متن خبر

آمازون تا ۴ میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic سرمایه گذاری می کند

آمازون تا ۴ میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic سرمایه گذاری می کند

شناسهٔ خبر: 437206 -




آمازون موافقت کرده است تا ۴ میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic سرمایه گذاری کند، زیرا گروه تجارت الکترونیک رقابت خود را در برابر مایکروسافت، متا، گوگل و انویدیا در بخش رو به رشدی که بسیاری از فناوران معتقدند می تواند این بخش را افزایش دهد. مرز بزرگ بعدی

گروه تجارت الکترونیک اعلام کرد که در ابتدا ۱.۲۵ میلیارد دلار برای سهام اقلیت در Anthropic سرمایه گذاری خواهد کرد، که مانند Bard گوگل و OpenAI تحت حمایت مایکروسافت همچنین یک ربات چت تجزیه و تحلیل متنی مبتنی بر هوش مصنوعی را اجرا می کند. به عنوان بخشی از این معامله، آمازون بیان کرد که گزینه ای برای افزایش سرمایه گذاری خود در آنتروپیک به مجموع ۴ میلیارد دلار دارد.

TechCrunch به طور انحصاری در اوایل سال جاری گزارش داد که Anthropic، که گوگل را نیز به عنوان سرمایه گذار به حساب می آورد، قصد دارد تا ۵ میلیارد دلار در دو سال آینده جذب کند. آنتروپیک، که در اوایل این ماه اولین طرح اشتراک پریمیوم ربات چت Claude 2 را راه‌اندازی کرد، قصد دارد یک «مدل مرزی» - که به طور آزمایشی «Claude-Next» نامیده می‌شود - بسازد که ۱۰ برابر قوی‌تر از قدرتمندترین هوش مصنوعی امروزی است. به یک عرشه سرمایه گذار ۲۰۲۳ TechCrunch که اوایل امسال به دست آمد.

اما این استارتاپ هشدار داد که این توسعه به یک میلیارد دلار هزینه در ۱۸ ماه آینده نیاز دارد. (مایکروسافت در طول این سال ها بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است. )

در آمازون، Anthropic یک سرمایه‌گذار استراتژیک با جیب عمیق پیدا کرده است که می‌تواند قدرت محاسباتی برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی آینده و سپس یافتن و فروش پیشنهادات به تعداد زیادی از مشتریان ابری در اختیارش قرار دهد.

به گفته گروه تجارت الکترونیک، به عنوان بخشی از قرارداد سرمایه‌گذاری، آنتروپیک از غول ابری آمازون AWS به عنوان ارائه‌دهنده ابر اصلی برای بارهای کاری حیاتی، از جمله تحقیقات ایمنی و توسعه مدل پایه آینده استفاده خواهد کرد. Anthropic علاوه بر این از تراشه های AWS Trainium و Inferentia برای ساخت، آموزش و استقرار مدل های پایه آینده خود استفاده خواهد کرد. (Anthropic از سال ۲۰۲۱ مشتری AWS بوده است. )

اندی جاسی، مدیر اجرایی آمازون در بیانیه ای گفت: آمازون معتقد است که می تواند به "بهبود بسیاری از تجربیات مشتری، کوتاه مدت و بلند مدت، از طریق همکاری عمیق تر" با Anthropic کمک کند.

«مشتریان در مورد Amazon Bedrock، سرویس مدیریت شده جدید AWS که شرکت‌ها را قادر می‌سازد از مدل‌های پایه مختلف برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی مولد در بالای آن استفاده کنند، و همچنین AWS Trainium، تراشه آموزشی هوش مصنوعی AWS، و همکاری ما با Anthropic باید به مشتریان کمک کند تا ارزش حتی بیشتر از این دو قابلیت."

Anthropic - که Spark Capital، Salesforce، Sound Ventures، Menlo Ventures و Zoom را نیز در میان حامیان خود به حساب می آورد، تا به امروز در مجموع ۲.۷ میلیارد دلار جمع آوری کرده است. ارزش این استارت‌آپ در ماه می سال جاری حدود ۵ میلیارد دلار بود که در یک دور سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری به دست آورد. نگفت که آمازون چگونه Anthropic را در سرمایه گذاری جدید ارزش قائل است.

قرارداد با Anthropic به آمازون، که به طور فزاینده‌ای در حال منعطف کردن ماهیچه‌های خود در اطراف هوش مصنوعی است، اجازه می‌دهد تا در این صنعت که به شدت در حال رشد است، حجم بیشتری بسازد.

تصویر و داده ها: گلدمن ساکس

داریو آمودی، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Anthropic، هفته گذشته به مخاطبان TechCrunch Disrupt بیان کرد که هیچ مانعی در افق برای فناوری کلیدی شرکت خود نمی بیند.

او هفته گذشته گفت: «در ۱۰ سال گذشته، این افزایش قابل توجه در مقیاسی که ما برای آموزش شبکه‌های عصبی استفاده کرده‌ایم، وجود داشته است و همچنان آنها را افزایش می‌دهیم، و آنها بهتر و بهتر کار می‌کنند. این اساس احساس من است که آنچه در ۲، ۳، ۴ سال آینده خواهیم دید... آنچه امروز می بینیم در مقایسه با آن کمرنگ خواهد شد.

Anthropic تعهد "درازمدت" برای دسترسی مشتریان AWS در سراسر جهان به نسل های آینده مدل های پایه خود را از طریق Amazon Bedrock، سرویس کاملاً مدیریت شده AWS که دسترسی ایمن به مدل های پایه برتر صنعت را فراهم می کند، متعهد شده است. علاوه بر این، Anthropic به مشتریان AWS دسترسی اولیه به ویژگی های منحصر به فرد برای سفارشی سازی مدل و قابلیت های تنظیم دقیق ارائه می دهد.

"آموزش مدل های پیشرفته به منابع گسترده ای از جمله توان محاسباتی و برنامه های تحقیقاتی نیاز دارد. سرمایه‌گذاری آمازون و عرضه فناوری AWS Trainium و Inferentia تضمین می‌کند که ما برای ادامه پیشبرد مرزهای ایمنی و تحقیقات هوش مصنوعی مجهز هستیم.» ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با آمازون هستیم تا به طور مسئولانه پذیرش کلود را افزایش دهیم و فناوری های ابری هوش مصنوعی ایمن را به سازمان ها در سراسر جهان ارائه دهیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است