متن خبر

آیا آئودی Q4 e-tron می‌تواند در ایران موفق شود؟

آیا آئودی Q4 e-tron می‌تواند در ایران موفق شود؟

شناسهٔ خبر: 456322 -




طی روزهای گذشته، شاهد معرفی اولیه و سپس رونمایی رسمی آئودی Q4 e-tron در ایران بودیم. شرکتی به نام نادین خودرو، واردات و عرضه این خودرو به بازار ایران را برعهده دارد. نادین خودرو در جریان رونمایی رسمی از آئودی Q4 e-tron، خود را نخستین واردکننده محصولات آئودی به ایران نامید. حال آن‌که چنین مساله‌ای واقعیت ندارد و در دوره‌های قبلی واردات، شرکت‌های دیگری محصولات آئودی را به بازار ایران آورده‌اند.

همچنین بخوانید: آئودی Q4 E-Tron با نادین خودرو به ایران می‌آید

آئودی به عنوان یک برند باکیفیت و رده بالا در سطح جهان شناخته می‌شود. محصولات آئودی نیز در اروپا و آسیا بسیار محبوب هستند. با این حال عملکرد ضعیف شرکت‌های واردکننده، باعث شده است تا خودروهای این برند در بازار ایران به موفقیت نرسند. طی دوره‌های قبلی واردات خودرو، دو محصول از این برند توسط شرکت رامک خودرو به بازار ایران عرضه شدند. این خودروها شامل آئودی TT در دو تیپ کوپه و کانورتیبل به همراه آئودی Q5 بودند. با این حال عرضه محدود، بازاریابی ضعیف و همچنین نبود زیرساخت ارائه خدمات به خودروهای آئودی، باعث شد تا خودروهای این برند در بازار ایران شکست بخورند.

آیا آئودی Q4 e-tron و نادین خودرو وضعیت برند آلمانی در بازار ایران را تغییر می‌دهند؟

اکنون نادین خودرو تصمیم دارد با آئودی Q4 e-tron، این وضعیت را تغییر دهد اما آیا چنین اتفاقی در واقعیت رخ خواهد داد؟ کراس‌اوور آئودی کیو 4 ئی‌ترون یک خودرو تمام برقی است. پس این خودرو برای فعالیت در ایران، به جایگاه‌های شارژ نیاز دارد، زیرساختی که هنوز در کشورمان فراهم نشده است. پس این مساله اولین معضل کراس‌اوور آئودی در ایران خواهد بود.

دومین مساله زیرساخت ارائه خدمات است. خودروهای آلمانی از جمله محصولات آئودی به پیچیدگی شهرت دارند و این پیچیدگی در مورد خودروهای برقی دوچندان می‌شود. بدیهی است پیش از واردات یک خودرو برقی آلمانی به کشور، بایستی زیرساخت ارائه خدمات و انجام تعمیرات آن در کشور فراهم شود. موضوعی که رامک خودرو در انجام آن ناموفق بوده است و نادین خودرو باید برای برطرف کردن آن تلاش کند.

توجه به این نکته ضروری است که رامک خودرو پیش از واردات محصولات آئودی، انبوهی از خودروهای سانگ یانگ را به بازار ایران عرضه کرد و حتی برخی مدل‌ها را نیز به مرحله مونتاژ رساند. اگر رامک خودرو با شبکه گسترده نمایندگی‌ها (نسبت به شرکت‌های تازه وارد) و خط مونتاژ در ارائه خدمات آئودی ناتوان بوده است، چگونه می‌توان از یک شرکت نوپا در حوزه واردات انتظار تحقق چنین موضوعی را داشت؟ پاسخ این پرسش را طی ماه‌های آتی با مشاهده نحوه فعالیت نادین خودرو دریافت خواهیم کرد.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است