متن خبر

آمازون می تواند الکسا پلاس را در سال جاری راه اندازی کند – اما احتمالاً برای شما هزینه خواهد داشت

آمازون می تواند الکسا پلاس را در سال جاری راه اندازی کند – اما احتمالاً برای شما هزینه خواهد داشت

شناسهٔ خبر: 444131 -




الکسا
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

طبق گزارش‌ها ، آمازون در حال کار بر روی یک نسخه ارتقا یافته و مجهز به هوش مصنوعی از دستیار شخصی الکسا خود است که ممکن است مجبور شوید هزینه آن را بپردازید.

در رویداد Device and Services خود در ماه سپتامبر، آمازون اعلام کرد که دستیار صوتی الکسا برای بهبود توانایی‌های ارتباطی خود، به‌روزرسانی‌های جدید هوش مصنوعی را دریافت خواهد کرد.

Business Insider گزارش می دهد که نسخه ارتقا یافته الکسا در داخل با عنوان "الکسای قابل توجه" شناخته می شود و با نام "الکسا پلاس" راه اندازی می شود - که نشان می دهد مبتنی بر اشتراک خواهد بود. گفته می شود که این شرکت 30 ژوئن را به عنوان تاریخ راه اندازی این سرویس در نظر گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که سایر شرکت‌ها شروع به ادغام هوش مصنوعی کرده‌اند. مایکروسافت یک سرویس اشتراک را برای دستیار هوش مصنوعی خود Copilot معرفی کرد که قرار است در صفحه کلیدهای ویندوز 11 ادغام شود. و گوگل در حال ترکیب دو سرویس دستیار صوتی در یک سرویس است که پیش بینی می شود Assistant with Bard امسال وارد بازار شود.

آمازون در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است و ما هیچ اطلاعاتی در مورد هزینه اشتراک یا نحوه ارائه آن به دستگاه های الکسا نداریم.

به گفته Business Insider، نسخه ارتقا یافته الکسا دارای ویژگی های انحصاری هوش مصنوعی خواهد بود که به شما امکان می دهد مکالمات طبیعی تری را با دستیار انجام دهید، مشابه ChatGPT ، و تجربه شخصی تری را ارائه می دهد – برای مثال، Tom's Guide گزارش می دهد که الکسا پلاس دارای این ویژگی خواهد بود. توانایی تمایز بین مکث در گفتار و گوینده در حال تکمیل یک درخو است.

Amazon Echo Dot روی کمد

(اعتبار تصویر: آمازون)

با این حال، در حال حاضر گفته می شود الکسا پلاس با محصول نهایی فاصله زیادی دارد. این گزارش می گوید که در حال حاضر توسط 15000 نفر در حال آزمایش است و این آزمایش ها چندین نقص را در رویکرد جدید آمازون در مورد سرویس کمک صوتی شناسایی کرده اند.

برای یک چیز، کیفیت تشخیص صدای الکسا پلاس ممکن است مطابق انتظارات نباشد. در حالی که دستیار صوتی مکالمات شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه می‌دهد، پاسخ‌های آن ظاهراً منحرف‌شده و شامل اطلاعات نادرست است، مشکلاتی که می‌تواند به معنای راه‌اندازی با تاخیر باشد.

گفته می شود که این مسائل به اختلاف نظر در مورد جهت ارتقاء الکسا مربوط می شود، با چندین نفر که الکسای اصلی را که در داخل به آن "الکسای کلاسیک" می گویند، توسعه داده اند و طبق گزارش ها اصرار دارند که کار آنها در ارتقاء گنجانده شود.

به گفته Business Insider، کلید ارائه آپشن های جدید هوش مصنوعی به الکسا پلاس، یک مدل زبان بزرگ جدید (LLM) با کد Olympus است، و نیاز به ترکیب فناوری‌های قدیمی و جدید الکسا این است که « باعث ایجاد پشته فن‌آوری متورم‌تر و ایجاد داخلی می‌شود. سیاست برای تیم ».

گذشته از پیچیدگی‌های فنی، برخی در آمازون سؤالاتی را در مورد شارژ الکسا پلاس مطرح کرده‌اند و خاطرنشان می‌کنند که مشترکین آمازون که قبلاً برای خدماتی مانند آمازون موزیک پرداخت می‌کنند، ممکن است نخواهند برای دستیار صوتی ارتقا یافته هزینه پرداخت کنند.

آمازون اخیراً مجموعه‌ای از برنامه‌های هوش مصنوعی مولد جدید را برای الکسا راه‌اندازی کرده است، از جمله یک ربات چت از Character.ai که به شما امکان می‌دهد با شخصیت‌ها و شخصیت‌های مختلف مکالمه داشته باشید، و Splash Music که به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های موسیقی خود را با استفاده از دستیار صوتی ایجاد کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

همکار تحریریه

Rowan یک دانشیار تحریریه و نویسنده شاگرد TechRadar است. او که اخیراً به تیم خبری اضافه شده است، در تولید داستان‌هایی برای موضوعاتی که در سراسر دسته‌های TechRadar پخش می‌شوند، مشارکت دارد. علاقه او به فناوری صوتی و دانش در فرهنگ سرگرمی به ارائه آخرین به روز رسانی در اخبار فناوری به خوانندگان ما کمک می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است