گوگل به تازگی رویداد I/O 2023 خود را برگزار کرد که در آن زمان زیادی به این موضوع اختصاص یافت که چگونه هوش مصنوعی پلتفرم های متعدد این شرکت را تقویت می کند. برای مثال، جیمیل میتواند ایمیلهای دقیقتری بنویسد که ممکن است به شما کمک کند در پروازهای لغو شده بازپرداخت کنید. Google Bard ، هوش مصنوعی مولد خود این شرکت، خود را در چندین برنامه شخص اول مانند برنامههای Workspace ادغام خواهد کرد.
با این حال، یکی از جالبترین بخشهای ارائه باید SGE یا Search Generative Experience باشد. این بهروزرسانی مولد هوش مصنوعی است که مدتها منتظر آن بودیم که به جستجوی Google میآید و به بینگ مایکروسافت یک رقیب جدید میدهد. با وجود تقویت بینگ، مایکروسافت هنوز نتوانسته است فاصله خود را نسبت به رقیب خود کم کند و به نظر می رسد در آینده این شکاف حتی بیشتر هم خواهد شد.
در زیر فهرستی وجود دارد که تمام روشهای جدید SGE را برای تغییر جستجوی Google در اواخر سال جاری نشان میدهد.
1. نتایج جستجوی عمیق
جستجوی گوگل قادر خواهد بود با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن پاسخ های دقیق، به سوالات پرسشگر پاسخ دهد. همانطور که در ارائه گوگل اشاره شد، شما واقعا نمی توانید از نسخه فعلی جستجو سوالات طولانی بپرسید. در عوض باید چیزها را بشکنید و خودتان قطعات را کنار هم بچینید.
علاوه بر این، نتایج جستجو پیوندهای مرتبطی در کنار پاسخهای دقیق خواهند داشت تا بتوانید درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید. گوگل همچنین از متنی که ایجاد می کند با منابع دقیقی که از آن استخراج کرده است، نسخه پشتیبان تهیه می کند، که در منوی جداگانه ظاهر می شود.
۲. نتایج محصول عمیق
بگویید که به دنبال دوچرخه جدیدی برای رفت و آمد خود هستید اما نمی دانید چه چیزی بخرید. میتوانید از جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بخواهید تا توصیههایی را دریافت کند و فهرست دقیقی از ویژگیها را در اختیار شما قرار میدهد که باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال، نتایج ممکن است خرید یک دوچرخه را توصیه کند، زیرا موتور میتواند به شما کمک کند از تپهها یا دوچرخهای با سیستم تعلیق خوب برای مقابله با دستاندازهای جاده بالا بروید.
در زیر متن، گوگل پیوندهایی را به محصولاتی ارائه می دهد که به بهترین وجه با معیارهای آن مطابقت دارند. هر توصیه دارای توصیف مختصر، پیوندهای تحلیل و قیمت فهرست شده خود است. با انتخاب یک محصول، فهرست ی از خرده فروشان، از جمله آنهایی که در حال حاضر فروش دارند، ظاهر می شود.
۳. حالت مکالمه جدید
در پایین هر متن تولید شده، یک سری سؤالات بعدی وجود دارد که اگر میخواهید درباره موضوع خاصی بیشتر بدانید، میتوانید انتخاب کنید. انجام این کار شما را به حالت مکالمه جدید گوگل می برد، جایی که از هوش مصنوعی می خواهید جزئیات بیشتری را وارد کند. زمینه در نظر گرفته شده است، پس شما مجبور نخواهید بود دوباره همان سوال را از هوش مصنوعی بپرسید. می توانید از همان جایی که کار را ترک کردید شروع کنید.
و مانند جستجوی عمیق محصول، هوش مصنوعی مولد پیوندهای محصول را به همراه تحلیل در کنار خرده فروشان رسمی آنلاین ارائه می دهد. احتمالاً حالت مکالمه در همه نتایج جستجو در دسترس خواهد بود زیرا بخشهای دیگر نسخه آزمایشی سؤالات بعدی را در پایین صفحه نشان میداد، اگرچه ما آنها را در عمل ندیدیم.
۴. تولید محتوا
مانند ChatGPT، میتوانید از Google بخواهید که برای شما محتوا بسازد. از آن میخواهید که نامی برای یک گروه اجتماعی، آزمونی در مورد سیگنالهای ترافیکی در کالیفرنیا، پستهای رسانههای اجتماعی، یا شعر کودکانه درباره گربهها بیاورد.
۵. یک برنامه تناسب اندام ایجاد کنید
این به طور خلاصه در ارائه توضیح داده شد، اما شما می توانید از گوگل بخواهید که یک برنامه تناسب اندام ارائه دهد تا شما آن را دنبال کنید. دستورالعمل های هفتگی در مورد اینکه چگونه می توانید به اهداف خود برسید همراه با برخی توصیه ها در مورد چگونگی سرعت دادن به خود ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر، ویدئوها در نتایج جستجو ارائه خواهند شد.
بهروزرسانی SGE برای جستجوی Google در هفتههای آینده راهاندازی میشود. با این حال، اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، می توانید هوش مصنوعی را از امروز با رفتن به آزمایشگاه های گوگل و پیوستن به فهرست انتظار امتحان کنید.
در حالی که ما شما را داریم، حتماً رونمایی رسمی Google Pixel Fold را تحلیل کنید.