آفکام میگوید زمان آنلاین بودن بزرگسالان در بریتانیا در سال 2024 نزدیک به یک ساعت افزایش یافت.
بر اساس ارقام گزارش سالانه ملت آنلاین آفکام در مورد عادات دیجیتال مصرف کننده، بزرگسالان روزانه به طور متوسط 4 ساعت و 20 دقیقه را به صورت آنلاین در گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های بریتانیا سپری می کنند. این رقم در مقایسه با سال 2023، زمانی که بزرگسالان بالای 18 سال به طور متوسط 3 ساعت و 41 دقیقه را آنلاین سپری کردند، یک جهش بزرگ است، به خصوص اگر در نظر بگیرید که تفاوت با سال 2022 فقط 8 دقیقه بود.
همانطور که از جدول بالا می بینید، میانگین تا حد زیادی به دلیل استفاده در میان بزرگسالان جوان است. جوانان 18 تا 24 ساله که به TikTok و Instagram علاقه دارند، 6 ساعت و 1 دقیقه را آنلاین می گذرانند. این میزان نسبت به سال 2023، زمانی که آنها به مدت 4 ساعت و 36 دقیقه آنلاین بودند، 1.5 ساعت افزایش یافته است. شاید قابل پیش بینی باشد که براکت بالای 65 سال کمترین زمان را در 3 ساعت و 10 دقیقه صرف می کند. یک سوال بزرگ این است که آیا کاربران جوان امروزی زمانی که سالمندان می شوند به همان اندازه فعال آنلاین (یا حتی بیشتر) هستند؟
اگر چنین است، این بدان معناست که جامعه ممکن است به آرامی به سوی یک موجودیت تمام دیجیتال پیش برود.
این گزارش در مجموع شامل 116 صفحه داده و گرافیک است. در اینجا تعدادی از ارقام قابل توجه وجود دارد:
مسابقه دو اسب . به طور کلی، دم طولانی از خدمات وجود دارد که مخاطبان را جذب می کند، اما دو نام واقعاً در صدر فهرست غالب هستند: Alphabet و Meta. با هم، املاک متعلق به این دو تقریباً نیمی از کل زمانی را که بزرگسالان بریتانیا به صورت آنلاین می گذرانند، اشغال می کنند. یوتیوب پربازدیدترین است، به طوری که 94٪ از کل بزرگسالان در برخی از سال ها وقت خود را صرف آن می کنند. به طور متوسط، کسانی که بازدید می کنند روزانه 49 دقیقه را صرف تماشای ویدیوهای YouTube می کنند.
70 درصد از سه پلتفرم بزرگ متا - فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام - با فیس بوک/مسنجر با 91 درصد بازدید کردند، بالاترین رتبه از نظر نفوذ. این در حالی است که فیسبوک در بین 18 تا 24 سال هنوز یک بیحرمتی است و فقط 15 دقیقه را در املاک برجسته متا صرف کرده است. جالب اینجاست که به نظر نمی رسد Ofcom استفاده از گوگل را در بازدیدهای آنلاین لحاظ کند.
زنان بیشتر از مردان آنلاین هستند . آفکام به ویژه برخی از الگوهای مبتنی بر جنسیت را در مصرف مشخص کرده است. به طور کلی، زنان 33 دقیقه بیشتر از مردان آنلاین می گذرانند (4:36 در مقابل 4:03)، و در بین ژنرال Z (18-24) زمان صرف شده با 1 ساعت بیشتر مشخص است. برخی از اینها ممکن است به ماهیت نوع محتوایی که آنها مصرف میکنند مربوط باشد: سایتهای ترجیحی خانمها به سایتهای رسانههای اجتماعی که بهینهسازی و مهندسی شدهاند تا افراد را در حرکت و کلیک کردن نگه دارند، منحرف میشوند. به عنوان یک نمونه، TikTok به عنوان دهمین سایت محبوب زنان و در رتبه شانزدهم برای مردان قرار دارد.
رسانه های اجتماعی . صدر سلسله مراتب رسانه های اجتماعی بسیار جا افتاده است و یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک در چهار جایگاه برتر قرار دارند. پنجم جایی که همه چیز شروع به جالب شدن می کند.
Reddit سریعترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد است که از کاهش در X-née-Twitter سود می برد. آفکام بيان کرد که حدود نیمی از جمعیت بزرگسال آنلاین بریتانیا، 22.9 میلیون نفر، تا ماه مه 2024 از Reddit استفاده می کردند که 47 درصد نسبت به سال قبل، زمانی که 33 درصد یا 15.6 میلیون گفتند از آن استفاده می کنند، افزایش یافته است. این اعداد به Reddit کمک کرد که هم X و هم LinkedIn را به رتبه پنجم در میان محبوب ترین سایت های رسانه اجتماعی برساند. ما باید ببینیم که آیا این تازگی است یا یک روند، و آیا تازه واردان بخشی از شتاب خود را حفظ می کنند.
در میان آنهایی که در حال حاضر اصلی هستند Bluesky و Threads هستند. Bluesky، آفکام خاطرنشان می کند، در ماه می سال جاری تنها 80000 کاربر داشت که این رقم در ماه اوت به 127000 نفر رسید و سپس یک جهش ناگهانی 263 درصدی به 461000 کاربر در سپتامبر رسید، آخرین ماهی که برای این گزارش ردیابی کرد. با ماه های بعدی در آینده به روز می شود). با توجه به آنچه در دو ماه گذشته در بازارهای دیگر دیدهایم، Bluesky احتمالاً این مسیر را ادامه خواهد داد زیرا ناگهان به عنوان جایگزین پیشرو برای X ظاهر شد. X هنوز با 21.2 میلیون کاربر با 6.6 میلیون کاربر بسیار جلوتر است. برای موضوعات متا. جالب اینجاست که اگرچه اسنپ چت در میان کاربران جوانتر توجه زیادی را به خود جلب میکند، اما تا حد زیادی توسط سایر گروههای سنی نادیده گرفته میشود و با 9.8 میلیون کاربر در رتبه 10 فهرست قرار میگیرد.
هوش مصنوعی مولد هنوز یک سرویس جدید است، اما در حال حاضر، نشانهها حاکی از آن است که مردان بهعنوان پذیرندگان اولیه مشتاقتر ظاهر میشوند. حدود 50٪ از مردان مورد تحلیل از یک سرویس GenAI استفاده کرده اند، در حالی که 33٪ از زنان. آفکام دریافته است که زنان همچنین فوراً از آنچه این خدمات انجام می دهند آگاهی کمتری دارند و کسانی که می دانند نسبت به مزایای آنها برای جامعه و خود تردید بیشتری دارند.
یافتههای آفکام در این گزارش نیز حائز اهمیت است ، زیرا تا حدی زمینهای برای تحقیقات و سایر کارهایی میشود که انجام میدهد. برای مثال، انتظار دارد در نیمه اول سال 2025 کدهای عمل را برای محافظت از کودکان به صورت آنلاین منتشر کند. برای این منظور، همچنین تعدادی از زمینههایی را که محتوای آنلاین و تعامل از نظر ایمنی ضعیف هستند، برجسته میکند:
اگرچه دو سوم (67٪) از بزرگسالان آنلاین گفتند که "مزایای آنلاین بودن بیشتر از خطرات است" ، اما در واقع نسبت به سال قبل که این رقم 71٪ بود کاهش یافته است.
بزرگسالان جوان ممکن است بیشتر آنلاین باشند، اما به نظر نمیرسد آنها این را دوست داشته باشند: آفکام او میگوید آنها «کمتر از افراد مسنتر فکر میکنند که تعادل خوبی بین زندگی آنلاین و آفلاین خود دارند، و بچههای بزرگتر بیشتر از بچههای کوچکتر نگران هستند. در مورد زمانی که آنلاین سپری کردند.»
اطلاعات نادرست به عنوان یک آسیب بزرگ به نظر می رسد، به طوری که 39٪ از کاربران 13 ساله و بالاتر گفته اند که تا ژوئن 2024 با برخی از آنها مواجه شده اند. 30٪ از کاربران 13 ساله و بالاتر گفتند که محتوایی را نیز دیده اند که "احساس ناراحتی، ناراحتی یا منفی در آنها ایجاد می کند. " هر دو درصد در سال 2023 افزایش یافته اند.
محتوای نفرتانگیز، توهینآمیز یا تبعیضآمیز نیز در حال افزایش است، به طوری که 26 درصد از بزرگسالان گفتهاند که به صورت آنلاین با آن برخورد کردهاند (در مقایسه با 23 درصد در سال 2023).
کاربران جوان برای آنلاین شدن دروغ می گویند. آفکام دریافت که 20 درصد از نوجوانان 8 تا 15 ساله ادعا کرده اند که سن کاربر حداقل 18 سال در پلتفرم رسانه های اجتماعی دارند، که نشان دهنده چالش های پلیسی است. آفکام خاطرنشان می کند: "نشانه هایی وجود دارد که تلاش های مکرر سرویس ها برای تأیید تاریخ تولد آنها انجام می شود."، کاربران نشان می دهند که تحلیل های بیشتری را در مورد سن انجام شده توسط سایت های رسانه های اجتماعی مشاهده می کنند. (این که آیا اینها رعایت می شوند یا خیر، یک سوال دیگر است. )
آفکام دریافته است که 35 درصد از کاربران 13 تا 17 ساله گفته اند که به زبان توهین آمیز یا «بد» آنلاین برخورد کرده اند که نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است. آفکام دریافته است که محتوای مضر مرتبط با تصویر بدن همچنان یک مشکل به ویژه در میان نوجوانان زن است. این تمایلی است که سایتهای اجتماعی مانند TikTok سعی میکنند پیش از اینکه توسط تنظیمکنندهها مجبور به انجام این کار شوند، به طور فعال خود را محدود کنند.
ارسال نظر