متن خبر

آنچه که صندوق سرمایه گذاری ثانویه 3.3 میلیارد دلاری StepStone در مورد تمایل فعلی LP ها به سرمایه گذاری به ما می گوید

آنچه که صندوق سرمایه گذاری ثانویه 3.3 میلیارد دلاری StepStone در مورد تمایل فعلی LP ها به سرمایه گذاری به ما می گوید

شناسهٔ خبر: 546777 -




این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که StepStone بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در شرکت های ثانویه خطرپذیر را جمع آوری کرده است. این جمع آوری کمک مالی نه تنها چیزهای زیادی را در مورد قدرت سرمایه گذاری شرکت های سرمایه گذاری ثانویه StepStone می گوید، بلکه در مورد اینکه LP ها چگونه در مورد بازار سرمایه گذاری فعلی فکر می کنند، می گوید.

این صندوق، StepStone VC Secondaries Fund VI، 3.3 میلیارد دلار جذب کرد. به گفته StepStone، این یک گام بزرگ نسبت به سلف صندوق است که در سال 2022 با 2.6 میلیارد دلار بسته شد، که در آن زمان رکوردی بود.

صندوق‌های ثانویه مانند StepStone سهام سرمایه‌گذار موجود را در هر دو استارت‌آپ منفرد، که به عنوان ثانویه مستقیم شناخته می‌شوند، و سهام LP در صندوق‌های خطرپذیر، خریداری می‌کنند. ثانویه های مستقیم به LP ها اجازه می دهد تا به سهام راه اندازی در شرکت های موفقی که نزدیک به خروج هستند دسترسی داشته باشند که به معنای ریسک کمتر و زمان کمتر برای پاداش است.

این صندوق رکورد در زمانی به وجود می آید که جذب سرمایه خطرپذیر به شدت کاهش یافته است. بر اساس داده های PitchBook، در سال 2023، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر 66.9 میلیارد دلار جمع آوری کردند. این کاهش 61 درصدی را نسبت به سال 2022 نشان می دهد که صندوق ها با رکوردشکنی 172.8 میلیارد دلار بسته شدند.

در حالی که اعداد منفی جمع‌آوری سرمایه خطرپذیر ممکن است به این معنی باشد که LPها کمتر به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها علاقه‌مند هستند، برایان بورتون، شریک سرمایه‌گذاری VC و رشد سهام در StepStone، به TechCrunch بيان کرد که او فکر نمی‌کند لزوماً درست باشد. او فکر می کند که LP ها هنوز هم به همان اندازه علاقه مند هستند، اما پس از ارزیابی های وحشیانه سال های 2020 و 2021، که بسیاری از آنها اکنون تبخیر شده اند، آنها به دنبال استراتژی های سرمایه گذاری هستند که نتایج را سریع تر و با ریسک کمتر به دست آورند.

بورتون گفت: «سطح بهره LPها در سرمایه گذاری خطرپذیر همچنان قوی است. بسیاری از LPها به دنبال راه‌های گسترده‌تر یا متفاوت‌تر برای ایجاد قرار گرفتن در معرض خطر هستند و من فکر می‌کنم روش‌های ثانویه به عنوان روشی برای ایجاد این نوردهی قطعا طنین‌انداز شده است. »

او اضافه کرد که شرکت‌های LP به دنبال راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دارای پشتوانه سرمایه‌گذاری بدون داشتن دوره‌ای طولانی هستند. VCها، به ویژه آنهایی که در مراحل اولیه سرمایه گذاری می کنند، طولانی ترین سرمایه گذاری را در بین هر طبقه دارایی خصوصی نگه می دارند.

بورتون گفت: «بسیاری از LP ها این درس را آموختند که شما نمی توانید بازار سرمایه خطرپذیر را زمان بندی کنید. همچنان این تعهد نهادی به طبقه دارایی وجود دارد که ما لزوماً در چرخه های گذشته ندیده ایم. ال‌پی‌ها دست‌کم نمی‌زنند، آنها فقط در مورد کسانی که از آنها حمایت می‌کنند گزینش‌تر هستند و مطمئن می‌شوند که این کار را به روش درست انجام می‌دهند.»

این جمع آوری سرمایه همچنین نشان می دهد که LP ها در مورد بازار اولیه مرحله آخر نیز چه فکر می کنند. LPها ممکن است به دلیل قیمت، از یک وسیله نقلیه ثانویه نسبت به یک صندوق سنتی متمرکز در مرحله آخر یا مرحله رشد استفاده کنند. طبق داده‌های PitchBook، میانگین ارزش‌گذاری‌های اواخر مرحله از زمان کاهش اولیه، زمانی که بازار در سال 2022 سرد شد، افزایش یافته است. در همین حال، طبق داده‌های پلتفرم ردیابی معاملات ثانویه Carta، بسیاری از معاملات ثانویه همچنان با تخفیف معامله می‌شوند.

بسته شدن این صندوق، و آنچه در مورد علاقه LP به استارت‌آپ‌های مرحله آخر و شرکت‌های ثانویه مخاطره‌آمیز او میگوید ، باید خبر خوبی برای VCها باشد. بسیاری از VCها به دنبال نقدینگی در یک بازار خروجی آرام هستند و در حالی که سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها می‌خواهند سهام بفروشند، هر سرمایه‌گذاری اجازه خرید ندارد.

شرکت‌های مخاطره‌آمیز، مگر اینکه مشاور سرمایه‌گذاری ثبت‌شده باشند، بر اساس الزامات SEC، تنها می‌توانند تا 20 درصد از پرتفوی خود را در سهام ثانویه نگه دارند. این بدان معناست که تعداد زیادی خریدار برای این سهام ثانویه خارج از صندوق های ثانویه اختصاصی، صندوق های تامینی، و سرمایه گذاران متقاطع مانند Fidelity و T.Rowe Price وجود ندارد.

بورتون بيان کرد که وقتی به اندازه بالقوه بازار ثانویه ریسک‌پذیر نگاه می‌کنید، 3.3 میلیارد دلار در واقع یک صندوق کوچک است که همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد زیرا استارت‌آپ‌ها برای مدت طولانی‌تری خصوصی می‌مانند.

بورتون گفت: "ما بزرگترین صندوق را داریم، اما واقعاً معتقدیم که هنوز نسبت به فرصت بازاری که در پیش داریم، کم است. " "این اجازه می دهد تا در آنچه انتخاب می کنیم و روی آن معامله می کنیم بسیار گزینشی باشیم."

فعالیت شرکت های ثانویه سرمایه گذاری در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. خاویر آوالوس، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Caplight، به TechCrunch بيان کرد که پلتفرم آن تا کنون 600 میلیون دلار از حجم تراکنش را در سال جاری ردیابی کرده است که نشان دهنده افزایش 50 درصدی نسبت به فعالیت سالانه در این زمان در سال 2023 است.

آوالوس از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: «آنچه دلگرم‌کننده است این است که افزایش حجم ناشی از افزایش تعداد معاملات بسته و افزایش میانگین اندازه معاملات است. در سه ماهه دوم سال 2023، میانگین اندازه تجارت ثانویه بسته که مشاهده کردیم، 1 میلیون دلار بود. ما تقریبا دو برابر حجم معاملات بسته را در این سه ماهه مشاهده کرده‌ایم که نشان می‌دهد خریداران سرمایه‌گذار نهادی بیشتری در بازار فعال هستند، زیرا این صندوق‌ها معمولاً در معاملات بزرگ‌تری نسبت به سرمایه‌گذاران فردی شرکت می‌کنند.»

اگر LPها به طور فزاینده ای به فضای ثانویه سرمایه گذاری علاقه مند هستند و حجم معاملات همچنان در حال افزایش است، ممکن است بورتون درست بگوید که در حالی که صندوق 3.3 میلیارد دلاری StepStone در حال حاضر بزرگترین است، بازار فضا برای سرمایه های بیشتری در این اندازه یا بیشتر دارد. صندوق StepStone ممکن است برای مدت طولانی بزرگترین صندوق نباشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است