی وجود دارد که یک سازمان بزرگ را در سازمانی دیگر ادغام می کند، و HP دقیقاً بهترین سابقه را برای یک اپراتور صاف در طول سال ها ندارد.

اما با کمال تعجب، شرکت ها این جفت آگاهانه را به عنوان یک بازی شبکه ای خالص در نظر نگرفتند. در واقع، رامی رحیم، مدیرعامل Juniper در یک پست وبلاگی که این معامله را اعلام می‌کرد، پیشنهاد کرد که این معامله بیشتر در مورد هوش مصنوعی است. او نوشت: « انتظار داریم که این ترکیب با HPE ما را قادر سازد تا راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جامع‌تر، رقابتی‌تر و واقعاً پایان به انتها را ارائه دهیم.

صرف نظر از نحوه قرار دادن آن، معامله، که 40 دلار به ازای هر سهم یا 32 درصد حق بیمه بیش از قیمت پایانی در 8 ژانویه (به ازای هر CNBC) پرداخت می‌کند، نشان‌دهنده آن نوع پیشنهادی بود که رد کردن آن برای Juniper سخت بود. با فرض عدم مخالفت رگولاتورها - که این روزها دقیقاً مشخص نیست - این معامله ممکن است اواخر امسال یا اوایل سال آینده بسته شود. آنها فضای زیادی برای نظارت نظارتی می دهند.

از آنجایی که این معامله در 12 ژانویه اعلام شد، سرمایه‌گذاران HPE در مورد آن سردرگم به نظر می‌رسند. یعنی اگر قیمت سهام نشانه ای از احساس آنها باشد. در نظر بگیرید که در 8 ژانویه، روزی که WSJ خبر قریب الوقوع بودن معامله بین دو شرکت را منتشر کرد، قیمت سهام به 17.72 دلار برای هر سهم رسید. در 12 ژانویه، زمانی که معامله به طور رسمی اعلام شد، قیمت به 15.89 دلار کاهش یافت و از آن زمان تا به امروز در حال کاهش بوده است و روز پنجشنبه در 15.92 دلار بسته شد که تقریباً 8 درصد در ماه کاهش داشت. این دقیقاً یک تأیید زنگ نیست.

با چند هفته پیش برای هضم این معامله، تصمیم گرفتیم فقط به این موضوع نگاه کنیم که آیا سرمایه گذاران باید کمی مثبت تر در مورد آن باشند یا خیر. همانطور که خواهید دید، شرکت ها فکر می کنند اعداد بسیار خوب به نظر می رسند، و واقعاً به خوبی مطابقت دارند (تا زمانی که HPE آن را به هم نریزد).

آیا واقعاً در مورد هوش مصنوعی است؟

این روزها به سختی می توان چیزی را در فناوری پیدا کرد که با تمرکز بر هوش مصنوعی قرار نگیرد، پس نباید تعجب آور باشد که این شرکت ها هوش مصنوعی را محور این معامله قرار می دهند. اما آیا این واقعاً دقیق است؟

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است