متن خبر

آمازون مسیر خود را تغییر داد، دسترسی پلیس به فیلم حلقه را از طریق برنامه Neighbors لغو کرد

آمازون مسیر خود را تغییر داد، دسترسی پلیس به فیلم حلقه را از طریق برنامه Neighbors لغو کرد

شناسهٔ خبر: 445389 -




آمازون امروز اعلام کرد که درخواست کمک (RFA) پایان عمر است، ابزاری بحث برانگیز که به پلیس و ادارات آتش نشانی اجازه می دهد از طریق برنامه Ring's Neighbors درخواست ویدیوی زنگ درب کنند.

اریک کوهن، رئیس برنامه Neighbors، در یک پست وبلاگ بيان کرد : «سازمان های ایمنی عمومی مانند ادارات آتش نشانی و پلیس همچنان می توانند از برنامه Neighbors برای به اشتراک گذاشتن نکات ایمنی مفید، به روز رسانی ها و رویدادهای اجتماعی استفاده کنند. آنها دیگر نمی توانند از ابزار RFA برای درخواست و دریافت ویدیو در برنامه استفاده کنند. پست‌های آژانس امنیت عمومی هنوز عمومی هستند و برای مشاهده کاربران در فید برنامه Neighbors و در نمایه آژانس در دسترس خواهند بود.

این ویژگی چندین سال است که یکی از نگرانی‌های اصلی مدافعان حریم خصوصی بوده است. در سال 2021، آمازون درخواست‌های پلیس را به عنوان بخشی از گزارش شفافیت دوسالانه خود عمومی کرد. در آن سال، 3147 درخواست قانونی از آژانس ها دریافت کرد که نشان دهنده افزایش 65 درصدی نسبت به سال قبل بود.

مقامات دولتی نیز نگرانی هایی را در مورد این عمل مطرح کرده اند. به عنوان مثال، در سال 2019، سناتور ماساچوست، اد مارکی، نامه ای سرگشاده به جف بزوس، مدیرعامل وقت آمریکا نوشت و بيان کرد :

اگرچه آمازون Ring را به عنوان «ساعت همسایگی جدید» آمریکا به بازار عرضه می‌کند، اما این فناوری ویدئویی از میلیون‌ها خانواده را ضبط و ذخیره می‌کند و فیلم‌های تعداد بی‌شماری از تماشاچیان را که ممکن است از فیلم‌برداری بی‌اطلاع باشند، جمع‌آوری می‌کند. وقتی فهمیدم رینگ به دنبال فناوری تشخیص چهره با پتانسیل پرچم گذاری برخی افراد به عنوان مشکوک بر اساس اطلاعات بیومتریک آنها است، بسیار نگران شدم.

مارکی همچنین به تعصبات در نرم افزار تشخیص چهره به عنوان یک مسئله اصلی اشاره کرد و نسبت به شناسایی نادرست نامتناسب در میان رنگین پوستان ابراز نگرانی کرد.

همانطور که در دستورالعمل های اجرای قانون رینگ بیان شده است، رینگ این حق را برای خود محفوظ می دارد که در مواردی که خطر مرگ قریب الوقوع یا صدمات جسمی جدی برای هر شخص را شامل می شود، فوراً به درخواست های مجری قانون فوری پاسخ دهد. این شرکت در نامه خود نوشت. بر اساس اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست اضطراری و شرایط توصیف شده توسط افسر، رینگ با حسن نیت تشخیص می دهد که آیا درخواست مطابق با استانداردهای شناخته شده، مبتنی بر قانون فدرال، مبنی بر وجود خطر قریب الوقوع مرگ یا جدی است یا خیر. آسیب فیزیکی به هر شخصی که نیاز به افشای اطلاعات بدون تاخیر داشته باشد.

اخبار امروز یک تغییر کلیدی در سیاست را نشان می دهد که احتمالاً به عنوان یک پیروزی برای طرفداران حریم خصوصی اعلام می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است