متن خبر

آمادگی آلمان برای همکاری در زمینه صنعت خودرو

آمادگی آلمان برای همکاری در زمینه صنعت خودرو

شناسهٔ خبر: 734073 -




نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

16 شهریور 1354؛ 200 کارمند دولت به ایتالیا اعزام می‌شوند

200 نفر از کارمندان فنی وزارتخانه های کار و امور اجتماعی، کشاورزی، راه و ترابری، آموزش و پرورش، تعاون و امور روستاها، سازمان شاهنشاهی و خدمات اجتماعی دفتر سازمان هایی که در امور تعلیمات حرفه ای فعالیت دارند تا یک هفته دیگر به ایتالیا اعزام می شوند تا در مرکز آموزش سازمان بین‌المللی کار در شهر تورین به مدت 3 ماه در رشته های مدیریت و مربی‌گری تحت تعلیم قرار گیرند.

16 شهریور 1364؛ قرارداد احداث مجتمع عظیم پتروشیمی در اراک امضا شد

با احداث طرح پتروشیمی اراک در مصرف 500 میلیون دلار ارز صرفه جویی خواهد شد.

سخنگوی وزارت نفت اعلام کرد: قرارداد احداث اولین و اصلی ترین واحد طرح پتروشیمی اراک با یک پیمانکار خارجی متشکل از دو شرکت ایتالیایی و هلندی به صورت تضامنی به امضا رسید.

این طرح که قرار است در اطراف شهرستان اراک به اجرا درآید در آینده قسمتی از نیازهای اساسی دو کشور در زمینه های پلاستیک، لاستیک، مصنوعی و پاره ای مواد شیمیایی را تامین خواهد نمود.

وی در مورد خصوصیات ممتاز قرارداد جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: در این قرارداد به مساله مهم انتقال تکنولوژی و نیز آموزش پرسنل ایرانی به هنگام اجرای طرح توجه خاصی مبذول شده است.

در قرارداد مزبور برای اولین بار حق استفاده از تکنولوژی خریداری شده در واحدهای دیگر پتروشیمی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شده است.

16 شهریور 1374؛ اختصاص 50 میلیارد ریال به اجرای طرح انتقال آب به استان یزد

با تصویب شورای اقتصاد مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات طرح انتقال آب زاینده‌رود به یزد اختصاص یافت.

استاندار یزد گفت : این مبلغ از محل «تبصره 48» قانون بودجه به صورت وام در اختیار شرکت آب منطقه ای یزد قرار می گیرد.

عملیات انتقال آب زاینده‌رود به یزد به طول 335 کیلومتر از شهریورماه سال گذشته با 300 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است. در این طرح تاکنون حدود 50 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

16 شهریور 1394؛ آمادگی آلمان برای همکاری در زمینه صنعت خودرو

قائم‌مقام وزیر و وزیر ایالت  بادن وورتمبرگ آلمان اعلام کرد: آمادگی داریم در زمینه صنعت خودرو با ایران همکاری‌های خود را آغاز کنیم.

محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با نیلزاشمید راهکارهای اجرایی همکاری های صنعتی و تجاری میان دو کشور را تحلیل کرد.

در این نشست، وزیر اقتصاد ایالت بادن – ووتمبرگ آلمان گفت: شرکت‌های کوچک و متوسط خیلی متخصص در آلمان فعال هستند که می‌توانند با شرکت‌های ایرانی همکاری کنند.

وی با تایید سخنان نعمت‌زاده برای مشخص شدن زمینه های همکاری گفت: در این مرحله آلمان آمادگی دارد در زمینه صنعت خودرو و تجهیزات پزشکی با ایران همکاری کند.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است