متن خبر

آخرالزمان هوش مصنوعی؟ ChatGPT، Claude و Perplexity همگی همزمان از کار افتادند

آخرالزمان هوش مصنوعی؟ ChatGPT، Claude و Perplexity همگی همزمان از کار افتادند

شناسهٔ خبر: 492541 -




پس از یک قطعی چند ساعته که در ساعات اولیه صبح رخ داد، چت ربات ChatGPT OpenAI دوباره از کار افتاد – اما این بار، این تنها ارائه‌دهنده هوش مصنوعی نبود که تحت تأثیر قرار گرفت. صبح سه‌شنبه، کلود و سرگشتگی آنتروپیک نیز مشکلاتی را مشاهده کردند، اما این مشکلات سریع‌تر حل شد.

به نظر می رسد جمینی گوگل در حال حاضر مشغول به کار است، اگرچه ممکن است بر اساس برخی گزارش های کاربران، برای مدت کوتاهی آفلاین شده باشد.

غیرعادی است که سه ارائه‌دهنده اصلی هوش مصنوعی به طور همزمان از کار بیفتند، که می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل زیرساختی گسترده‌تر یا مشکل مقیاس اینترنت باشد، مثلاً مواردی که چندین سایت رسانه اجتماعی را به طور همزمان تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین ممکن است مشکلات Claude و Perplexity به دلیل باگ یا مشکلات دیگر نبوده، بلکه به دلیل دریافت ترافیک بیش از حد در مدت زمان کوتاه به دلیل قطع شدن ChatGPT باشد.

در صفحه فرود ChatGPT، توانایی ارسال پیام به چت ربات هوش مصنوعی در طول قطع آن کار نمی کرد. این مشکل در حدود ساعت 7:33 صبح شروع شد و حدود ساعت 10:17 صبح PT حل شد - یک قطعی چند ساعته دیگر.

اعتبار تصویر: صفحه فرود OpenAI/ChatGPT پایین است

در یک نقطه در طول قطع، وب سایت ChatGPT به روز شد تا نشان دهد که سرویس در ظرفیت است - به زبان دزدان دریایی، نه کمتر - و به کاربران پیشنهاد شد که وقتی دوباره آنلاین شد به آنها اطلاع دهد.

اعتبار تصویر: OpenAI / پیام ظرفیت

وب‌سایت کلود خطایی را با پیامی نشان می‌داد: «خطایی در رندر مؤلفه‌های سرور رخ داد. برای جلوگیری از افشای جزئیات حساس، پیام خاص در ساخت‌های تولید حذف می‌شود. یک ویژگی خلاصه در این نمونه خطا گنجانده شده است که ممکن است جزئیات بیشتری در مورد ماهیت خطا ارائه دهد."

سپس سایت توصیه می کند "دوباره امتحان کنید".

کلود بعد از ساعت 12:10 شب به وقت شرقی دوباره شروع به کار کرد.

اعتبار تصویر: Anthropic/Claude

سایت Perplexity همچنین پیام ظرفیت بیش از حد را ارائه می داد که زمانی که سرویس درخواست های زیادی دریافت می کند ظاهر می شود. در آن نوشته شده بود "ما بلافاصله برمی گردیم" و "ما در حال حاضر سوالات زیادی دریافت می کنیم و به ظرفیت خود رسیده ایم. لطفا زود برگرد."

این سایت تقریباً در زمانی که قطعی کلود برطرف شد دوباره به کار خود ادامه داد، اما از آن زمان به طور متناوب بالا و پایین شده است.

اعتبار تصویر: گیجی / قطعی

شایان ذکر است، ChatGPT اخیراً یک قطعی طولانی را حل کرده بود که یک شبه سرویس آن را تحت تأثیر قرار داد. ربات چت در ساعات اولیه صبح (به وقت اقیانوس آرام) برای کاربران سراسر جهان از کار افتاده بود که منجر به شکایت در سراسر X و Threads شد. صفحه وضعیت شرکت نشان می‌دهد که یک باگ در حال رفع است و مشکل در حدود ساعت 12:21 صبح به وقت PT تحت نظارت است.

از ساعت 7:33 صبح به وقت محلی، صفحه وضعیت به‌روزرسانی شد تا بگوید ChatGPT بار دیگر برای برخی از کاربران در دسترس نیست و OpenAI "در حال حاضر در حال تحلیل این موضوع است. " ربات چت همچنان از ساعت 12:28 بعد از ظهر به وقت شرقی، طبق صفحه وضعیت خود، از کار افتاده بود، که آن را به عنوان یک "قطع بزرگ" علامت گذاری کرده است. مشکلات چند ساعت بعد برطرف شد.

اعتبار تصویر: صفحه وضعیت OpenAI

ChatGPT، Claude و Perplexity - سه سرویس کاملاً متفاوت هوش مصنوعی - همگی در حال حاضر خاموش هستند.

F واقعی در حال وقوع است؟ pic.twitter.com/dUkVhSehGG

— Benjamin De Kraker 🏴‍☠️ (@BenjaminDEKR) 4 ژوئن 2024

ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی بلافاصله درخواست‌هایی را برای اظهار نظر یا اطلاعات بیشتر در مورد قطعی‌ها ارسال نکردند، اما با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، به‌روزرسانی خواهیم کرد.

قطعی هوش مصنوعی تنها اختلالات آنلاینی نیست که در حال حاضر رخ می دهد. فوربس همچنین گزارش داده است که یک حمله هرزنامه در روز صفر در TikTok رخ داده است که در حال حاضر بر روی حساب‌های مشهور و برندهای منتخب از جمله پاریس هیلتون و CNN تأثیر گذاشته است.

پست پس از انتشار در 4 ژوئن 2024، ساعت 12:20 بعد از ظهر، 1:35 بعد از ظهر به وقت شرقی به‌روزرسانی شد، زیرا کلود و پرپلکسی آنلاین شدند و به دنبال آن ChatGPT قرار گرفت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است