آخرین داده های سه ماهه Canalys نشان می دهد که بازار تبلت ها رشد خوبی داشته است، به طوری که سه ماهه اول 2024 پس از چهار سه ماهه متوالی کاهش بازار، شاهد رشد 1 درصدی نسبت به سال قبل بوده است.
در طول سه ماه اول سال 2024، این شرکت تحلیلگر در مجموع 33.7 میلیون محموله تبلت را ثبت کرد که نسبت به 33.4 میلیون در سه ماهه اول 2024 کمی افزایش داشت.
به طور قابل توجهی، افزایش در محموله ها تا حدودی به لطف تازه واردان به بازار است، با کاهش سهم اپل از بازار از 42٪ به 36٪ در 12 ماه.
دیگر اخبار
مردم همچنان در حال خرید تبلت هستند
به یک تبلت فکر کنید، و به احتمال زیاد به "iPad" فکر خواهید کرد. با این حال، بدون هیچ مدل جدیدی از اکتبر 2022، سهم اپل در بازار نسبت به سال گذشته حدود 14 درصد کاهش یافت و از 14.0 میلیون به 12.0 میلیون محموله رسید.
سامسونگ سهم 20 درصدی خود را حفظ کرد و شرکتهایی مانند هواوی، شیائومی و HONOR همگی رشد خوبی داشتند و vivo و OPPO نیز وارد بازار شدند.
هیمانی موکا، مدیر تحقیقات Canalys درباره شروع مثبت سال برای بازار تبلت ها اظهار داشت: «علیرغم دوره طولانی مدت هزینه های محتاطانه مصرف کنندگان برای تبلت ها، فروشندگان جاه طلب باقی مانده اند. شرکتهای تازه وارد در بازار به سرمایهگذاری در این دسته ادامه دادهاند، در حالی که شرکتهای سنگین وزن سنتی، نوآوری را ارائه میکنند تا مشتریان را هیجانزده کنند و موارد استفاده جدید را هدایت کنند.»
یکی از پیشرفت های قابل توجه که توسط Mukka برجسته شده است، معرفی پیش بینی شده اپل از فناوری OLED در آیپدهای رده بالاتر خود، مانند مدل های Pro است. پس از حدود یک و نیم سال سکوت رادیویی، بالاخره انتظار داریم که اپل مدلهای جدید آیپد را در رویداد «Let Loose» در 7 می خود معرفی کند.
موکا همچنین پیشنهاد کرد که طراحیهای تاشو و مشاهده محتوای سهبعدی بدون استفاده از چشم میتواند در کنار اتصال 5G مورد توجه سازندگان تبلتها در سال 2024 باشد.
به طور کلی، بازار تبلتها دورهای پرتلاطم را پشت سر گذاشته است، اما این نشانههای اولیه بهبود همراه با ماهیت اقتصادیتر تبلتها در مقایسه با رایانههای شخصی در اقتصادهای دردسرساز امروزی، میتواند نشان دهنده رشد مداوم در سه ماهه آینده باشد.
ارسال نظر