متن خبر

آلبیدو رصد زمین را از نزدیک و شخصی از مدار بسیار پایین زمین انجام می دهد

آلبیدو رصد زمین را از نزدیک و شخصی از مدار بسیار پایین زمین انجام می دهد

شناسهٔ خبر: 550115 -




استارت آپ تصویربرداری ماهواره ای Albedo در حال آماده شدن برای اولین حضور نزدیک و شخصی خود است.

اولین ماهواره Albedo در بهار سال آینده به مدار می رسد زیرا این شرکت به دنبال این است که صنعت تجاری رصد زمین را با رویکرد جدید و دوربین های با وضوح فوق العاده بالا وارونه کند.

این ماهواره که Clarity نام دارد، در ماموریت حمل و نقل-13 اسپیس ایکس به مدار بسیار پایین زمین (VLEO) خواهد رسید. این ماموریت در حال حاضر قرار است زودتر از فوریه 2025 پرتاب شود، پس Albedo باید اولین ماهواره خود را در این زمان در سال آینده در مدار قرار دهد.

Albedo علاوه بر این، هفت مشتری را معرفی کرد که بخشی از وظایف تصویر Clarity را رزرو کردند، از جمله کارگزار تصاویر ماهواره‌ای SkyFi و شرکت انرژی آلمان Open Grid Europe.

Topher Haddad مدیر عامل Albedo گفت: «این یک برنامه تهاجمی است. این اولین باری است که ما یک مدل ماهواره ای را به صورت عمومی ارسال می کنیم. من فکر می کنم بسیاری از مردم احتمالاً فکر می کنند که ما بیشتر یک ماهواره کوچک هستیم، اما این یک سیستم رباتیک بسیار پیچیده با یک تلسکوپ با دیافراگم بزرگ و یک قابلیت بسیار قدرتمند است. بسیاری از این جدول زمانی عمدتاً ناشی از فناوری سفارشی است که ما برای پرواز یک سیستم با وضوح بالا در VLEO توسعه داده‌ایم.

این استارت آپ در حال توسعه اولین فضاپیمای در نوع خود است که قادر به ثبت تصاویر با وضوح بسیار بالا است، که در مدار بسیار پایین زمین عمل می کند - تصاویری به قدری واضح، که شرکت ادعا می کند که از لحاظ تاریخی در اختیار انحصاری دفاع و دفاع آمریکا بوده است. سازمان های اطلاعاتی

این شرکت او میگوید به دلیل اتوبوس ماهواره‌ای منحصربه‌فرد و بسیار بزرگ خود، قادر خواهد بود تصاویر 10 سانتی‌متری در هر پیکسل را به مشتریان تجاری و دولتی با قیمت‌های پایین بی‌سابقه بفروشد. (تصویر با وضوح 10 سانتی متر به این معنی است که هر پیکسل منطقه ای از روی زمین به اندازه 10 سانتی متر در 10 سانتی متر را پوشش می دهد. امروزه بزرگترین ارائه دهندگان تصاویر نوری تصاویر را با وضوح 30 سانتی متر جمع آوری می کنند که از نظر الگوریتمی به 15 سانتی متر بهبود یافته است).

ماهواره‌هایی که وضوح 10 سانتی‌متری را جمع‌آوری می‌کنند، تمایل دارند در ارتفاعات مداری بالاتر، مانند مدار پایین زمین، کار کنند و طبق برخی تخمین‌ها، ساخت و پرتاب هر کدام میلیاردها دلار هزینه دارد. مدار پایین زمین به طور کلی به عنوان نوار مداری در ارتفاع حدود 2000 کیلومتری تعریف می شود، در حالی که VLEO بین 250 تا 450 کیلومتر است.

ماهواره های Albedo زمانی که همه چیز گفته شود به اندازه یخچال خواهد بود، که بسیار بزرگتر از بسیاری از ماهواره های تجاری دیگر رصد زمین است که در حال حاضر حتی دورتر از زمین کار می کنند. به نظر می رسد سنگین کردن ماهواره ها بسیار غیرمعمول است - ممکن است فکر کنیم که برای مقابله با افزایش نیروی هوا، سبک کردن ماهواره ها تا حد امکان ضروری است - اما حداد در مصاحبه اخیر خود بيان کرد که این شرکت قادر به مقابله با این کشش است. استفاده از پیشرانه الکتریکی بسیار کارآمد و تصمیمات طراحی خاص، مانند نصب پنل های خورشیدی بر روی فضاپیما به جای استقرار آنها در دو بال.

حداد او میگوید : «شما معمولاً [پانل‌های خورشیدی] را به کار می‌گیرید، زیرا می‌توانید از این طریق نیروی بیشتری تولید کنید، اما ما باید سطح مقطع را به حداقل می‌رسانیم تا آن جرم و آن نیروی محرکه الکتریکی به ما کمک کند تا نیروی متقابل را به ما بدهد». توضیح داد.

همانطور که شرکت به سمت قرار دادن سخت افزار در مدار حرکت می کند، کاترین توبی را نیز به عنوان اولین مدیر مستقل خود در هیئت مدیره شش نفره خود معرفی کرد. توبی 34 سال کار حرفه ای در لاکهید مارتین داشت، جایی که در نهایت معاونت 3 میلیارد دلاری خط کسب و کار Space, Special Programs این شرکت شد. (قبل از تأسیس Albedo، حداد دندان‌های خود را در لاکهید مارتین که روی برخی از همین سیستم‌ها کار می‌کرد برید.) این بخش کارهای امنیت ملی با فناوری پیشرفته، از جمله پروژه‌های طبقه‌بندی شده را انجام می‌داد - دقیقاً مجموعه مشتریانی که Albedo قصد دارد در سمت دولت هدف قرار دهد.

او هم آن ابرقدرت‌ها را به ارمغان می‌آورد، که فکر می‌کنم داشتن آن‌ها بسیار نادر است، هم آن درک فنی عمیق، نه فقط از ماهواره‌ها، بلکه از جایگاه منحصربه‌فرد ما در ماهواره‌های تصویربرداری با کارایی بالا، و هم ارتباط با مشتری امنیت ملی و درک آن مأموریت بسیار حداد بيان کرد خوب.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است