متن خبر

آمازون دستیار هوش مصنوعی جدیدی را آزمایش می کند تا به سوالات شما در حین خرید پاسخ دهد

آمازون دستیار هوش مصنوعی جدیدی را آزمایش می کند تا به سوالات شما در حین خرید پاسخ دهد

شناسهٔ خبر: 444004 -




آمازون در گوشی هوشمند
(اعتبار تصویر: Christian Wiediger/Unsplash)

طبق گزارش‌ها ، آمازون در حال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی جدید در برنامه تلفن همراه خود است که می‌تواند به سوالات مشتریان در مورد محصولات خاص پاسخ دهد.

به نظر می رسد این ویژگی در ابتدا توسط شرکت تحقیقاتی تجارت الکترونیک Marketplace Pulse کشف شده است. به گفته این شرکت، هوش مصنوعی را می توان در زیر "در جستجوی اطلاعات خاصی؟" بخش در صفحات محصول LLM (مدل زبان بزرگ) که این ویژگی را تقویت می کند به جزئیات فهرست ارائه شده توسط شرکت ها و نظرات کاربران برای ایجاد پاسخ به سوالات متکی است. به عنوان مثال، می توانید بپرسید که آیا یک پیراهن تمرینی خاص برای دویدن مناسب است یا به خوبی روی افراد قد بلند می آید. Marketplace Pulse بیان می‌کند که هدف اصلی آن این است که مردم را از دردسر خواندن نظرات فردی با خلاصه کردن تمام اطلاعات موجود در یک بلوک مختصر از متن نجات دهد.

دستیار هوش مصنوعی آمازون

(اعتبار تصویر: Marketplace Pulse/Amazon)

از آنجایی که در مراحل اولیه است، دستیار هوش مصنوعی در کارهایی که می تواند انجام دهد محدود است. نمی‌توانید به آن دستور دهید که دو مورد را مقایسه کند یا «گزینه‌های جایگزین را بیابد». اگرچه نمی‌تواند محصولات خاصی را توصیه کند، چت ربات آمازون می‌تواند پیشنهادات ملایمی ارائه دهد. در مثالی دیگر، MarketPlace Pulse از دستیار برنامه پرسید که آیا دوچرخه های الکترونیکی برای قرارهای عاشقانه خوب هستند یا خیر. هوش مصنوعی گفت: "نه واقعا" و به جای آن خرید دوچرخه پشت سر هم را توصیه کرد.

ویژگی های عجیب و غریب و ناخواسته

چندین ویژگی وجود دارد که روی ربات چت تأثیر می گذارد. جای تعجب نیست که "مستعد [به] توهم اطلاعات اشتباه" در مورد یک مورد است. MarketPlace Pulse حتی ادعا می کند که کاملاً از "پاسخ دادن به سوالات اساسی" خودداری کرده است. علاوه بر این، دستیار قادر است به درخواست‌هایی پاسخ دهد که ظاهراً «آمازون آن را برای آن ساخته نیست».

می‌تواند کد پایتون تولید کند، درباره یک محصول جوک بنویسد یا به زبان‌هایی غیر از انگلیسی پاسخ دهد. CNBC به این آزمایش دسترسی داشت و طبق گزارش‌ها در توصیف موارد «به سبک یودا از جنگ ستارگان » موفق بود. با وجود این توانایی ها، نمی توانید مانند ChatGPT یک مکالمه منظم با هوش مصنوعی داشته باشید.

دستیار هوش مصنوعی آمازون عجیب است

(اعتبار تصویر: Marketplace Pulse/Amazon)

مشخص نیست که این آزمایش چقدر گسترده است. ما به تلفن خود دسترسی نداشتیم. آمازون تاکنون چیزی رسمی نگفته است، اما ما با این پلتفرم تماس گرفتیم و اطلاعات بیشتری در مورد هوش مصنوعی خواستیم. ما همچنین از Marketplace Pulse پرسیدیم که آیا می‌داند این دستیار برای افراد زیادی در دسترس است یا فقط یک گروه منتخب. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.

ارتقاء الکسا

جاه طلبی های هوش مصنوعی آمازون به همین جا ختم نمی شود زیرا گزارشی از Business Insider نشان می دهد که غول فناوری در حال حاضر روی نسخه اصلاح شده و پولی الکسا کار می کند. این ارتقا الکسا پلاس نام دارد که گفته می‌شود تجربه «مکالمه‌ای بیشتر و شخصی‌شده‌تر» مشابه ChatGPT را ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، تیم قصد دارد الکسا پلاس را در 30 ژوئن راه اندازی کند. متأسفانه توسعه به آرامی پیش نمی رود. یک منبع با دانش نزدیک به Business Insider بيان کرد که این اصلاحات "کمتر از انتظارات است". بر اساس گزارش‌ها، هوش مصنوعی اطلاعات نادرست را توهم می‌کند، زیرا تیم برای کارکرد صحیح این فناوری با مشکل مواجه است. این پروژه همچنین ممکن است باعث دعواهای داخلی زیادی شود با برخی از افرادی که بحث می کنند نمی خواهند برای خدمات آمازون دیگری پول پرداخت کنند.

در یک نگاه، به نظر می رسد الکسا پلاس ممکن است مهلت 30 ژوئن را از دست بدهد.

اگر دوست دیجیتالی خود را می‌خواهید، فهرست TechRadar از بهترین دستیاران مجازی مجهز به هوش مصنوعی را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است