متن خبر

یک ویژگی جدید هوش مصنوعی می تواند رایانه شما را برای پیروی از دستورات شما کنترل کند

یک ویژگی جدید هوش مصنوعی می تواند رایانه شما را برای پیروی از دستورات شما کنترل کند

شناسهٔ خبر: 796281 -




استفاده <a href= از کامپیوتر هوش مصنوعی کلود" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ-1200-80.png 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ-1920-80.png 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MorAsebu3xGd54qeo2hMCQ.png" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high" crossorigin="anonymous">
(اعتبار تصویر: Anthropic)

یک دست نادیده و غیر انسانی که مکان نما را روی صفحه رایانه شما حرکت می دهد و بدون استفاده از صفحه کلید در داستان تایپ می کند، معمولاً نشانه ای از ربوده شدن یک چیز توسط هوش مصنوعی مخرب است (یا یک روح دوستانه که به شما کمک می کند معماهایی مانند برنامه تلویزیونی Ghost Writer را حل کنید). به لطف ویژگی جدید استفاده از رایانه Anthropic برای دستیار هوش مصنوعی کلود، توضیح بسیار خیرخواهانه تری در حال حاضر وجود دارد.

این هوش مصنوعی که با نسخه ارتقا یافته مدل Sonnet 3.5 ساخته شده است، به شما امکان می دهد مانند آنچه که می خواهید با رایانه خود تعامل داشته باشید. مفهوم دستیار هوش مصنوعی یک گام فراتر از متن و صدا، با دست های مجازی که تایپ می کنند، کلیک می کنند، و در غیر این صورت کامپیوتر شما را دستکاری می کند.

اسکناس‌های انسان‌دوستانه از رایانه به‌عنوان راهی برای کلود برای انجام کارهای خسته‌کننده استفاده می‌کند. این می تواند به شما در پر کردن فرم، جستجو و سازماندهی اطلاعات روی هارد دیسک و جابجایی اطلاعات کمک کند. در حالی که OpenAI ، مایکروسافت و سایر توسعه دهندگان ایده های مشابهی را نشان داده اند، Anthropic اولین ویژگی عمومی است، اگرچه هنوز در نسخه بتا است.

Anthropic در یک پست وبلاگ توضیح داد: "با استفاده از رایانه، ما در حال آزمایش چیزهای اساسی هستیم." به‌جای ساخت ابزارهای خاص برای کمک به کلود در انجام وظایف فردی، ما به او مهارت‌های کلی کامپیوتر را آموزش می‌دهیم و به آن اجازه می‌دهیم از طیف گسترده‌ای از ابزارهای استاندارد و برنامه‌های نرم‌افزاری طراحی‌شده برای افراد استفاده کند.»

ویژگی استفاده از رایانه به دلیل عملکرد بهبود یافته Claude 3.5 Sonnet، به ویژه با ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهای کدنویسی است. اگرچه آنتروپیک تا حدودی تحت الشعاع ویژگی استفاده از کامپیوتر قرار گرفت، آنتروپیک همچنین مدل جدیدی به نام Claude 3.5 Haiku را معرفی کرد، نسخه پیشرفته‌تری از مدل ارزان‌تر آنتروپیک، اگرچه زمانی می‌توانست با بالاترین عملکرد قبلی آنتروپیک، Claude 3 Opus، مطابقت داشته باشد. در حالی که هنوز بسیار ارزان تر است.

از رایانه برای خودکارسازی عملیات - YouTube" style="width:100%;text-align:right;direction:rtl"> کلود | استفاده از رایانه برای خودکارسازی عملیات - YouTube کلود | استفاده <a href= از رایانه برای خودکارسازی عملیات - YouTube" data-aspect-ratio="16/9" loading="lazy">
تماشا کنید

کمک هوش مصنوعی نامرئی

شما هم نمی توانید فقط دستور بدهید و راه بروید. کنترل کلود بر رایانه شما دارای مشکلات فنی و همچنین محدودیت های عمدی است. از جنبه فنی، آنتروپیک اعتراف کرد که کلود با پیمایش و زوم کردن اطراف صفحه مشکل دارد. دلیل آن این است که هوش مصنوعی آنچه را که روی صفحه نمایش شما است به عنوان مجموعه ای از اسکرین شات ها تفسیر می کند و سپس سعی می کند آنها را مانند یک حلقه فیلم کنار هم قرار دهد. هر چیزی که خیلی سریع اتفاق می‌افتد یا چشم‌انداز صفحه را تغییر می‌دهد، می‌تواند آن را به هم بزند. با این حال، کلود می تواند کارهای زیادی را با دستکاری رایانه شما انجام دهد، همانطور که در بالا مشاهده شد.

همانطور که بسیاری از فیلم‌ها و کتاب‌های علمی تخیلی به تحلیل آن پرداخته‌اند، اتوماسیون بی‌قید و شرط حتی زمانی که به‌طور کامل کار می‌کند، خطرات آشکاری دارد. کلود اسکای نت نیست، اما آنتروپیک به دلایل غیرمعمول تری برای هوش مصنوعی محدودیت هایی قرار داده است. به عنوان مثال، نرده‌هایی وجود دارد که کلود را از تعامل با رسانه‌های اجتماعی یا هر وب‌سایت دولتی باز می‌دارد. ثبت نام دامنه یا ارسال محتوا بدون کنترل انسان مجاز نیست.

"از آنجایی که استفاده از رایانه ممکن است بردار جدیدی برای تهدیدهای آشناتر مانند هرزنامه، اطلاعات نادرست یا کلاهبرداری ارائه کند، ما یک رویکرد پیشگیرانه برای ترویج استقرار ایمن آن در پیش گرفته‌ایم. ما طبقه‌بندی‌کننده‌های جدیدی را توسعه داده‌ایم که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی از رایانه استفاده می‌شود. آنتروپیک نوشت و آیا آسیبی در حال رخ دادن است. یادگیری از استقرار اولیه این فناوری، که هنوز در مراحل اولیه خود است، به ما کمک می‌کند تا هم پتانسیل و هم پیامدهای سیستم‌های هوش مصنوعی با قابلیت فزاینده را درک کنیم.»

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است