متن خبر

آزمایش‌های واقعی سرعت 6G توسط غول‌های فناوری ژاپنی فاش شد – انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه می‌تواند در عرض چند سال به یک هنجار برای انتقال داده‌های شبکه بی‌سیم اصلی تبدیل شود.

آزمایش‌های واقعی سرعت 6G توسط غول‌های فناوری ژاپنی فاش شد – انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه می‌تواند در عرض چند سال به یک هنجار برای انتقال داده‌های شبکه بی‌سیم اصلی تبدیل شود.

شناسهٔ خبر: 464686 -




6G
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

کنسرسیومی از غول‌های فناوری ژاپنی، از جمله NTT DOCOMO، NTT، NEC و Fujitsu، نتایج آزمایش‌های سرعت 6G خود را در دنیای واقعی فاش کرده‌اند.

این دستاورد پیشگام، توانایی این گروه را برای دستیابی به انتقال داده با سرعت فوق‌العاده 100 گیگابیت بر ثانیه نشان می‌دهد که لحظه‌ای مهم در ظهور عصر ارتباطات بی‌سیم 6G است.

این چهار شرکت که از سال 2021 روی این پروژه با هم کار می کنند، به طور مشترک یک دستگاه 6G زیر تراهرتز توسعه دادند و مهارت خود را در انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه در باندهای 100 گیگاهرتز و 300 گیگاهرتز در فواصل تا 100 متر نشان دادند. این دستاورد فوق‌العاده قابل توجه است، زیرا تقریباً 20 برابر سریع‌تر از حداکثر سرعت انتقال داده 5G فعلی 4.9 گیگابایت بر ثانیه است.

تست تایید در باندهای 100 گیگاهرتز و 300 گیگاهرتز

(اعتبار تصویر: فوجیتسو)

تنظیم استاندارد 6G

هر یک از این چهار شرکت تخصص خاصی را برای این پروژه به ارمغان می‌آورند: DOCOMO تجهیزات بی‌سیمی را توسعه داد که قادر به مدیریت این نرخ‌های داده عظیم است، NTT دستگاهی را توسعه داد که قادر به انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه در هر کانال بود، NEC یک آنتن آرایه فازی فعال چند عنصری را ارائه کرد. و فوجیتسو کارایی پیشرو در جهان را در تقویت کننده توان خروجی بالا به نمایش گذاشتند.

با وجود موانع مرتبط با فرکانس‌های بالاتر باند زیر تراهرتز، شرکت‌ها معتقدند که ارتباطات بی‌سیم با ظرفیت بالا قابل دستیابی است. با استفاده از نقاط قوت هر شرکت، آنها متعهد می شوند که به تلاش های مشترک تحقیق و توسعه خود برای تعیین استاندارد برای ارتباطات 6G ادامه دهند.

زمانی که 6G در نهایت به جریان اصلی تبدیل شود، پیش‌بینی می‌شود که از برنامه‌های متنوعی مانند پخش ویدئوی فوق‌العاده HD و کنترل بلادرنگ در خودروهای خودران پشتیبانی کند. فناوری 6G مانند این می تواند سرعت انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه را به طور بالقوه تبدیل به یک هنجار جدید ببیند.

فرض کلیدی برای این یافته ها دستیابی بی چون و چرا در انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه در فاصله 100 متری در باندهای 100 گیگاهرتز و 300 گیگاهرتز و دستیابی به قدرت تابش همسانگرد معادل 50 دسی بل متر است. توجه به این نکته مهم است که نرخ واقعی داده ممکن است بر اساس محیط ارتباطی و تراکم شبکه متفاوت باشد.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است