متن خبر

آمازون می گوید 230 میلیون دلار برای استارت آپ های مولد هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد

آمازون می گوید 230 میلیون دلار برای استارت آپ های مولد هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد

شناسهٔ خبر: 546595 -




آمازون می گوید که تا 230 میلیون دلار برای استارت آپ هایی که برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می کنند، متعهد خواهد شد.

این سرمایه گذاری که تقریباً 80 میلیون دلار از آن برای دومین برنامه سالانه AWS Generative AI Accelerator آمازون تأمین می شود، با هدف قرار دادن AWS به عنوان یک انتخاب زیرساخت ابری جذاب برای استارتاپ هایی است که مدل های هوش مصنوعی مولد را برای تقویت محصولات، برنامه ها و خدمات خود توسعه می دهند. بیشتر بخش جدید - از جمله کل بخشی که برای برنامه شتاب‌دهنده کنار گذاشته شده است - به صورت اعتبارات محاسباتی برای زیرساخت AWS ارائه می‌شود، به این معنی که نمی‌توان آن را به سایر ارائه‌دهندگان خدمات ابری مانند Google Cloud و Microsoft Azure منتقل کرد.

برای شیرین کردن این محصول، آمازون متعهد شده است که استارت‌آپ‌ها در گروه شتابدهنده هوش مصنوعی امسال به کارشناسان و فناوری Nvidia، شریک ارائه‌دهنده برنامه دسترسی خواهند داشت و از آن‌ها دعوت می‌شود تا به برنامه Nvidia Inception بپیوندند، که به شرکت‌ها فرصت‌هایی برای ارتباط با سرمایه گذاران بالقوه و منابع مشاوره اضافی

برنامه Generative AI Accelerator نیز رشد قابل توجهی داشته است. گروه سال گذشته - ده استارتاپ - فقط تا سقف 300000 دلار اعتبار محاسباتی AWS دریافت کردند که مجموعاً حدود 3 میلیون دلار سرمایه گذاری می شود.

مت وود، «با این تلاش جدید، به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنیم تا کسب‌وکارهای در سطح جهانی را راه‌اندازی کنند و مقیاس‌های کسب‌وکار در سطح جهانی را ایجاد کنند، بلوک‌های ساختمانی مورد نیاز برای راه‌اندازی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی جدید که بر همه جنبه‌های نحوه یادگیری، اتصال و تجارت جهان تأثیر می‌گذارد، ارائه می‌کنیم.» معاون محصولات هوش مصنوعی در AWS در بیانیه ای گفت.

هزینه های رو به رشد آمازون برای فناوری هوش مصنوعی مولد، که شامل تلاش هایی مانند مرکز نوآوری AWS Generative AI 100 میلیون دلاری و مدل تولیدی Project Olympus آن است، در حالی است که این شرکت به دنبال رسیدن به رقبای غول فناوری در فضای در حال رشد - و رقابتی فزاینده - هوش مصنوعی است. . در حالی که آمازون ادعا می‌کند که کسب‌وکارهای مختلف هوش مصنوعی مولد آن به «میلیاردها میلیارد» نرخ اجرا رسیده‌اند، این شرکت به‌طور گسترده تصور می‌شود که قایق هوش مصنوعی مولد را از دست داده است.

طبق گزارش The Information، AWS در ابتدا قصد داشت از مدل هوش مصنوعی مولد خود مشابه ChatGPT OpenAI با نام رمز Bedrock - که در نهایت به سرویس میزبانی مدل Bedrock آمازون تبدیل شد - در کنفرانس سالانه خود در نوامبر 2022 رونمایی کند. اما اشکالات بزرگ سازمان را مجبور کرد تا به تعویق انداختن راه اندازی

شارون گلدمن از فورچون این هفته گزارش داد که بخش الکسای آمازون نیز به دلیل شکست‌های فنی و درگیری‌های سیاسی با چالش‌هایی مواجه شده است. نه ماه پس از نمایش پرشور الکسای «نسل بعدی»، که گزارشگر سخت‌افزاری ما، برایان هیتر، آن را پوشش داد، الکسای جدید ظاهراً برای زمان اصلی آماده نیست - نتیجه داده‌های آموزشی ناکافی، دسترسی ناکافی به سخت‌افزار آموزشی و موانع دیگر

آمازون همچنین فرصت‌های اولیه‌ای را برای حمایت از دو استارت‌آپ پیشرو هوش مصنوعی، Cohere و Anthropic ارائه داد. این شرکت بعداً سعی کرد در Cohere سرمایه‌گذاری کند، اما رد شد - و مجبور شد به سرمایه‌گذاری مشترک (البته بزرگ، در مجموع 4 میلیارد دلار) در Anthropic با رقیب اصلی Google رضایت دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است