متن خبر

آمازون بنیانگذارانی را به دور از استارتاپ هوش مصنوعی Adept استخدام می کند

آمازون بنیانگذارانی را به دور از استارتاپ هوش مصنوعی Adept استخدام می کند

شناسهٔ خبر: 607090 -




Adept، استارتاپی که «عامل‌های» مبتنی بر هوش مصنوعی را برای انجام وظایف مختلف مبتنی بر نرم‌افزار توسعه می‌دهد، موافقت کرده است که مجوز فناوری خود را به آمازون بدهد و مؤسسان استارت‌آپ و بخش‌هایی از تیم آن به غول تجارت الکترونیک ملحق شده‌اند.

تیلور سوپر از Geekwire اولین بار این خبر را گزارش کرد. به گفته Soper، دیوید لوان، بنیانگذار و مدیر عامل Adept، به همراه آگوستوس اودنا، ماکسول نای، اریش السن و کلسی شوت و دیگر کارمندان ادپت، به آمازون خواهند پیوست.

اما Adept مغازه را نمی بندد. زک براک، رئیس بخش مهندسی، در حالی که Adept تلاش‌های خود را بر روی «راه‌حل‌هایی که هوش مصنوعی عاملی را فعال می‌کنند» متمرکز می‌کند، به عنوان مدیر عامل شرکت می‌کند.

ادپت در پست رسمی خود نوشت: «[محصولات ما] با ترکیبی از مدل‌های پیشرفته داخلی [AI]، داده‌های عاملی، نرم‌افزار تعامل وب و زیرساخت‌های سفارشی به قدرت خود ادامه خواهند داد.» وبلاگ. ادامه برنامه اولیه Adept برای ایجاد هوش عمومی مفید و یک محصول عامل سازمانی، به جای زنده کردن چشم انداز نمایندگی ما، مستلزم صرف توجه قابل توجه برای جمع آوری سرمایه برای مدل های بنیاد ما است.

این معامله یک راه نجات برای Adept است، که طبق گزارش ها در چند ماه گذشته در حال مذاکره با متا و مایکروسافت در مورد خرید احتمالی بوده است. مایکروسافت قبلا روی این استارتاپ سرمایه گذاری کرده بود.

در مورد آمازون، استعدادهای ارزشمند و فناوری برای تقویت جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی مولد خود به دست می‌آورد. Geekwire گزارش می‌دهد که لوان زیر نظر روهیت پراساد، رئیس سابق الکسا که تیم جدید AGI متمرکز بر ساخت مدل‌های زبان بزرگ را رهبری می‌کند، کار خواهد کرد.

پراساد در یادداشتی به کارمندان نوشت: «تخصص دیوید و تیمش در آموزش مدل‌های بنیادی چندوجهی پیشرفته و ساخت نمایندگی‌های دیجیتال در دنیای واقعی با دیدگاه ما برای خوشحال کردن مشتریان و مشتریان سازمانی با راه‌حل‌های عملی هوش مصنوعی همسو است. Geekwire. «[مجوز] نقشه راه ما را برای ساخت نمایندگی‌های دیجیتالی که می‌توانند گردش‌های کاری نرم‌افزار را خودکار کنند، تسریع خواهد کرد. »

Adept دو ​​سال پیش با هدف ایجاد یک مدل هوش مصنوعی تأسیس شد که می تواند اقداماتی را بر روی هر ابزار نرم افزاری با استفاده از زبان طبیعی انجام دهد. در سطح بالا، چشم انداز - چشم اندازی که اکنون بین OpenAI، Rabbit و دیگران مشترک است - ایجاد یک "هم تیمی AI" بود که برای استفاده از طیف گسترده ای از ابزارهای نرم افزاری و API های مختلف آموزش دیده است.

ادپت با فناوری خود توانست حامیانی از جمله Nvidia، Atlassian، Workday و Greylock را جلب کند و بیش از 415 میلیون دلار سرمایه جذب کند و به ارزشی در حدود 1 میلیارد دلار برسد. اما این استارتاپ با ناکارآمدی مواجه شده است. Adept دو ​​نفر از بنیانگذاران خود، Ashish Vaswani و Niki Parmar را در اوایل از دست داد و علیرغم ماه ها و ماه ها آزمایش، در تلاش برای عرضه هر محصولی به بازار بود.

بازار عوامل هوش مصنوعی کمی شلوغ تر از زمان راه اندازی Adept است. استارت‌آپ‌هایی مانند Orby، Emergence و دیگر استارت‌آپ‌هایی که از بودجه خوبی برخوردار هستند، برای تکه‌ای از چیزهایی که وعده سودآوری را می‌دهد رقابت می‌کنند. شرکت تحقیقات بازار Grand View Research تخمین می زند که بخش عاملان هوش مصنوعی در سال 2022 ارزش 4.2 میلیارد دلاری داشته است.

اما شاید تساوی آمازون Adept را از خط پایان عبور دهد. یا - با کنار رفتن بسیاری از رده‌های اجرایی آن - Adept استعفا می‌دهد تا همان سرنوشتی که Inflection، استارت‌آپ هوش مصنوعی که در اوایل امسال توسط مایکروسافت به‌عنوان استعداد عاقلانه نابود شد، کناره‌گیری کند. یا قانون‌گذاران که به طور فزاینده‌ای نسبت به این نوع استخدام‌های هوش مصنوعی مشکوک هستند، وارد عمل خواهند شد (اگر با تصمیم روز جمعه دادگاه عالی بی‌دندان نشوند).

پاپ کورن خود را بردارید و در آن مستقر شوید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است