متن خبر

آمازون و اسپیس ایکس بی سر و صدا در تلاش هستند تا قانون کار ملی را از بین ببرند

آمازون و اسپیس ایکس بی سر و صدا در تلاش هستند تا قانون کار ملی را از بین ببرند

شناسهٔ خبر: 451230 -




آمازون در یک پرونده حقوقی که صبح جمعه منتشر شد، ادعا کرد که هیئت ملی روابط کار (NLRB) خلاف قانون اساسی است. SpaceX و Trader Joe - شرکت‌هایی که مانند آمازون بارها با نقض قانون کار از طرف آژانس فدرال مواجه شده‌اند - اخیراً حملات مشابهی انجام داده‌اند که حمایت‌های ملی کارگران را تهدید می‌کند.

این فقط آخرین تلاش آمازون برای جلوگیری از سازماندهی اتحادیه در مراکز اجرای خود است. اما این بار، این شرکت ها فقط حقوق کارگران خود را محدود نمی کنند. اگر این تهدیدها علیه NLRB به پیشروی ادامه دهند، کارگران آمریکایی ممکن است حفاظت از محل کار را که تقریباً یک قرن است از دست بدهند.

ست گلدشتاین، مشاور حقوقی Trader Joe's United و اتحادیه کارگری آمازون، گفت: «این یک کار سخت است. من به هیچ کدام از آن اعتقاد ندارم، و فکر می‌کنم این فقط پوششی است برای تخریب اتحادیه‌ها.»

آمازون ادعا می کند که ساختار NLRB مغایر قانون اساسی است زیرا قضات قانون اداری "از نظارت ریاست جمهوری مصون هستند" و در نتیجه تفکیک قوا را نقض می کنند. این شرکت همچنین بر ضد ساختار خود NLRB و همچنین توانایی آن در جریمه کردن یک شرکت به دلیل اعمال ناعادلانه کار پس از جلسه استماع، به جای محاکمه کامل هیئت منصفه، استدلال می کند.

آمازون به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

«قضات برای مستقل ماندن نیاز به حمایت دارند، درست مانند قضات فدرال. شما نمی توانید قضات فدرال را حذف کنید. ممکن است شکایت در مورد فقدان محاکمه هیئت منصفه برای شرکت‌ها کمتر مشکوک به نظر برسد، اما گلدشتاین هنوز فکر می‌کند که این موضوع طولانی است. «در پایان روز، دادگاه ها صلاحیت رسیدگی به تصمیمات هیئت مدیره را دارند. پس از چه چیزی شاکی هستند؟»

مانند سایر آژانس های فدرال، NLRB عمدتاً توسط رئیس جمهور فعلی شکل گرفته است. در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، که خود را طرفدار کارگران می داند، NLRB نسبت به اهداف کارگران رفتار دوستانه ای داشته است. اما با نزدیک شدن به انتخابات 2024، یک دولت جمهوری خواه می تواند به طور قابل توجهی آن را تغییر دهد و احتمال موفقیت شرکت ها در تلاش برای لغو قانون کار طولانی مدت را افزایش دهد.

گلدشتاین گفت: "من معتقدم که این یک تهدید واقعی برای کارگران است، به خصوص اگر دونالد ترامپ انتخاب شود."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است