متن خبر

آسپارک SP600 رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست

آسپارک SP600 رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست

شناسهٔ خبر: 574544 -




ابرخودرو کرواتی ریماک نورا مدت‌ها رکورد سرعت خودروهای برقی را در اختیار داشت. بااین‌حال، اکنون برندی ژاپنی این رکورد را جابه‌جا کرده است. آسپارک SP600، محصول جدید ژاپنی‌هاست که رکورد سرعت خودروهای برقی را شکسته است.

ابرخودرو ژاپنی اسپارک SP600 هشتم ژوئن 2024، موفق شد رکورد سرعت 438.7 کیلومتربرساعت را با استفاده از دستگاه وی‌باکس ثبت‌ کند. این رکورد 26.7 کیلومتربرساعت سریع‌تر از رکورد سرعت ریماک نورا است.

جزئیات ثبت رکورد آسپارک SP600

اسپارک SP600 خودرویی ژاپنی است اما شرکت مانیفاتورا اتومبیلی تورینو در ایتالیا آن را مونتاژ می‌کند. رکورد سرعت این خودرو نیز در پیست آزمایش ATP واقع پاپنبورگ آلمان ثبت شد. این پیست محلی بود که ریماک نورا سال 2022 رکورد سرعت خودروهای برقی را به نام خودش ثبت کرد. این پیست به لطف مسیر مستقیم 3.8 کیلومتری ثبت رکورد سرعت ابرخودروها را ممکن می‌کند. اسپارک SP600 پیش از ثبت رسمی رکورد، توانست ابتدا به سرعت 420 کیلومتربرساعت سپس 429 کیلومتربرساعت برسد. به‌عبارتی اسپارک SP600 حتی در دورهای تمرینی نیز از ریماک نورا پیشی گرفته بود.

آسپارک SP600

هدایت ابرخودرو الکتریکی ژاپنی را در این پیست، «مارک باسنگ»، راننده 45 سالمه آلمانی، برعهده داشت. این راننده سال 2010 با هدایت یک پاگانی زوندا R، رکورد سرعت در پیست نوربرگرینگ را به نام خودش ثبت کرد. او در این رکوردشکنی موفق شد دور پیست نوربرگرینگ را در شش دقیقه و 47 ثانیه طی کند. این رکورد هم‌اکنون با شش دقیقه و 35 ثانیه در اختیار مرسدس AMG One قرار دارد. مارک باسنگ سال 2012 نیز با هدایت آئودی R8 ال‌ام‌اس اولترا، فاتح مسابقه استقامات 24 ساعته شد.

رکورد سرعت

هنوز جزئیات فنی اسپارک SP600 منتشر نشده است. این خودرو نمونه اولیه مجهز به تایرهای بریجستون پونتزا ریس بود. همچنین آینه‌های جانبی نیز از این خودرو حذف شده بودند تا سرعت را کاهش ندهند. این اتومبیل به‌صورت دست‌ساز در تورینو ایتالیا ساخته می‌شود و خودرویی قانونی برای رانندگی در جاده نیست. باوجود رکوردشکنی اسپارک SP600، همچنان بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با سرعت 490 کیلومتربرساعت رکورد‌دار سرعت خودروه است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است