متن خبر

آمازون سرانجام تجارت الکترونیک را در آفریقا ریشه کن کرد

آمازون سرانجام تجارت الکترونیک را در آفریقا ریشه کن کرد

شناسهٔ خبر: 469761 -




ورود آمازون به آفریقا که بسیار مورد انتظار بود، به ثمر نشست و غول فناوری از راه اندازی بازار تجارت الکترونیک خود در آفریقای جنوبی در روز سه شنبه خبر داد.

در بیانیه ای، غول تجارت الکترونیک فاش کرد که پلتفرم بومی سازی شده آن، Amazon.co.za، دسترسی مشتریان را به طیف گسترده ای از برندهای محلی و بین المللی در 20 دسته محصول را فراهم می کند. علاوه بر این، تحویل همان روز و روز بعد را وعده می دهد که با بیش از 3000 نقطه پیکاپ تسهیل می شود، همراه با تحویل رایگان برای اولین سفارش و سفارش های بعدی بیش از 500 R5 (27 دلار).

این خبر دو سال پس از آن منتشر شد که آمازون برای اولین بار قصد خود را برای ورود به این قاره با بازارهای محلی در نیجریه و آفریقای جنوبی اعلام کرد. این توسعه که به عنوان "پروژه فلا" شناخته می شود، با تاخیرهای متعددی مواجه شد و تاریخ راه اندازی اولیه را برای هر دو کشور به عقب انداخت. در حالی که پرتاب نیجریه که برای فوریه 2023 برنامه ریزی شده بود، به حالت تعلیق درآمد، اولین نمایش آفریقای جنوبی که برای آوریل 2023 تعیین شده بود، به اکتبر و اواخر امسال به تعویق افتاد. اکتبر گذشته، آمازون شروع به جذب فروشندگان مستقل در آفریقای جنوبی کرد و در توسعه بازرگانان، توسعه نرم‌افزار و عملیات استخدام کرد که نشان‌دهنده ورود قریب‌الوقوع آن است.

ما هیجان زده هستیم که Amazon.co.za را همراه با هزاران فروشنده مستقل در آفریقای جنوبی راه اندازی کنیم. رابرت کوئن، مدیر عامل بخش جنوب صحرای آفریقا، آمازون، در بیانیه‌ای گفت: ما به مشتریان ارزش زیادی، انتخاب گسترده - از جمله محصولات بین‌المللی و محلی - و تجربه تحویل راحت ارائه می‌کنیم. "ایجاد یک رابطه قوی با برندها و مشاغل آفریقای جنوبی - کوچک یا بزرگ - برای ما بسیار مهم است. ما می‌خواهیم Amazon.co.za مکانی باشد که آنها بتوانند به میلیون‌ها مشتری دسترسی پیدا کنند.»

ورود آمازون به بازار آفریقای جنوبی رقابت را به صنعت 55 میلیارد R (حدود 3 میلیارد دلار) وارد می کند که عمدتاً تحت سلطه Takealot متعلق به Naspers است که تقریباً نیمی از فروش آنلاین در این کشور آفریقای جنوبی را در اختیار دارد. Massmart که متعلق به Walmart است نیز در حال آماده شدن برای تجارت الکترونیکی خود است. زمان راه اندازی آمازون همچنین همزمان با افزایش خرید آنلاین در آفریقای جنوبی پس از همه گیری است که باعث افزایش سرمایه گذاری خرده فروشان در بخش تجارت الکترونیک شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است