متن خبر

آیا ارزش گذاری استارتاپ ها در سال 2024 شروع به بهبود می کند؟ سرمایه گذاران چندان مطمئن نیستند

آیا ارزش گذاری استارتاپ ها در سال 2024 شروع به بهبود می کند؟ سرمایه گذاران چندان مطمئن نیستند

شناسهٔ خبر: 442604 -




در سال 2021، احساس می‌شد که هر استارت‌آپی بدون توجه به اندازه، بخش یا مدل کسب‌وکار زیربنایی‌اش، می‌تواند با افزایش ارزشی افزایش یابد. امروز، همه چیز بسیار متفاوت به نظر می رسد.

طبق داده‌های PitchBook، با مقایسه ارزش‌گذاری‌های قبل از پول، هر مرحله جمع‌آوری سرمایه استارت‌آپ به جز seed شاهد کاهش میانگین ارزش‌گذاری در سال گذشته نسبت به سال 2022 بودیم. اوضاع در سال 2022 کمی بهتر بود، زمانی که فقط میانه ارزش گذاری های مرحله آخر و رشد نسبت به سال 2021 کاهش داشت، در حالی که میانه ارزش گذاری در مراحل اولیه همچنان در حال افزایش بود.

امسال هم اوضاع چندان خوب به نظر نمی رسد. نظرسنجی اخیر TechCrunch+ از بیش از 40 سرمایه‌گذار نشان داد که تعداد کمی از VCها واقعاً انتظار دارند ارزش‌گذاری‌ها در سال جاری دوباره افزایش یابد. در واقع، بسیاری از VC ها گفتند که ارزش گذاری ها همچنان کاهش خواهد یافت، در حالی که دیگران فکر می کنند ما در حال حاضر در پایین هستیم.

با این حال، همه آنها بر روی یک چیز توافق داشتند: در سال 2024، مرحله و بخش اکنون بیش از هر زمان دیگری برای تعیین روند ارزش گذاری اهمیت دارد.

مرحله اولیه

زمانی که بازار در سال 2022 شروع به چرخش کرد، ارزش گذاری های اولیه و اولیه به سرعت مرحله آخر کاهش پیدا نکرد، زیرا استارت آپ های جوان تر از بازارهای عمومی جداتر هستند. به دلیل این تأخیر، برخی از سرمایه گذاران فکر می کنند که هنوز فرصتی برای کاهش ارزش گذاری بذر وجود دارد.

کربی وینفیلد، شریک اصلی شرکت Ascend، پیش‌بینی کرد که ارزش‌گذاری بذر احتمالاً قبل از عادی شدن، بین 5 تا 10 درصد دیگر کاهش خواهد یافت. درو گلاور، شریک عمومی فیات ونچرز، نیز فکر می‌کند که هنوز در پایین‌ترین سطح قرار نگرفته‌ایم.

گلاور او میگوید : «در مراحل اولیه، ما همچنان شاهد بازگشت آن ارزش‌گذاری‌ها به زمین خواهیم بود، اما به طور کلی، در موقعیتی قرار می‌گیریم که همه احساس می‌کنند ارزشی برای سرمایه‌گذاران و کارمندان آن شرکت‌ها فراهم می‌کند.» گفت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است