متن خبر

آهنرباها بازی صفحه کلید را تغییر می دهند

آهنرباها بازی صفحه کلید را تغییر می دهند

شناسهٔ خبر: 462886 -




چیز بزرگ بعدی در صفحه کلیدهای مکانیکی سوئیچ های مغناطیسی است.

صفحه کلیدهای مکانیکی در طول همه گیری همه گیر به سرعت از یک محصول خاص به جریان اصلی تبدیل شدند، زیرا همه به دنبال ارتقاء دفاتر خانه خود بودند - و شاید برای یک سرگرمی جدید نیز. برندهایی مانند Akko، Drop، Ducky، Epomaker و Keychron به نام‌های معروفی تبدیل شدند و علاقه‌مندان امروزی می‌توانند بین ده‌ها طرح‌بندی مختلف یکی را انتخاب کنند و حتی از فروشندگان بیشتری قطعات بخرند.

از آن زمان، همه چیز کمی کهنه شده است - حتی زمانی که آپشن های ی که زمانی پیشرفته بودند به صفحه کلیدهای مقرون به صرفه منتقل شدند. نورپردازی RGB مدت‌هاست که استاندارد شده است، زیرا افرادی مانند Angry Miao و دیگران همچنان به یافتن راه‌های ابتکاری جدید برای استفاده از آن می‌پردازند. تعداد سوئیچ‌های موجود بی‌نهایت است، از سبک‌ترین سوئیچ‌ها برای گیمرها تا سنگین‌ترین سوئیچ‌ها حتی برای پرانرژی‌ترین تایپیست‌ها - همه در انواع خطی، لمسی و کلیکی و تعداد بی‌پایانی رنگ. چند سال پیش، صفحه‌کلید نصب‌شده روی واشر، که حس تایپ نرم‌تری را به شما می‌دهد، چیزی بود که علاقه‌مندان فقط می‌توانستند روی بردهای پیشرفته بیابند، اما اکنون همه اساساً همین کار را می‌کنند.

از برخی جهات، این عالی است: میانگین کیفیت ساخت کیبوردهای مکانیکی در بازار هرگز بالاتر نبوده و قیمت ها پایین آمده است. اما کل صحنه نیز کمی خسته کننده شده است. اینجاست که سوئیچ های مغناطیسی، با توانایی خود در تغییر سریع نقطه فعال (نقطه ای در هنگام فشار دادن کلید که در آن سوئیچ ضربه پایین شما را ثبت می کند) وارد می شوند.

اعتبار تصویر: Akko

در یک سوئیچ صفحه کلید مکانیکی استاندارد، شما مدار الکتریکی را برای ثبت فشار کلید به صورت فیزیکی می بندید. هنگامی که به پایین فشار می دهید، دو پایه روی ساقه (قسمت متحرکی که کلاهک کلید به آن متصل است) به دو برگ فلزی که مدار را می بندند فشار می آورند.

شکل آن ساقه و پاهای آن چیزی است که در واقع یک سوئیچ خطی را متمایز می‌کند (فکر کنید Gateron Red روی بسیاری از صفحه‌کلیدهای بازی سوئیچ می‌کند) از سوئیچ‌هایی که حس لامسه‌تری دارد (مانند یک Cherry Brown). سوئیچ های خطی دارای ساقه های صاف هستند در حالی که روی کلیدهای لمسی یک برآمدگی وجود دارد که با فشار دادن به پایین، آن لحظه مقاومت اندکی را ایجاد می کند. طراحی کلی ساقه، پایه‌های آن، فنر، ساقه روی آن قرار می‌گیرد و محفظه کلی سوئیچ می‌تواند به شدت احساس و صدای سوئیچ را تغییر دهد - اما همچنین زمانی که دقیقاً فشار کلید توسط صفحه کلید ثبت می‌شود. برای مثال، برای یک گاترون رد استاندارد، فشار کلید واقعی پس از فشار دادن حدود 2 میلی متر ثبت می شود و فاصله کلی سفر قبل از برخورد ساقه به پایین سوئیچ 4 میلی متر است.

سوئیچ های مکانیکی بسیار متفاوت هستند. آنها به آهنرباها و فنرها متکی هستند و با حس کردن تغییرات میدان مغناطیسی فعال می شوند. این سوئیچ‌ها که توسط استارت‌آپ کیبورد هلندی Wooting محبوبیت پیدا کردند، بر اثر هال تکیه دارند و در واقع از دهه 1960 وجود داشته‌اند. آنها هنوز هم از همان طراحی کلی کلیدهای مکانیکی، با میل و فنر استفاده می کنند، اما از آنجایی که مدار الکتریکی برای بسته شدن وجود ندارد، هیچ پایه ای روی ساقه وجود ندارد. با این حال، یک آهنربای دائمی در ساقه وجود دارد و همانطور که فشار می دهید، سنسور روی PCB صفحه کلید دقیقاً موقعیت سوئیچ را ثبت می کند. و اینجاست که اصلی ترین تغییر ایجاد می‌شود: می‌توانید میزان فاصله‌ای که برای ثبت ضربه کلید باید فشار دهید را تغییر دهید.

آکو

هنگامی که در حال بازی هستید، ممکن است بخواهید آن را در لحظه ای که شروع به حرکت دادن انگشت خود به اندازه 0.1 میلی متر می کنید، ثبت کنید، اما زمانی که از همان صفحه کلید برای تایپ استفاده می کنید، می توانید آن را به 2.5 میلی متر تغییر دهید تا از زدن کلید اشتباه جلوگیری کنید. به طور معمول، این کار با یک ترکیب کلید ساده روی خود کیبورد یا در ابزارهای نرم افزاری سازنده انجام می شود. از آنجایی که این سنسورها به تغییرات دما حساس هستند، معمولاً گزینه ای برای کالیبره کردن صفحه کلید نیز وجود دارد.

این همچنین امکان چند ترفند هوشمند دیگر را نیز فراهم می‌کند، زیرا شما نمی‌توانید فقط مکان کلید را تغییر دهید، بلکه مکان آزاد شدن آن را نیز تغییر دهید. احتمالاً هنگام تایپ کردن برای شما خیلی مهم نیست، اما هنگام بازی، این چیزی است که به شما امکان می‌دهد تا به سرعت یک کلید را در صورت نیاز اسپم کنید (و اکثر ابزارهایی که با صفحه‌کلیدهای مغناطیسی ارائه می‌شوند، تنظیم ماشه سریع دارند)، در حالی که این درجه بال است. سفارشی‌سازی به شما امکان می‌دهد تنظیمات دلخواه خود را بدون نیاز به تغییر فیزیکی به سوییچ دیگری آزمایش کنید.

اعتبار تصویر: Akko

اگر می خواهید زیاده روی کنید، حتی می توانید با اختصاص دادن چندین عملکرد به یک کلید، چیزی شبیه به یک ماکرو ایجاد کنید، به طوری که با فشار دادن یک کلید، عملکرد متفاوتی را زمانی که تا نیمه فشار داده اید، در حالی که به پایین فشار می آورید و زمانی که به پایین فشار می آورید، ثبت می کند. سوئیچ دوباره کلاهک کلید را به سمت بالا فشار می دهد - و شاید یکی دیگر در جایی در این بین. من هنوز یک مورد استفاده شخصی برای این مورد پیدا نکرده ام، اما مطمئناً کسی پیدا خواهد کرد.

با این حال، تنها چیزی که نمی توانید تغییر دهید، مقاومت سوئیچ است. علیرغم همه صحبت هایی که در مورد آهنرباها وجود دارد، به هر حال، فنر داخل سوئیچ هنوز آن را کنترل می کند.

یک مشکل در اینجا این است که هنوز یک استاندارد کاملاً برای این سوئیچ ها وجود ندارد، پس هر سوئیچ روی هر صفحه کلید کار نمی کند. با این حال، بسته به سازنده، ممکن است بتوانید سوئیچ های مکانیکی سنتی را نیز به PCB وصل کنید (البته بدون مزایای سفارشی سازی سوئیچ های مغناطیسی).

سفر به سانتورینی: رایانه شخصی Akko's MOD 007B

برای آزمایش همه اینها، Akko واحد تحلیل صفحه کلید MOD007B PC Santorini خود را برای من فرستاد - یکی از جدیدترین های سری تور جهانی خود و همچنین یکی از طراحی های محدودتر در آن سری. با قیمت کمتر از 150 دلار (اگرچه معمولاً می توانید آن را با حدود 110 دلار در آمازون تهیه کنید)، رایانه شخصی MOD007B با پایه واشر با سوئیچ های مغناطیسی Sakura Pink خطی Kailh از پیش ساخته شده است. PCB همچنین سوئیچ های مکانیکی 3 پین را می پذیرد.

برای اتصال، اتصالات استاندارد بلوتوث و USB-C و همچنین یک گزینه چند میزبان 2.4 گیگاهرتزی (که به دانگل موجود نیاز دارد) دریافت می کنید. برای عملیات بی سیم، برد توسط یک باتری 3600 میلی آمپر ساعتی تغذیه می شود.

اعتبار تصویر: فردریک لاردینویز/TechCrunch

کیبورد 75 درصدی با قاب پلی کربنات نسبتاً ساده‌اش خیلی هیجان‌انگیز نیست، اما بر خلاف برخی از صفحه‌کلیدهای سطح بالا، به شما امکان می‌دهد زاویه تایپ خود را با کمک پایه‌های دو موقعیت خود تنظیم کنید.

آکو از مقدار خوبی فوم در داخل کیس برای شکل دادن به صدای تخته استفاده کرده است که در سمت کلک است. من صدای کمی ضعیف‌تر را ترجیح می‌دهم، اما این 100٪ ترجیح شخصی است. تثبیت کننده ها به خوبی تنظیم شده اند، اما مقدار قابل توجهی از کیس پینگ وجود دارد. چند مود کوچک باید از آن مراقبت کنند، اما خارج از جعبه، این بارزترین منفی این برد است و من متعجبم که پس از چندین نسل از بردهای MOD007، شرکت آن را برطرف نکرده است. چند اصلاح کوچک باید به آن توجه کند، اما حتی در این قیمت، خریداران نباید این کار را انجام دهند.

در مورد نرم‌افزار، ابزار نرم‌افزاری اختصاصی Akko برای استفاده به اندازه کافی شایسته و آسان است. کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد و از سر راه شما خارج می شود. این یک چیز در مورد برد با سوئیچ های مغناطیسی است: آنها تمایل دارند نرم افزار اختصاصی را به راه حل های منبع باز مانند VIA ترجیح دهند.

اعتبار تصویر: Akko

این برد همه چیز در مورد سوئیچ های مغناطیسی است. من از آزمایش کردن با آنها بسیار لذت بردم و حتی اگر حتی یک شام مرغ را در PUBG آزمایش نکردم، متوجه شدم که در تنظیمات مناسب، به من اجازه می دهد تا کمی سریعتر واکنش نشان دهم. مسافت پیموده شده شما ممکن است در Valorant و سایر شوترها که عملکردهای ماشه سریع مهمتر باشد، متفاوت باشد. در هر صورت، این یک تخته سرگرم کننده برای بازی است.

سوئیچ یک کلید مغناطیسی Khailh Sakura Pink با نیروی 50gf از پایین به بیرون است. این با بسیاری از سوئیچ های خطی استاندارد مطابقت دارد، اگرچه شاید کمی در سمت سنگین تر باشد.

برای تایپ روزانه، مدتی طول کشید تا تنظیمات مناسب را پیدا کنم. من چند مورد را آزمایش کردم، اما در نهایت، به تنظیمات راحتی پیش‌فرض Akko رسیدم که نقاط فعال و رهاسازی را روی 2 میلی‌متر تنظیم می‌کند. تنظیمات پیش‌فرض بازی 0.5 میلی‌متر است، که به نظر می‌رسد به اندازه کافی سریع است.

اگرچه آکو پریمیوم ترین برد موجود در بازار نیست، اما بوردی ساخته است که با تنظیمات مناسب و چند حالت جزئی، تایپ آن لذت بخش است (اگر سوئیچ های خطی را دوست دارید) و یک پلتفرم بازی خوب نیز ایجاد می کند. با این حال، آنچه در اینجا بیش از همه اهمیت دارد این است که این برد به گیمرها و غیر گیمرها به طور یکسان اجازه می دهد تا بدون نیاز به شارژ عمده وارد بازار سوئیچ مغناطیسی شوند. آیا این بهترین تخته موجود است؟ نه با یک مایل - اما در این قیمت، شکست دادن آن دشوار است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است