متن خبر

آمازون حداکثر ۴ میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی انتروپیک سرمایه‌گذاری می‌کند

آمازون حداکثر ۴ میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی انتروپیک سرمایه‌گذاری می‌کند

شناسهٔ خبر: 437197 -




آمازون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پذیرفته است تا در استارتاپ هوش مصنوعی انتروپیک (Anthropic) حداکثر ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. این تصمیم احتمالاً برای رقابت جدی‌تر با مایکروسافت، متا، گوگل و انویدیا اتخاذ شده است که به‌سرعت درحال رشد در این بازار هستند.

آمازون او میگوید ابتدا از طریق خرید بخشی از سهام انتروپیک، ۱.۲۵ میلیارد دلار در این استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کند. سپس به‌عنوان بخشی از قرارداد خود می‌تواند مجموع رقم سرمایه‌گذاری‌اش را به ۴ میلیارد دلار افزایش دهد.

افزون‌براین، انتروپیک در قالب قسمتی از این قرارداد از سرویس‌های وب آمازون (AWS) به‌عنوان سرویس‌دهنده ابری خود استفاده خواهد کرد. این استارتاپ همچنین از تراشه‌های Trainium و Inferentia که به کسب‌وکار AWS تعلق دارند، بهره خواهد گرفت تا مدل‌های آتی خود را بسازد، آموزش دهد و عرضه کند.

«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون، در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت: «ما احترام بسیار زیادی برای تیم انتروپیک و مدل‌های بنیادی آن‌ها قائلیم و باور داریم که با همکاری عمیق‌تر می‌توانیم بسیاری از تجارب مشتریان را در دراز و کوتاه مدت بهبود دهیم.»

انتروپیک که Salesforce ،Menlo Ventures و زوم ازجمله سرمایه‌گذاران آن هستند، حالا مجموعاً ۲.۷ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته است. ارزش این استارتاپ در ماه مه حدود ۵ میلیارد دلار برآورد می‌شد.

آمازون با همکاری انتروپیک به رقیبی جدی در بازار هوش مصنوعی تبدیل می‌شود

این معامله به آمازون اجازه می‌دهد تا در بازار هوش مصنوعی حرف‌های بیشتری برای زدن داشته باشد. این شرکت او میگوید انتروپیک به‌عنوان بخشی از این همکاری متعهد شده است تا دسترسی به نسل‌های آینده مدل‌های بنیادی خود را از طریق سرویس Amazon Bedrock برای مشتریان AWS فراهم کند. سرویس Amazon Bedrock برای دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی برتر در صنعت طراحی شده است.

انتروپیک همچنین به مشتریان AWS اجازه خواهد داد تا زودتر از بقیه به برخی از آپشن های منحصر‌به‌فرد برای شخصی‌سازی مدل‌ها و قابلیت‌های آن‌ها دسترسی داشته باشند. آمازون او میگوید مهندسان این غول دنیای تجارت الکترونیک، حتی آن‌هایی که خارج از AWS هستند نیز به مدل‌های انتروپیک دسترسی خواهند داشت.

انتروپیک که توسط جمعی از مدیران قبلی OpenAI تأسیس شده است، یک هوش مصنوعی بنیادی موسوم به Claude دارد. این مدل اخیراً به یک چت‌بات شبیه به ChatGPT مجهز شد تا بتوانید با آن صحبت کنید.

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است